בשנות ה-50 נחשב פול אנקה לאחד מאלילי הנוער ושוברי הלבבות הגדולים של עולם הפופ-רוק הצעיר והטרי. שיריו, רומנטיים ברובם, עסקו בשיברון לב, באהבה צעירה וראשונה, ברגשות ובקולו העוצמתי והבכייני קמעה הצליח לכבוש את מצעדי הפזמונים בשירים כמו "Diana", "Put Your Head On My Shoulders", "You Are My Destiny", "Puppy Love", "Lonely Boy", "Crazy Love", "Adam And Eve" ו-"It’s Time To Cry". 

למעשה, השיר "דיאנה", שצעד בצמרת המצעד האמריקאי והקנדי בשנת 1957 והפך את אנקה בן ה-16 לכוכב ענק, נכתב על הבייביסיטר שלו בת ה-19 בה היה מאוהב. מאז פצח אנקה בקריירה בינלאומית שהובילה אותו לסיבובי הופעות מוצלחים בכל העולם והפכו אותו למיליונר עוד בטרם מלאו לו 18.

בתחילת שנות ה-60, עם פריחתן של להקות הקצב הבריטיות והאמריקאיות, סגנונו של אנקה נתפס כנאיבי ומיושן, אז הוא המציא עצמו מחדש כזמר סווינג וג'אז והופיע במועדוני יוקרה כמו "הקופה קבאנה", שם הצליח למתג עצמו כזמר סטנדרטים רציני ולהתנער מתדמית "אליל הנוער" שדבקה בו בנעוריו.

בשנת 1968 כתב עבור פרנק סינטרה, אז בשנות ה-50 בחייו עם הרהורי פרישה מתעשיית המוזיקה, את השיר של חייו – "My Way" (במקור שיר צרפתי של קלוד פרנסואה) שסימל את הקאמבק המיוחל של סינטרה והפך את אנקה בן ה-27 לאחד מכותבי השירים המבוקשים ביותר בשואו ביזנס, כשהשיר הפך לקלאסיקה עולמית.

בשנות ה-70, כשהוא מתמקד בעיקר בהופעות וממעט לספק להיטים עבור עצמו (למעט "Having My Baby" מאמצע הסבנטיז), אנקה בעיקר כתב לאחרים, כשאחד השלאגרים שיצר עבור טום ג'ונס "She’s A Lady" העניק לו עדנה מסוימת. באותן שנים הוא נשאר בתודעה בשל גרסאות כיסוי פופולאריות שהוקלטו לשיריו, בראשן "Puppy Love" שהקליט ילד הפלא ואליל הנערות של העשור ההוא, דוני אוסמונד.

בשנות ה-80 אנקה הוסיף להקליט אלבומים אך לא זכה להצלחה (באותה עת אף הקליט דואט עם עפרה חזה) אך חזר לתודעה בשנת 2005 עם האלבום "Rock Swings" בו ביצע גרסאות ביג בנד לקלאסיקות רוק מהניינטיז. 

הקשר של אנקה עם ישראל היה בעיקר דרך שיריו, שכיכבו בסדרת סרטי "אסקימו לימון" וגידלו דורות על גבי דורות. בשנות ה-2000 הגיע אנקה מספר פעמים להופיע בישראל והופעותיו זכו להצלחה.

לאורך השנים שיחק בסרטים שונים (בהם "Girls’ Town" ו"היום הארוך ביותר" שהוא אף ביצע שיר הנושא שלו) ופיתח קריירת משחק, ששיאה הגיע בשנת 1993 כששיחק בתפקיד ראשי בסרט הדרמטי "קסם רגיל". 

בימים אלה אנקה מוסיף להופיע והחודש יחגוג 80. לרגל המאורע הקדיש חוקר המוזיקה דודי פטימר, שהתקליט הראשון שרכש בחייו היה תקליט אוסף של פול אנקה, את הפרק של "מילים ולחן" לאליל הזמר של שנות ה-50 וה-60 בקינוח להיטיו הגדולים והסיפורים מאחוריהם. הכינו את הממחטות.