"המוזיקה היא בשבילי משהו מרפא והמקום שבו אני יכולה לפרוק את החוויות ואת הרגשות שלי", מספרת הזמרת אריאל סגל, שהיום יוצא "תראי אותי", שירה צובט הלב, לקראת אלבום-בכורה שבדרך ובו מקופל סיפור-חייה העגום, שלמרות הכל אפוף במעטה מבטיח של אופטימיות.

סגל הייתה בת חמש בלבד, כשמחלת הסרטן גזלה ממנה את אביה, רענן וכעבור 13 שנה הלם בה הגורל בשנית, כשאיבדה לאותה מחלה גם את אמה, אירית, העוגן המרכזי בחייה - ונותרה רק עם אחותה, הגדולה ממנה, יעלי. "אף פעם לא נתתי לעצמי להישבר", מציינת סגל בת ה-27, שבעקבות צלילי נגינת הכינור של אחותה התחילה לנגן בפסנתר ו"הושפעתי מהאווירה של אמנות בבית, בעידוד של אמא, שהייתה משפטנית פורצת דרך, שממנה למדתי להיות לפני הכל בן-אדם".

בד-בבד עם סגל מופיעה בקליפ גם הפעוטה שהייתה, ככל שהנציח אותה אביה לפני שנעלם מחייה בטרם עת. "העבודה על הקליפ הזה הייתה בשבילי כמו מסע בעקבות הזמן האבוד, שלא ידעתי מראש מה שאמצא בקלטות מילדותי", היא מעידה.,

סגל כתבה מעומק ליבה את מילות השיר והלחינה אותו עם אוריאל ויינברגר, כשההפקה המוזיקלית הייתה נתונה בידיו האמונות של אריאל טוכמן. אם ניכרת בשיריה השפעה קלאסית, הרי זו באה לה משיעורי הפסנתר בילדותה וזאת במקביל לפן העכשווי שמביא טוכמן. לא רק זאת. "למדתי באוניברסיטת תל-אביב היסטוריה ופילוסופיה ונראה לי שמשהו מזה נכנס לשירים", היא מעירה.

חוץ מזה מה תעשי עם התואר?

"אני לא מחפשת לעשות עם זה משהו. למדתי לשם הדבר עצמו".

מניין לך הידע להלחין?

"אין לי הסבר לכך. זה בא לי באופן אינטואיטיבי".

מאחורי דבריה, מסתתרת העובדה שסגל איננה כותבת רק לעצמה וכבר זמרים מפורסמים ממנה ביצעו משיריה; ביניהם יובל דיין, ספיר סבן ולירן דנינו. כמו כן, הייתה מעורבת בכתיבת אחד מהשירים של עדן אלנה לאירוויזיון.

אלה זמרים שהתגלו במקום מאוד מסוים. האם לא חשבת גם את להתמודד שם כדי להתפרסם יותר?

"זאת פחות הדרך שלי. אני מכבדת את מי שעושה את זה עם אפשרות להתפרסם מהר. אבל אני מחפשת לבנות את עצמי לאט-לאט".

כשאת מוסרת שיר שכתבת לביצוע של מישהו אחר, לא חבל לך עליו?

"לא, זה לא חבל. אני אוהבת את היצירה עצמה וגם את הנתינה, כמי שיודעת לפרגן". 

אגב, על הדרך, תוך כדי הלאט-לאט, כדבריה, התכבדה בדואט עם דודו אהרון, לא פחות, בשירו "כמו ילדים", שבשירתה עמו העניקה לשיר נופך מרגש. "כשמחברי השיר, אליה רוסיליו ואיתן דרמון, שאלו אותי אם אוכל להקליט להם סקיצה, ישר אמרתי להם 'בטח!'", היא משחזרת. "אם חשבתי שבכך הסתיים החלק שלי בעניין, דודו התקשר אלי ומלא התפעלות אמר - 'איזה קול יצא לך, את שרה כמו מלאך' והציע שנבצע אותו יחד. כמובן, ששמחתי".

לקראת סיום באה ההפתעה. אם לצד המוזיקה מלצרה בתקופת לימודיה, באחרונה היא החלה לשמש כעוזרת פרלמנטרית של חברת הכנסת מרב בן-ארי, כיום מיש עתיד, בעבר מכולנו. לטענתה, לא הגיעה לכך באופן לגמרי מפתיע. "ביצירה שלי יש אמירה פוליטית מהכיוון החברתי", היא אומרת. "בכך אני מזדהה עם מה שמרב מביאה לפוליטיקה".