סמנתה פוקס, כוכבת הפופ הפרובוקטיבית של שנות ה־80, שהפכה מדוגמנית עירום לזמרת מצליחה, ממשיכה להופיע ברחבי העולם ומתכוננת בימים אלה לחתונה הקרובה עם ארוסתה בסוף השבוע הבא היא תגיח לשואו קצר בישראל. 

הכוכבת של שנות ה־80, בדרך לישראל, ולא בפעם הראשונה. אחרי שנפלה קורבן לתרגיל עוקץ בביקור הראשון בתחילת שנות האלפיים; הוזמנה לפסטיבל המחולות בכרמיאל - מכל האירועים בעולם - כעבור עשור; והגיעה פעמיים נוספות למלא את המשבצת של הכוכבת הסקסית לשעבר בהפקות טלוויזיוניות, היא תעלה בשבוע הבא על הבמה בנשף הרוק השנתי של אביב גפן לצד לשעבר נוסף, סולן להקת קאג'אגוגו.

ב־2001 הייתה פוקס אמורה להופיע באירוע בגני התערוכה בתל אביב שנקרא "פסטיבל האייטיז", בהשתתפותם של צביקה פיק, גבי שושן, שרי ואחרים. הפסטיבל בוטל, כנראה לנוכח מכירת כרטיסים דלה. המפיק, איציק דוידוביץ', נעלם והותיר אחריו חובות. "ביטול הפסטיבל והיעלמותו של איציק דוידוביץ' הוא לא הבושה של המשרד שלנו, אלא בושה לעם ישראל", צוטטה מנהלת יחסי הציבור של הפסטיבל.

אחרי ניסיונות כושלים לארגן לכוכבת הבלונדינית הופעה חלופית במקום אחר, עלתה פוקס על מטוס הביתה שפופה ומאוכזבת. ואנחנו נותרנו עם פרק מיוחד בתוכנית הבידור של גיא פינס, שהוקדש לתחקיר שחשף את השערורייה של המפיק המפוקפק.

אף על פי שלא שכחה את הפיאסקו, כעבור שנים שבה פוקס לישראל. בביקור שנערך ב־2010 התראיינה לחדשות ערוץ 2 וסיפרה על ההלם שחוותה כאשר גילתה שהמפיק "ברח עם הכסף של הכרטיסים", כהגדרתה. היא גם סיפרה שמנהל המלון שבו התאכסנה באותם ימים אמר לה שאף שהמפיק לא שילם עבור השהות שלה, היא לא צריכה לשלם דבר והוסיף שהוא מתבייש בארצו. לטענתה, מנהל המלון פרץ בבכי וגם היא פרצה בבכי, כי כל כך רצתה להופיע פה.

 את החלום הגשימה כעבור תשע שנים, כשהתארחה ב"חגיגה לטינית" - המופע המרכזי של פסטיבל המחולות של כרמיאל 2010. שום קשר קונספטואלי לא נמצא בין ההופעה שלה לבין חגיגה לטינית או מחולות פולקלוריסטיים, אך פוקס נחשבה לאטרקציה משתלמת כדי למשוך את הקהל לכרמיאל, אף שלא הייתה בשיא הצלחתה באותם ימים. מפיק המופע הסביר אז את ההיגיון בצירופה של פוקס לליין־אפ של הפסטיבל: מתברר שעלות הבאתה לפסטיבל, כולל הטיסות, שכרה והשהות שלה בארץ, לא הייתה גבוהה יותר מאשר החתמתו של כוכב ישראלי כזה או אחר.

