לא שוכחים את ג'ון לנון. מזה כחצי שנה, במלאת 80 שנה להולדתו ו-40 שנה להירצחו של ג'ון לנון, מקיימות חברת "הליקון" ו"כאן 88" מיזם מבורך של הקלטת מיטב שירי לנון משדות התות בגרסות כחול-לבן, שיאוגדו באי.פי שיופיע בסוף החודש הבא. אם מי מכם מצפה למצוא ביניהם את "Imagine" הנצחי ("דמיין"), בל יטרח. "בכוונה לא רצינו לגעת בשירי לנון המונומנטאליים, המובנים מאליהם", אומר אורן בראל, איש "הליקון", מפיק המיזם.

מחר יוצאת הגרסה הישראלית ל-"Working Class Hero" (גיבור מעמד הפועלים) בביצוע יפהפה של דניאלה ספקטור ומוקי. בחירתה  של זמרת ייחודית כספקטור, אנינת הקול, שאיננה מרבה בשיתופי פעולה כאלה, אולי עשויה להפתיע. לדבריה, היא מתרכזת בשירים משל עצמה וממעטת בגרסות-כיסוי, "אבל ג'ון לנון, גם אם לא באופן ישיר, הוא מעין אב מוזיקלי ורוחני של רבים".

"המוזיקה של לנון ושל הביטלס נטועה עמוק-עמוק בתוך הדי.אן.איי של המוזיקה שלי", מצהירה ספקטור. "ועוד שיר כזה, שזכה בעבר לחידוש מדהים של מריאן פיית'פול, הוא בשבילי מעין היכל הקודש. לכן, נרתמתי למיזם, תוך כדי הזדמנות לשתף פעולה עם אנשי הליקון בראשות רוני בראון ולשיר עם מוקי".

הייתה ביניכם היכרות מוקדמת?
"לא, נפגשנו לראשונה באולפן. היה לנו מפגש מקסים. מוקי באמת ג'נטלמן אמיתי. בתור מי שנמצאת בדרך כלל במקומות שלה, היה לי מעניין לראות איך זמר מנוסה כמוהו מפרש את השיר".

ובאשר לשיר עצמו?
"לג'ון לנון הייתה היכולת המדהימה לשלב הרבה רבדים בשירה שלו, כולל מתן ביטוי למעמד הפועלים - שממנו הוא בא - עם אנשים שלא מצליחים לפרוץ את תקרת הזכוכית של המעמד שלהם, כולל ביקורת על החברה שמקבעת אותם במקומם, משהו שמבטא הרבה אנשים".

ספקטור, 39, הוציאה את אלבומה הרביעי רגע לפני הקורונה. היא מאמינה, שבעוד שנפסקו ההופעות, הקהל המשיך לצרוך מוזיקה ו"לכן אני לא מרגישה שהקורונה פגעה באלבום שלי".

מה מאפיין אותו?
"באלבום הזה נפתחתי יותר לשיתופי פעולה עם אחרים, כולל הרכב 'ג'יין בורדו', אלון לוטרינגר, אלון עדר, גבע אלון, תומר ישעיהו וג'נגו רוסיאנו  - והיה בכך משהו מרענן, כשיכולתי הפעם להביא אלמנטים מוזיקליים שלפני כן לא נגעתי בהם".

איך עברה עלייך שנת הקורונה?
"מה שהיה טוב בה זה שיכולתי להיות יותר עם הילדים שלי, זהר ואיתמר, כשהבית של בן ושלי נהפך למעין קייטנה. חוץ מזה יצאתי להופעות בחצרות ובכאלה, כך שאין לי על מה להתלונן, אם כי לא יכולתי להפעיל את אלה שאני עובדת איתם בדרך כלל וחבל. איכשהו נשברה השרשרת הזאת, מה שגרם לתחושה של טבעת חנק שהלכה והתהדקה. עכשיו חוזרים לעניינים. אני נערכת להופעה גדולה בבארבי בסוף החודש הבא".