עדן אלנה עלתה אתמול (שבת) על בימת אהוי רוטרדם בהולנד, והופיעה בגמר תחרות האירוויזיון עם שירה "Set me free". הזמרת הצעירה סיימה במקום ה-17, כאשר קיבלה 93 נקודות, שהורכבו מ-73 נקודות שקיבלה מהמדינות המשתתפות ו-20 נקודות מהקהל.

הזוכה הגדולה של התחרות הייתה איטליה, שקיבלה 524 נקודות בזכות הופעתה של להקת הרוק מונסקין עם השיר "Zitti e buoni". גרמניה, ספרד, הולנד ובריטניה, שהעפילו באופן אוטומטי לגמר התחרות, סיימו ללא אף נקודה מהקהל, דבר המהווה שיא בתחרות השירה השנתית. בריטניה הייתה המדינה היחידה שלא קיבלה אף לא נקודה אחת גם מצוות השיפוט וסיימה במקום האחרון עם 0 נקודות.

לאחר פרסום התוצאות, הזמרת הישראלית מסרה: "אני מודה על הזכות הענקית שנפלה בחלקי לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירויזיון. למרות הזמנים הלא פשוטים, והתקופה המורכבת שהמדינה עוברת, הלחצים, המחשבות, המתחים ורגעי האושר, זו הייתה חוויה של פעם בחיים עבורי. אני מרגישה שנתתי את כל הלב והנשמה כאן על הבמה ויחד עם צוות הרקדנים המופלא נתנו את הכל להביא כבוד למדינה. אני מודה לעם ישראל שתמך, חיבק, חיזק ופירגן ולכל הצוות הנהדר שליווה אותי לאורך כל השנתיים האחרונות עד לרגע זה, כל העבודה הקשה הזמן וההשקעה שלכם אינה מובנת מאליו. תודה לכולם".

עדן אלנה  (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
עדן אלנה (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)


בנוסף, אלנה שלחה מסר לעוקביה באינסטגרם ואמרה כי "זה היה גמר מטורף, נכון הגעתי למקום 17 ולא נכנסתי לעשירייה, אבל אני חושבת שהרקדנים היו מטורפים, היינו כל כך טובים ואני ממש מקווה שהבאתי לישראל כבוד. ישראל אתם מדהימים, כמות אהבה שקיבלתי בתקופה האחרונה הייתה כל כך מטורפת. אני רוצה להגיד לכם תודה, אתם מי שחשובים לי ולא אף אחד אחר, תודה רבה לכם אתם מדהימים. לא משנה מה יהיה בארץ ומה חו''ל יגידו, אנחנו הכי חזקים כי אנחנו ישראל. תודה רבה על כל התמיכה. אין על המדינה שלנו".

אלנה עלתה לבמה שלישית במספר, כשלפניה עלו כבר קפריסין ואלבניה, והופעתה הובילה לתשואות אדירות מהקהל שבאולם. גם הפעם, כמו בחצי הגמר, אמרה עדן "תודה" בארבע שפות - עברית, ערבית, אמהרית ואנגלית. 

המדינות המשתתפות השנה בגמר, הן (עפ"י סדר ההופעות כרונולוגי) קפריסין, אלבניה, ישראל, בלגיה, רוסיה, מלטה, פורטוגל, סרביה, בריטניה, יוון, שווייץ, איסלנד, ספרד, מולדובה, גרמניה, פינלנד, בולגריה, ליטא, אוקראינה, צרפת, אזרבייג'ן, נורווגיה, הולנד, איטליה, שוודיה וסן מרינו.

"זה היה מרגש ממש, רגע של אושר עילאי", אמרה עדן אלנה ל-TMI לאחר הישגה המשמעותי בחצי הגמר. "עבדנו מאוד קשה, כל הצוות הנפלא, הרקדנים שלצידי, אנשי הביוטי - המשלחת כולה וזה רגע מתוק עבור כולנו ועבור כל המדינה. לא הייתי מופתעת אבל תמיד כיף להיות בצד שעולה לשלב הבא ומקבל חיבוק מבחוץ לעבודה הקשה".

איך המארגנים מתמודדים השנה עם מגפת הקורונה?

כזכור, בשנה שעברה בוטל אירוויזיון 2020 עקב התפרצות נגיף הקורונה באירופה, ונקבע כי התחרות ברוטרדם תידחה לשנה הבאה.
הפעם נערכו ב--EBU  לכל תרחיש אפשרי, בהתאם למגבלות הקורונה באירופה ובהולנד בפרט, ונקבע כי התחרות תתקיים ברוטרדם במתכונת מיוחדת, כדי לצמצם את הסיכון להידבקות: אולם "אהוי", שיכול להכיל 17 אלף צופים, יתיר כניסה לכ-3,500 צופים בלבד. כמו כן, מספר העיתונאים שהוזמנו לסקר את התחרות צומצם גם באופן משמעותי, ולא יוקמו מתחמי צפייה או מסיבות מיוחדות לחובבי האירוויזיון.

*הנתונים השונים בכתבה – באדיבות "כאן" 11