באותו ראיון לחדשות טענה הזמרת ש"החיים מתחילים בגיל 40" ונידבה את המידע שהחזה שלה אמיתי ולא עבר ניתוחים או תוספות. באותה הזדמנות גם פצחה בביצוע קצר בעברית ללהיטה: "גע בי, גע בי".
כעבור שנתיים היא שבה לארץ הקודש, להשתתף בתוכנית הגמר של "רוקדים עם כוכבים". פוקס הופיעה בלוק של תחפושת פורים של "אופנוענית סקסית" עם מכנסונים, מחוך, מגפיים וכפפה אחת - הכל מעור שחור.
ב־2015 השתתפה בפרק הסיום של הסדרה "שחקן זר", אשר שודרה בשידורי קשת של ערוץ 2. הסדרה הקומית עקבה אחר מעלליו של אדיר מיוחס (מאור שוויצר), כדורגלן ישראלי שנרכש על ידי מועדון הפאר צ'לסי ועובר עם משפחתו ללונדון. בפרק הסיום של הסדרה פגש אחיו פרדי (יובל סמו) את אהבת נעוריו, הזמרת סמנתה פוקס. פוקס, שנראה שאינה אומרת "לא" לאף הצעה ומברכת על כל חלטורה, שמחה להשתתף.

לא מאמינה בתוויות

אף על פי שהיא נמצאת על המשבצת של כוכבת עבר, בארצה ממשיכים להתעניין בחייה האישיים. אף שהיא כיכבה בחלומות של לא מעט גברים, פוקס למעשה אוהבת נשים. זה לא מנע ממנה לנהל לא מעט מערכות יחסים מתוקשרות עם גברים בצעירותה. בין היתר יצאה עם פול סטנלי, אחד ממנהיגי להקת קיס, וכמעט התחתנה עם הנוכל הסדרתי האוסטרלי פיטר פוסטר.

סמנתה פוקס וארוסתה (צילום: מתוך האינסטגרם)
סמנתה פוקס וארוסתה (צילום: מתוך האינסטגרם)

בסוף שנות ה־90 החלו שמועות על כך שהיא לסבית. בהמשך התברר שכריס בונאצ'י, גיטריסטית להקת המטאל הבריטית גירלסקול, אינה שותפתה לדירה אלא בת זוגה.

מערכת היחסים הארוכה שניהלה הייתה עם המנהלת שלה, מיירה סטרטון. השתיים פצחו ברומן ב־2003, ארבע שנים אחרי שסטרטון החלה לנהל את הקריירה של הזמרת. הן היו ביחד 12 שנה, עד אשר סטרטון הלכה לעולמה בעקבות מחלת הסרטן. במהלך מערכת היחסים שלה התראיינה פוקס ודיברה על הנטייה המינית שלה. "שכבתי עם נשים, אבל לא הייתי מאוהבת באישה לפני מיירה", אמרה. "אנשים אומרים שאני לסבית. כל מה שאני יודעת זה שאני מאוהבת במיירה. אני אוהבת אותה בכל לבי ורוצה לבלות את שארית חיי איתה". 

כמי שנאלצה להתמודד עם לא מעט מעריצים מטורפים וסטוקרים אובססיביים, אמרה פוקס שהיא נמנעה מלצאת מהארון בשל החשש מהתגובות האפשריות של אותם מעריצים חסרי תקנה. במקום זאת, כשנשאלה על מערכת היחסים שלה עם סטרטון, בחרה פוקס בתשובה הדיפלומטית: "אני מאמינה שאהבה היא גדולה יותר מכל דבר אחר. אתה לא יכול לשלוט במי אתה מתאהב".

הייתה גם תקופה שבה היא טענה להיותה דו־מינית. אחר כך הסבירה בראיון לעיתון ה"Observer"  הבריטי: "לא הייתי אומרת שאני דו־מינית, כי אני נמצאת במערכת יחסים לסבית, ואני אוהבת אותה ורוצה להיות איתה לנצח. אז להגיד שאני דו־מינית זה שטחי. אולי כשהייתי צעירה יותר חשבתי שאני דו־מינית, אבל אני חושבת שפשוט הייתי מבולבלת".

לאחר מותה של סטרטון ב־2015, סיפרה פוקס על ההתמודדות שלהן עם מחלתה. התברר שהשתיים ידעו שהסרטן של סטרטון הינו סופני שנתיים לפני מותה. השנתיים הללו היו התקופה הכי קשה עבור שתיהן, כך אמרה. מאז התאוששה פוקס ואפילו התאהבה מחדש. היא ובת זוגה לינדה אולסן הנורווגית, אם יחידנית לשני ילדים, הודיעו על אירוסיהן במרץ שנה שעברה.

