אימרו אתם, מה עושים עם זמרת, שבדרך לאלבום בכורה, ההולך ומתקרב, משחררת שיר חדש, שבו היא מצהירה על ההתחלה - "שום דבר לא שלם אצלי"? 

"האמנם?", אני שואל את רוית בטאשוילי, יוצאת "כוכב נולד" ו"הכוכב הבא", מהזמרות החביבות ביותר במחוזותינו, שהתברכה הן בקול מרתק, מחוספס במידה והן במראה מצודד.

"כתבתי את השיר בתקופה שבה הרגשתי שהאדמה רועדת מתחת לרגליים שלי, כי שום דבר לא קרה לי כמו שרציתי", משיבה בטאשוילי, שבימיה על ה"כוכב", הביעה את תקוותה שתוך עשור תתהדר בשלושה אלבומים משלה, אבל הראשון שבהם משום מה טרם הופיע.

לא רק שהוא טרם הופיע, אלא שבהמשך השיר את שרה - "אז נכון שאין לי בית/ אין לי כסף בכיסים".
"נכון, חשבתי שכשאגיע לגיל 30 אהיה עם בסיס כלכלי איתן ולאחר שכבר קניתי את הדירה הראשונה שלי והנה אני כמעט בת 29 וזה עוד לא קרה. כולי תקווה שהאלבום יסדר הכל ובעקבותיו אהיה במקום שאני רוצה להיות בו בקריירה. אני לא מתלוננת ומאמינה שיש לחוות את החיים הן עם הטוב שבהם, הן עם הפחות טוב, כשלצד התקוות יש גם אכזבות. בסך הכל זה מרחיב את מנעד הרגשות שלנו. הרי אם הכל היה שבלוני, זה היה יוצא סופר משעמם".

מי שדאג שבהקלטת השיר של בטאשוילי לא יהיה בדל שעמום הוא המפיק המוזיקלי תמיר גורדין, שהשכיל לשלב בעיבוד כלים כמו בוזוקי, עוד וסאזבוש הטורקי, שמנוגנים בידי ספי עספורי. "תמיר הוא מפיק קשוב לזמרים שאיתם הוא עובד. הוא יודע לתפור להם את החליפה המדויקת - וגם נאמן לעצמו", אומרת בטאשוילי. "באשר לשילוב הכלים המזרחיים, כבת למשפחה גיאורגית הרגשתי שאני לא יכולה לוותר על הזהות שלי".

בטאשוילי גדלה ברמלה. "אצלנו, הגרוזינים, אוהבים לעשות שמח, לחבק ולארח ברוחב לב", היא מציינת. "אם יש משהו שלקחתי מהבית שלי, אז אלה הדברים עם חום ואהבה וכמובן עם הרבה מוזיקה. את זה קיבלתי מאבא שלי שכל ליל שבת שר לנו מלא שירים. לא רק הוא. אמא שלי שרה בעבר במקהלות ובלהקות נוער. אם הם שמעו אותי שרה, הם לא חשבו שזה יהיה משהו רציני שאקח אותו לכיוון של קריירה. אבל מאז שהם שמעו אותי שרה בטקס יום השואה על במת היכל התרבות ברמלה את 'הכניסיני תחת כנפך' בנוסח של ריטה הם עודדו אותי להגשים את עצמי".

ריטה?
"כן, ריטה. כששמעתי אותה לפני שנים שרה את 'עד שתעזוב', הרגשתי שהלב שלי יוצא מהמקום. השיר הזה ו'תגידי' של שלמה ארצי היו השירים האהובים ביותר עלי". 

כאז כן היום בטאשוילי הינה מעריצה מושבעת של ברברה סטרייסנד ושל סאלין דיון, אבל אומרת באותה נשימה: "עם כל ההערצה שלי לשתי הזמרות המופלאות, המוזיקה הישראלית אצלי במקום הראשון ומבחינתי יש משהו קדוש בשפה העברית, שאני מחוברת אליה במקום עמוק בנשמה שלי".

לא תקליטי באנגלית כדוגמת רבים ורבות בתחומך?
"לא! לא אקליט משהו שאני לא מחוברת אליו בשום צורה. אם אשיר באנגלית, לא אשמע אותנטית. אגב, אם היה לי חלום להופיע באירוויזיון, היה לי ברור שאשיר שם בעברית".

אבל נטע ברזילי, שמולה התמודדת ב"הכוכב הבא", קלקלה לך את מימוש החלום...
"אני לגמרי מפרגנת לנטע. היא באמת ראויה לכל שבח על הזכייה שלה באירוויזיון".

את הפנטוז שלה לגבי הופעה באירוויזיון הביעה בטאשוילי לראשונה ב-2010, כשבגיל 17 וחצי הגיעה לעונה השמינית מרובת הכוכבים של כוכב נולד וכמו עידן עמדי, אהד שרגאי, רוני גינוסר, אדר גולד ואדיר גץ, ראתה שם את דיאנה גולבי גורפת את כל הקופה.

"זאת הייתה עונה מאוד כיפית ומאתגרת, שהגעתי אליה בגיל צעיר ועדיין לא בשלה", בטאשוילי משחזרת. "הייתי שם ילדה חמודה אולי עם קול יפה, אבל בהופעה שלי הייתה חסרה זהות מוזיקלית".

יצאת עם משבר מהכישלון שלך על הכוכב?
"דווקא לא. בכל זאת, השגתי שם את החשיפה הראשונה. בשבילי זאת הייתה פלטפורמה מדהימה להגיע אל הקהל. את זה השגתי שם".

בעקבות הגיחה אל הכוכב, התגייסה בטאשוילי לצה"ל. לאחר שהחלה את השירות בלהקת פיקוד העורף, נפל בחלקה להיות מחלוצי צהלולים, הלהקה הצבאית המזרחית הראשונה, "שם גיליתי שאני מסוגלת לסלסל לא פחות מזמרים מזרחיים".

כאמור, בטאשוילי, שלמדה ברימון, היא מהזמרים הלא רבים שניסו את מזלם ביותר מתוכנית ריאליטי מוזיקלית אחת. "הגעתי לעונה החמישית של הכוכב הבא הרבה יותר בשלה ועם אופי, אבל זה לא הספיק", היא אומרת. "בכל אופן, חלום האירוויזיון עדיין בתוקף אצלי. אני מקווה, שהאלבום שלי יעזור לי להגשים אותו".

על  האלבום ועל בטאשוילי אומר לסיום תמיר גורדין, המפיק המוזיקלי שלה: "אני מצפה שהאלבום של רוית ירגש הרבה אנשים מסוגים שונים של קהל. היא מהזמרים המוכשרים ביותר שיצא לי לעבוד איתם".