פטריק סבג, טל פורר, חמי רודנר ואלנתן שלום - לא כל זמר יכול לזכות בארטילריה כזאת של מפיקים מוזיקליים כבר באלבום הבכורה שלו, אבל זה מה שקרה לזמרת שירה אורן, שבגלריית השמות הנוצצת שלה משתלבים איכשהו גם אבי סינגולדה, אלי פיניש, פיטר רוט, יהל דורון ועוד כהנה וכהנה. כלומר, אם היא המתינה שנים להגשמת החלום, אז עם כל הנשמה וגם עם השקעה של לא פחות מ-250 אלף שקל.

איך היא הצליחה להגיע לכל אלה? נראה שאורן התברכה בתכונות הפותחות בפניה שערים. "אני עם כולם בגובה העיניים וכשאני רואה מישהו, לא חשוב מי, אני ישר הולכת לנשמה שלו", היא מעידה על עצמה ומצהירה ש"אנשים נורא מסקרנים אותי".

אורן כותבת ומלחינה את שיריה בעצמה מגדירה את סגנונה כשילוב של רוק רך ופופ, כאשר לדבריה "ההופעה שלי ממש רוקיסטית". הגם שהיא שומרת מצוות, אורן מופיעה בפני קהל מעורב, "שמצידי שיבוא כל העולם, בעצם כל מי שהמוזיקה שלי יכולה להיטיב איתו". זה מובטח לכל מי שיטה אוזן לשירי אלבומה "פשוט לחיות".

היא מבית-אל, בת להורים יוצאי מרוקו. אביה היה רב צבאי ואמה אשת-חינוך. בוגרת האולפנה בעפרה, שהשירות הלאומי שלה היה בקרב ילדי העובדים הזרים בתל-אביב. מבחינתה, להיות זמרת לא היה מובן מאליו: "אהבתי גם מתמטיקה, המקצוע היחיד שיכולתי ללמוד וגם לשמוע מוזיקה ולקבל מאיות".

בגיל 20 נישאה "מתוך אילוץ, כי הפרנו נגיעה". בעלה מהנדס. הם הורים לחמישה, ש"הייתי שרה ומנגנת להם כל הזמן". לדבריה, "לא חשבתי שאהיה זמרת ויותר ניגנתי בגיטרות, כולל חשמלית". זה מכבר היא מעריצה מובהקת של שלמה ארצי ובקשרים עם נגניו.

שירה אורן (צילום: משה שי)
שירה אורן (צילום: משה שי)

אם הייתה לנו מי שדבק בה, שלא מרצונה, תואר זמרת המלחמות המיתולוגית (יפה ירקוני, למי שכבר שכח), אורן יכולה להיקרא זמרת הפיגועים, תואר שהייתה מוותרת עליו בשמחה. היא מספרת שבמרוצת השנים חוותה כתושבת בית-אל שישה פיגועים בדרגות סיכון שונות, שמהם היו כעדותה כאלה שבהם היא מצאה את עצמה בסכנת חיים. את הראשון, אגב, חוותה בהיותה תלמידת כיתה ג', כשבקבוק-תבערה הושלך לאוטובוס שבו נסעה.

לדבריה, בעקבות הפיגוע האחרון, שהיה בתקופת "צוק איתן" ו"בו  כמעט מתתי", הם החליטו לשנות מיקום ולעבור לאורנית, שם החליפה את הקבלן שברח עם הכסף ו"בעצמי סיידתי וצבעתי את הבית".

את שונאת את הערבים בעקבות כל מה שעברת?
"אני אדם נטול שנאה, אלא אדם של אהבה ושל אור. עצוב לי שיש כל-כך הרבה שנאה בעולם".

אגב כל האמור לעיל חוותה אורן דרמה משפחתית, כשלאחר 18 שנות נישואים לא פשוטות היא ובעלה החליטו לפרק את החבילה, פתחו הליך גירושין ובעלה עבר לבית אחר באורנית. אבל זה סיפור עם הפי-אנד, כשבנסיעת נשים לאומן באה לה הארה, שהביאה לביטול ההליך ו"כאילו עשינו אתחול ביחסים שלנו". והיום "אנחנו מאוד שמחים שחזרנו. קרה לנו נס. אני מודה לאלוהים על שכיוון אותי לחזור לאביהם של ילדיי".

השקת אלבומה של אורן צפויה להיערך ב-25 ביולי בצוותא, תל-אביב, בהפקתו המוזיקלית של אלנתן שלום, מי שכתב להיטים בין השאר לריטה, למירי מסיקה ולחנן בן-ארי. מכאן ואילך השמים הם הגבול. אורן נחושה להסתער על הקהל ברחבי הארץ עם מרצה התוסס, "כשאני רוצה שהמוזיקה שלי תגיע לכמה שיותר אנשים ותעשה להם טוב".