"אני לא מאמינה בתוויות", אמרה פוקס לאחר שהכירה את אולסן. "אני מניחה שבמשך הרבה זמן קצת פחדתי... פחדתי שאאבד את המעריצים הגברים שלי". כשנשאלה באותה עת אם היא עדיין חוששת להגדיר את עצמה כלסבית, אמרה: "קצת, כי זאת תווית". אחר כך חזרה על אמירתה הקודמת: "אנחנו לא שולטים במי אנחנו מתאהבים", והוסיפה: "אבל אני לא רואה את עצמי אי־פעם מתחתנת עם גבר. אני אוהבת בחורים, אני עובדת איתם כל הזמן. הם בלהקה שלי, הם בעסק שלי... אפשר להגיד שהעובדה שהייתי עם מיירה, ועכשיו אני שוב מאוהבת באישה, מראה שאני מעדיפה נשים. זה מה שאני יכולה להגיד כרגע".

השתיים הכירו בהופעה של פוקס בנורווגיה. אולסן הייתה מעריצה של פוקס בילדותה, ואפילו אספה תמונות שלה. כששמעה שגיבורתה מגיעה להופיע בארצה, מיד רצה לקנות כרטיסים. אולסן היא שהציעה נישואים, אך הזמרת טוענת שהיא רמזה על כך קודם. בזמן שנסעו להופעה בסלובקיה, השתיים לנו בארמון מהמאה ה־16. "נכון שיכול להיות מהמם להתחתן כאן?", אמרה פוקס לאולסן, שקלטה את הרמז. בוולנטיינ'ז דיי בשנה שעברה היא כרעה ברך והציעה נישואים.

כפי שקרה לאין ספור זוגות אחרים, השתיים נאלצו לדחות את חתונתן בגלל מגיפת הקורונה. אך עתה התכנונים העלו הילוך. פוקס הודיעה שכמיטב המסורת הן מתכוונות לבלות את הלילה שלפני החתונה בנפרד וכי שתיהן מתכוונות ללבוש שמלה לבנה ביום הגדול.

בינתיים לא נקבע תאריך שבו ייערך טקס החתונה. השתיים הכריזו כי הן מעוניינות בחתונה גדולה ורוצות שחבריהן מכל העולם יגיעו לשמוח בשמחתן. כדי שזה יתאפשר, כנראה שיצטרכו לחכות עוד קצת. כשנשאלה אם יהיו סלבס בחתונה, ענתה פוקס: "כן, יהיו כמה שאני מכירה הרבה זמן. אני רוצה להזמין את האנשים שהביאו אותי למקום שאני נמצאת בו היום". 

עמוד 3 לנצח

פוקס בת ה־55, כוכבת הפופ הפרובוקטיבית ביותר של האייטייז, התחילה את הקריירה שלה בגיל 16 כנערת "עמוד 3" של הצהובון הבריטי ה"סאן", שבו התפרסמו תמונות של נשים עם פלג גוף עליון חשוף. ההצלחה שלה כדוגמנית עירום השיגה לה חוזה הקלטות ללא קושי, ובגיל 20 עשתה הסבה מקצועית לזמרת. במהלך קריירת הפופ שלה הוציאה כמה אלבומים, אך שמה ייקשר לנצח לסינגל הראשון "טאץ' מי", או בשמו המלא Touch Me (I Want Your Body) שבו היא נובחת נביחות קטנות ונאנחת אנחות גדולות ובין היתר בזכותו מוערך הונה ב־20 מיליון דולר.

