פסטיבל המוזיקה של ראשון לציון יוצא לדרך זו השנה ה-33 ויארח במהלך חג הסוכות למעלה ממאה אמנים ויוצרים שיופיעו בחמישה אתרים בעיר בין ה-21 ל-25 בספטמבר.

מדובר בארבעה ימים של שכרון חושים עם פסגת המוזיקה הישראלית, הכוללים הפקות מקור מרגשות ויוצאות דופן, שילובים ייחודיים ורפרטואר משובח של מופעים מסקרנים וחד פעמיים.

הפסטיבל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, מצדיע, מדי שנה, לאומנים שהם אבני היסוד של המוזיקה הישראלית. השנה יציין הפסטיבל 60 שנות יצירה לאושיק לוי, מהזמרים והשחקנים המוערכים והאהובים בארץ, ששיריו מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הרוק והקולנוע הישראלי.

אושיק לוי (צילום: גבריאל בהרליה)
אושיק לוי (צילום: גבריאל בהרליה)

בזה אחר זה יעלו אסף אמדורסקי, ברי סחרוף, ריקי גל ואורחים נוספים ויבצעו לצידו של אושיק לוי את להיטיו מכל הזמנים והתקופות בערב שכל כולו הפקת מקור ייחודית וחד פעמית לפסטיבל. לצד הביצועים הנוסטלגיים והמרגשים ישלב הערב קטעי ארכיון נדירים אשר ידגדגו לכולנו בבלוטת הזיכרון ולרגע קט יגרמו לנו לחשוב "לו להשיב ניתן להשיב את מחוגי הזמן"...

ברי סחרוף (צילום: אלדד שושן)
ברי סחרוף (צילום: אלדד שושן)

אברהם טל ובניה ברבי יפתחו את הפסטיבל וישיקו את המופע המשותף "מי לא יבוא", בו ישירו את להיטיהם בעיבודים גרוביים, חדשים ומרגשים.

נתן גושן יציין עשור לפעילותו במופע חגיגי במיוחד במסגרת הפסטיבל ויארח את אמיר דדון, ישי ריבו ואורחים נוספים.

השנה גם יחגוג הפסטיבל עם תיסלם 40 שנה ל"רדיו חזק" המיתולוגי. האלבום שהופק על ידי חברי הלהקה שהיו אז רק בני 22, פרץ גבולות ויצר סטנדרטים חדשים ברוק הישראלי. הלהקה, ששיריה הם קלאסיקה ישראלית ממכרת, תגיע לבימת הלייב פארק לערב שכולו חגיגת להיטים מתמשכת מלאת אנרגיות, במהלכה יארחו את דני סנדרסון ושלום חנוך.

לצד כל אלו מוסיף פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל להוביל עם מגוון רחב של מופעים איכותיים עם חיבורים יוצאי דופן: מארינה מקסימיליאן שתארח לראשונה ובמיוחד לפסטיבל את שמעון בוסקילה,  יוני רכטר שיארח את שלומי שבן וקרן פלס שתארח לראשונה את עברי לידר.

עוד בפסטיבל: מופעי חוצות הפתוחים לקהל הרחב ברחבי העיר בסימן שני מופעים בערב, במהלכם יבצעו האמנים גם שיתופי פעולה יוצאי דופן: התקווה 6 וליאור נרקיס יחד ולחוד, זהבה בן ועידן עמדי יחד ולחוד.

בנוסף יתקיימו מופעי שקיעה מיוחדים שיתקיימו ברחבת כיכר העירייה: חגיגה ישראלית  עם עינת שרוף - הפקה מיוחדת עם תזמורת צה"ל ואליעד נחום במופע עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

אסף אמדורסקי (צילום: מיכאל טיופיול)
אסף אמדורסקי (צילום: מיכאל טיופיול)

הפסטיבל יתפרש על חמישה מתחמי מופעים:

בתשלום (עם הנחה מיוחדת לתושבי ראשון לציון): * לייב פארק * היכל התרבות *

מופעי חוצות פתוחים לקהל יתקיימו ב: * גן המושבה * כיכר העירייה * רחבת בית העם 

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך אמר: "אני שמח וגאה שראשון לציון חוזרת להוביל עם פסטיבל המוזיקה הוותיק והגדול בישראל. כיף לחזור למסורת המוזיקלית אחרי שנה וחצי שהתרבות בה הייתה כל כך חסרה.  תמהיל הפסטיבל השנה מאוד מגוון ורחב וכולל מופעי חוצות גדולים עם שורה של אומנים מובילים, שפתוחים ללא תשלום לקהל הרחב, מפגשי ענק בין יוצרים אהובים והצדעה על מפעל חיים של אומן ויוצר מרגש - אושיק לוי.  אני מזמין את כולם לבוא לפסטיבל שהפך שם דבר בתרבות הישראלית".                     

מנכ"ל החברה העירונית ראשון לציון, מר אלי פולק: "אנו מזמינים את כולם לחגוג איתנו בחול המועד סוכות הקרוב. בהזדמנות זו ברצוני להודות לראש העירייה שבעידודו, תמיכתו והתוויית מדיניותו ראשון לציון היא מרכז התרבות החדש של ישראל".

 מכירת כרטיסים:

www.heichal-rishon.co.il *3701 היכל התרבות:

https://digistage.to/RishonFestival2021

טיקטסמאסטר: www.tmisrael.co.il 9964*

זאפה: 9080* 

www.hakartis.co.il הכרטיס: 03-9666141