"On an Own", סינגל שני לקראת אלבום שני לאחר הפוגה של שמונה שנים של הרכב "Chuva", בהנהגת שלום תשובה, נשמע בשירתו המתרפקת לצלילי הפקתו המוזיקלית של איתמר בן-זכאי עם ליווי נדיב של כלי-מיתר כמגיע מעולמות רחוקים, מנותקים לכאורה ממה שעובר עלינו בשנה האחרונה.

"איזה ניתוק", מעיר תשובה. "הייתם צריכים לבוא אלינו, ליישוב ניצן ולראות איך זה להיות חודשים בבית עם חמישה ילדים, שהקורונה סגרה עליהם. השיר נכתב לפני הקורונה ובמקריות יצא כמשקף את המצב".

למה באנגלית?
"כי יוצא לי הכי טוב ככה. כל חיי שמעתי מוזיקה לועזית ולא הקשבתי במיוחד לשירים עבריים (מה שלא ראוי לשבח - י. ב-א). זה יוצא לי מאוד טבעי. האנגלית עושה אותי פשוט בטקסטים, המתאימים לסגנון הרוק-פולקי שלנו".

תשובה, 39, שמתפרנס כאיש-קול ללהקות ולמופעים, בן להורים יוצאי לוב ומרוקו, סוכן ביטוח וגננת - ואשדודי במקור, החל לפני המוזיקה להתאמן מגיל חמש-שש בהתעמלות קרקע ולדבריו התמיד בכך שנים. "כבר התקבלתי לפנימייה במכון וינגייט, כשהורי התעקשו שאשאר בבית ונתקעתי", הוא משחזר. "כשלא יכולתי להמשיך בהתעמלות, עברתי למוזיקה. ניגנתי בגיטרות וכתבתי שירים, עד שבא מישהו ואמר - 'אתה חייב לשיר!' מאז אני שר בקול בלי מניירות".

אחרי הצבא רצה חוץ-לארץ - והעביר שנתיים בווינה, שם היה לאביו חבר. תשובה פתח את מסכת נדודיו בהופעות ברחבי אוסטריה עם הזמרת תימנה בראואר ובעלה, הפסנתרן אלי מאירי. משם התגלגל לשנה בסיציליה, משום מה. כשחזר ארצה, למד שנתיים סאונד במכללת כנרת והכיר את רעייתו, מעיין, צלמת במקצועה.

הם הורים לחמישה - בת, בן ושלישייה של בני שנתיים! "איתם היינו בבידוד עוד לפני הקורונה", הוא מעיר בחיוך. "כשיש שלושה קטנטנים, לא ממש יוצאים מהבית ועוברים תקופה אינטנסיבית. כשבאה הקורונה, כבר היינו מתורגלים. לגדל שלישייה, זאת חוויה יוצאת הכלל, מה גם שהם מאוד מוזיקליים".

גם אביהם. בהרכבו הוא הזמר הסולן ומנגן בגיטרות אקוסטית וחשמלית וגם חבריו להרכב אינם ילדים. אהד זנגי, 41, נגן הבס, מגיע ממושב בשרון. המפיק המוזיקלי והמתופף, איתמר בן-זכאי, 43, מגיע מתל אביב ואילו ניסן ונטורה, 38, נגן הגיטרה החשמלית, מגיע מהוד השרון. איך מתפעלים להקה מפוזרת גיאוגרפית? - בקלות. נפגשים כשאפשר". 

בעיקר הם חוגגים את הביחד כאן. "זה בניגוד לאווירת הבדידות שחוויתי בשנותי באירופה ונראה שזה מורגש בשיר", אומר תשובה לסיום.