סמנתה פוקס (צילום: gettyimages)
סמנתה פוקס (צילום: gettyimages)

בשיא הצלחתה, בשנות ה־80, היא הייתה אחת הנשים המפורסמות בבריטניה, עד כדי כך שאפילו סבא וסבתא שלה נאלצו לשכור את שירותיהם של שומרי ראש. "במהלך סשן חתימות למעריצים שערכתי באחת השבתות, הגיעו בערך עשרת אלפים נערים לבית. הם דפקו כל כך חזק על החלונות כדי להיכנס, שהחלונות נשברו", סיפרה פוקס בראיון ל"דיילי מייל". "הם פרצו פנימה ונאלצתי להימלט עם שומרי ראש בהליקופטר דרך הגג של הבניין".

היא נולדה וגדלה במזרח לונדון, וכבר מגיל צעיר היו לה שאיפות להופיע על הבמה ולהתפרסם. מבחינת העולם סינגל הבכורה שלה היה "טאץ' מי", אבל כבר בגיל 16 הוציאה סינגל ראשו תחת השם SFX. השיר "Rockin' With My Radio" יצא בלמבורגיני רקורדס, ניסיון קצר מועד של חברת ייצור המכוניות להתרחב גם לשוק התקליטים בתחילת שנות ה־80. חפשו ביו־טיוב את הקליפ לסינגל הניו ווייב החמוד והתמים הזה, ותגלו גרסה צעירה, מתוקה, חסרת מחשוף של פוקס ושיר נטול רמיזות מיניות.

אחרי שהסינגל הזה וסינגל נוסף לא הובילו אותה לשום מקום, הבינו פוקס והוריה שההצלחה תבוא מכיוון אחר. אז אמא שלה צילמה אותה בבגדים תחתונים ושלחה את התמונות לתחרות דוגמנות של הצהובון ה"סאן". פוקס, הבלונדינית היפה עם החזה השופע, זכתה במקום השני, וכך מצאה את עצמה הופכת בגיל 16 לנערת עמוד 3 באישור ההורים. אקט שכאמור השיג לה בסופו של דבר חוזה הקלטות בחברה גדולה ללא קושי.

פוקס לא הייתה סתם נערת עמוד 3. היא הייתה דוגמנית העירום הגדולה ביותר של תקופתה, היא הייתה אייקון. היא חתמה עם ה"סאן" לחוזה צילומים לארבע שנים, וזכתה בתואר "נערת עמוד 3 של השנה" שלוש שנים ברציפות. וכפי שאומרים שהכדורגלן דיוויד בקהאם ביטח את הרגליים שלו, ג'וליה רוברטס ביטחה את החיוך שלה וג'ניפר לופז ביטחה את הישבן שלה; בשיא ימי דוגמנות העירום שלה ביטחה פוקס את השדיים המפורסמים שלה במיליון ליש"ט - 500 אלף פאונד לכל ציצי.

ב־1986, כשהסתיים החוזה שלה עם ה"סאן", פרשה פוקס מקריירת הדוגמנות. היא הייתה בת 20 ומוכנה להגשים את חלומה - להפוך לכוכבת פופ. המיניות המתפרצת שלה הפכה למעט יותר מרומזת באמצעות שירים עם טקסטים סקסיים ואנחות שאינן נובעות מכאבי מפרקים. הפעם הסינגל שהוציאה, ששווק כסינגל בכורה תוך התעלמות מהניסיון הכושל של נעוריה - היה להיט ענק. "Touch Me (I Want Your Body)" הפך את פוקס בן לילה לכוכבת.

הוא הגיע למקום השלישי במצעד הבריטי ולרביעי במצעד האמריקאי, ולראש המצעד ברשימה ארוכה של ארצות אחרות. הסינגל מכר יותר מ־30 מיליון עותקים ברחבי העולם והיה להיט ענק גם במסיבות כיתה ארץ־ישראליות. במחצית השנייה של שנות ה־80 הוציאה פוקס סדרה של להיטים מלווים בקליפים לוהטים. "Touch Me" היה רק אחד מאין ספור סינגלים שלה שכללו סוגריים בשם, כשהכותרת המשונה ביותר ללא ספק שייכת לסינגל מתחילת שנות ה־90 ששמו: "(Hurt Me! Hurt Me!) But The Pants Stay On".

