"אתה יודע אני כותב שירים/ מהמקום שבו אתה חסר לי/ שנים הרגשתי של אף אחד ולפעמים זה עוד קצת כואב לי/ הלוואי שהיינו מדברים/ הלוואי היינו כמו בסרטים/ הלוואי ונצליח כל עוד אנחנו חיים..."

דומה, שדי במילים מעטות אלה של הפזמון ב"מעיל טייסים", שירו החדש של יהל דורון, מחצית הצמד המוערך "גיא ויהל", היוצא היום ובלוויית קליפ יפהפה מפליא למצות את סיפורו הנוגע ללב.

"כבן של טייס חיל האוויר התחלתי את חיי בבסיס חיל האוויר בפלמחים וכשהייתי בן שנתיים-שלוש, עברנו לרמת-אביב ג'", דורון משחזר. "אז הורי התגרשו ועם אמא שלי עברתי לערד, לבית שהם קנו כמה שנים קודם לכן, כשהייתה ציפייה שהעיר תיהפך ללאס-וגאס של ישראל. הקשר שלי ושל אחי, יהונתן, המבוגר ממני בארבע שנים וחצי עם אבא שלנו נהיה קשר של סופ"שים, שהלך והתרופף לאחר שהקים משפחה חדשה. שלא באשמתו כאילו נפערה תהום בינינו".

ואמך?
"היא גננת רוחניקית של מיסטיקות ושל מדיטציות. היא הכירה מישהו, שבא ללמד אחת מהן ונשאר אצלנו לכמה שנים. הבית שלנו הפך למעין אשרם עם טבעונות כפויה, מלווה באלימות מצד בן הזוג של אמא, מה שהביא את אחי לעבור להדסים ואני - בעקבותיו".

היו רגעים של קנאה בילדים אחרים?
"אכן, אז קינאתי בילדים של משפחות כביכול נורמליות. היום אני אומר בדיעבד תודה על הכל, כי מה שעברתי עשה אותי מי שאני. היום לקנות עצמאית פיתה ופלאפל זה עולם ומלואו. כמי שגדל כבתוך כלא, אני יודע להעריך את החופש".

ובשורה התחתונה?
"בלי ספק ילדים משלמים מחיר על החלטות של הוריהם. במקרה שלנו - נישואים חפוזים בעקבות מלחמת יום כיפור. את הטעות שלהם אני משתדל לתקן בקשר החם שיש לי עם בני עילאי, בן חמש וחצי, אם כי אני לא מנסה לעטוף אותו בחומה מטורפת ומאפשר לו להיות מי שהוא".

דורון מצא בהדסים מפלט ממצוקות הילדות וקרש-הצלה. "שם המוזיקה איחדה בגיל 12 אותי עם גיא", הוא מעיד. "כילד ביישן, שהגיטרה הייתה מגן בשבילו. אם לא המוזיקה, לא בטוח שהיה נוצר קשר כה עמוק בינינו".

בטרם היותם צמד מקצועי, דורון הוציא בתקופת שירותו הצבאי בנ"מ חיל האוויר אלבום עם אחיו תחת הכותרת "האחים דורון". למעשה, גם כיום, במקביל להצלחה המוכחת בצמד גיא ויהל, התפתח אצלו רצון לביטוי עצמי. "קצת לפני הקורונה הקדמתי את 'משבר גיל הארבעים'", הוא אומר. "הבנתי שהזמן נוסע והגיעה העת לביטוי עצמי במקסימום. לשם זה הייתי בסדנת כתיבה של יהלי סובול, שם נוצר השיר 'מעיל טייסים'. גם לגיא יש פרויקטים עצמאיים".

רק אל תתפרקו לנו...
"להיפך זה מחזק עוד יותר את הקשר בינינו. בשיר 'מעיל טייסים' הרגשתי שיש בו אמירה נטו יהל, בלי זיקה לצמד. יש עוד שירים כאלה, ששמתי אותם בצד כדי לא לפגוע בביחד, עד שהבנתי שזאת תפיסה מוטעית, שצריך לפרק כדי ליצור עצמאית".

לאחר שהשתחררו מהצבא, גיא ויהל הוציאו אלבום באנגלית, כתבו לזמרים אחרים ועשו את ההפקה המוזיקלית באלבום הראשון של עילי בוטנר וילדי החוץ. "לאחר שהתחלנו במאחורי הקלעים בפירוש הלכנו ל'דה וויס' בשביל החשיפה".

אתה וגיא נשואים ל...כוכב נולד.
"נכון (צוחק). אני קודם. ב-2013 התחתנתי עם נעמה כהן, שהשתתפה בעונה התשיעית של כוכב נולד ולאחר מכן - בהכוכב הבא. נראה שגיא הבין ממני שהולך טוב עם כוכב נולד והתחתן עם מארינה מקסימיליאן".

אנחנו עוברים לקליפ, המצורף לשיר. ברגע מסוים נראה דורון עוטה מעיל טייסים. "זה  דווקא עורר בי זכרונות נעימים ממפגשי שישי-שבת עם אבא", הוא מציין. "בשביל זה הלכתי למחסן-תחפושות, שם חיפשתי את המדים המדויקים. הייתה כאן איזו סגירת מעגל".

דורון היטיב לתסרט ולביים את הקליפ אף כי הוא נטול הכשרה מקצועית בנידון. לשם כך הוא חזר אל קן ההתחלה, כשהקליפ צולם במסילת ברזל נטושה, לא הרחק מבסיס פלמחים, שם החלה מסכת חייו. עילאי, בנו המקסים, מגלם אותו בילדותו.

"זה כמו לספר סיפורים", מעיר דורון, העומד להוציא בקרוב ספר-ביכורים, לאחר שעבר בהצלחה יתרה את מבחן ההדסטארט.

מה מחוץ? - משפחת דורון באריזות. עוברים מצפון תל-אביב לקציר, הרחק ממרכז הבוהמה, קרוב אל הירוק של השדות, בתקווה לחיים רגועים יותר.

לסיום, שאלה בלתי נמנעת. האם הייתה לך התלבטות לפני שלקחת על עצמך את החשיפה שיש בשיר ובקליפ?
"אמנם הייתה לי התלבטות, אבל בשבילי הייתי צריך את זה. הרגשתי שזה הזמן,  מה גם שיש כאן הזדהות מצד לא מעטים. כמעט לכל אחד מאיתנו יש משהו עם ההורים. אחי, העוסק מקצועית בנושא, אומר שהיחסים עם ההורים הם הפצע הכי גדול של כל אחד מאיתנו. אין מחאה, או כעס, אלא משהו שיכול לפקוח את העיניים".