צפת על המפה. נשבע לכם שלפניכם צירוף מקרים אקראי. לאחר שפרסמנו בסוף השבוע כתבת הצדעה לאסתר עופרים, מלכת הזמר הגולה, בת עיר המקובלים, לגמרי במקרה מזדמנת לנו כעת הראיה שעוד נמשכת שם השרשרת. קבלו היישר ממורדות הר כנען את בן צור, רק בן 22 וכבר מעורר עניין עם "מצאת לך מישהו", סינגל בכורה בהפקה מוזיקלית של אופיר כהן.

כה צעיר וכבר מביא בשיר את צער הפרידה. "זאת לא הפרידה שלי, אלא כיוצר תיארתי מצב שרבים חווים", הוא מבהיר כמעשה ותיק. והסגנון שלך במוזיקה? - "אפשר לקרוא לו פופ מזרחי". בלי איזו תוכנית ריאליטי בדרך? - "הולכים ישר לאלבום בכורה. אבל אי אפשר לדעת מה יהיה. יכול להיות שתוך כדי. אני מקבל הרבה פניות ממלהקים. בינתיים אני לא מתחייב. פשוט זורם".

אני מזכיר לצור את הזמר הצפתי הקודם שראיינתי. במקרה גם שמו בן. זהו ילד הפלא בן סנוף, שהפך לזמר אמוני. "זמר מדהים, אם כי אני לא מכיר אותו באופן אישי", צור מפגין אחווה עירונית.

בן של נגר. כמו כמעט כל המשפחה הוא נותן יד בנגריית המטבחים המשפחתית. שורשיו מצד אמו - לדבריו - 20 דורות בצפת; מצד אביו - טורקיים-מצריים. "נשאבתי למוזיקה מגיל מאוד קטן", הוא מעיד על עצמו. "הושפעתי מאח שלי, ליעד. אצלו זה נשאר תחביב ואילו אני הלכתי לכיוון המקצועי והשקעתי בכך המון".

במידה מסוימת קרה לו סיפור-סינדרלה: "כנער, הייתי שר קריוקי במועדון אצלנו בעיר. יום אחד בא מי שמפעיל את המקום ואמר שהבת שלו מתחתנת והוא רוצה שאני אהיה זה שיכניס אותה לחופה. כך באמת עשיתי. שרתי שם את 'אהבה כזו' של עידן רייכל. בדיוק הייתה שם מישהי שמלהקת לאיזו תוכנית רדיו בצפון. היא נדלקה על השירה שלי והביאה אותי ל'כוכב הצפון', תחרות של זמרים צעירים שבה זכיתי במקום הראשון".

ואז?
"זה גרם לי להאמין, שזמר זה מה שאני צריך להיות בחיים. כפרס, הקליטו לי סינגל, שלא הייתי מבסוט ממנו, אבל פתחתי אולפן הקלטות ולמדתי לנגן בפסנתר ובגיטרה, לכתוב ולהלחין, מה שהביא אותי להקליט סקיצות של קאברים ולהעלות לרשת, כשקיבלתי חצי מיליון צפיות".

בשירות הצבאי - ש"ממנו השתחררתי בדיוק לפני ...200 יום" - שירת כאפסנאי...מזמר, "כשיצא לי לשיר בטקסים לא פחות מחיילים בלהקות צבאיות".

ובאזרחי מחוץ למוזיקה?
"משחק באולינג. מבלה עם חברים. מדי פעם הולך לשיעורי תורה".

הופה, בן בעקבות בן!
"בן סנוף צדיק. באשר אלי, אין לדעת. אני פשוט אדם מאמין. כל מה שקורה איתי זה מלמעלה ולא מובן מאליו".