אמא מחליפה

באותו עשור הוציאה פוקס שלושה אלבומים מצליחים. אם כי ההצלחה פחתה מאלבום לאלבום. אחר כך הוציאה שלושה אלבומים כושלים: שניים מהם במהלך שנות ה־90 והאחרון ב־2005. בשנות ה־90 ניסתה פוקס להחיות את קריירת הפופ שלה באמצעות האירוויזיון, אך השיר שהגישה לקדם־אירוויזיון הבריטי הגיע רק למקום הרביעי בתחרות המקדימה ולא עשה את דרכו לאירוויזיון עצמו.

האלבום האחרון "Angel With An Attitude" כלל שירים אישיים על מערכת היחסים שלה עם מיירה סטרטון וגם על מאבק משפטי שניהלה נגד אביה המנוח כמה שנים קודם לכן. פוקס תבעה את אביה פטריק, ששימש כמנהל שלה לפני סטרטון, בטענה שמעל במיליון פאונד מכספה. אביה מת בשנת 2000, כשהוא ובתו לא היו בקשר יותר מעשור.

מאז לא הוציאה פוקס עוד אלבום אולפן, אבל היא שחררה שורה של סינגלים, אולי כדי שיהיה במה למלא את ההופעות במזרח אירופה. בין היתר היא הקליטה קאברים מיותרים ל"לה איסלה בוניטה" של מדונה, ל"Hot Stuff" של דונה סאמר. את הסינגל "Call Me" של בלונדי הקליטה עם פצצת סקס נוספת של האייטיז - הזמרת האיטלקייה סברינה, שזכורה מהלהיט "Boys Boys Boys", המלווה בקליפ שבו היא משתכשכת בבריכה ולא מצליחה למנוע מהחלק העליון של בגד הים שלה להתנתק מגופה.

למעשה, סברינה הייתה הגרסה הברונטית של פוקס. ביחד הן יצרו ב־2010 קאבר דאנס טראשי איום ונורא לקלאסיקת הניו ווייב הזו של בלונדי. אחר כך, ב־2016, היא הוציאה גרסה חדשה ואיומה בקצב ההאוס ל"Touch Me". הסינגל האחרון שלה עד כה, שיצא ב־2018 היה "Hot Boy", שנשמע כמו פרודיה על להיט יורוטראש מהאייטיז.

בדומה לכוכבות אייטיז בריטיות אחרות, ב־20 השנים האחרונות קריירת הפופ של פוקס עדיין מתפקדת במדינות אירופה, בעיקר במדינות שאינן דוברות אנגלית, ובפסטיבלי אייטיז למיניהם ברחבי העולם. בארצה היא בעיקר מככבת בתוכניות ריאליטי. בין היתר השתתפה בגרסת ה־VIP של "בואו לאכול איתי" ובגרסת הסלבס של "האח הגדול". היא גם השתתפה עם סטרטון בגרסת הסלבס של "אמא מחליפה", שבה אמהות משתי משפחות מתחלפות. זאת אף על פי שלא היו להן ילדים.

"מיירה ואני תמיד אהבנו מאוד את התוכנית וחשבנו שיהיה נחמד ללמוד ממנה משהו", הסבירה פוקס. "דיברנו על ילדים בעבר, ומיירה תמיד אמרה 'סם, את לא קולטת כמה זה קשה, ועם הקריירה שלך במיוחד'. הבנו שאצטרך פחות או יותר לפרוש כדי שיהיה לי תינוק. אז כשדיברנו עם התחקירנים, אמרנו להם שזה יהיה נחמד להחליף עם משפחה שיש לה ילדים... מעולם לא טיפלתי בתינוק, ומאוד רציתי לדעת איך זה יהיה". אז אומנם לתינוק פוקס לא זכתה עדיין, אבל בת זוגה החדשה באה קומפלט עם שני בנים, ומזה פוקס מרוצה מאוד.