סיפורה של האופרה הקאמרית "קערת הקריסטל", שתעלה במוצ"ש בבכורה עולמית באולם אסיא, במוזיאון תל-אביב, כמקדמה לפסטיבל פליציה בלומנטל, שייפתח שם ב-3.8, החל אי אז ב-2016, כאשר המלחינה חנה אג'יאשוילי קיבלה כמתנה מתלמידיה-מוקיריה במרכז למוזיקה באור-יהודה את "קערת הקריסטל", ספרו של הסופר האמריקאי פרנסיס סקוט פיצ'גרלד.

"כשפתחתי את הספר, מיד הבנתי שזה הסיפור שמזמן חיפשתי בשביל העלילה לאופרה הראשונה שלי", היא מעידה. "מאז נעוריי אהבתי את הספרים של פיצ'גרלד, עם ההשוואות שלו בין החיצוניות לבין הפנימיות של האדם. כאן אשה מקבלת לחתונה שלה מתנה ממישהו שאהב אותה, כדבריו, יפה וגם שקופה וקרה כמוה. המתנה הזאת מתגלה כמקור לכל הצרות שנופלות על האישה ומשפחתה עד שמתוך ייאוש היא מרסקת הקערה על עצמה".

האופרה הועלתה ב-2018 במרכז עינב במתכונת קונצרטנטית בלבד עם ליברית מאולתר שלה ובביצוע אנסמבל מיתר בניצוח יובל צורן. לקראת העלאת האופרה במתכונת מלאה, היה זה צורן שקישר את אג'יאשוילי עם הליברתן האמריקאי עטור הפרסים רויס וואוורק. הוא כתב ליברית לאחר שנשלחה אליו הקלטת הגרסה המצומצמת של 2018. 

מההרכב דאז נשארו הזמרים קרן מוצרי ויאיר פולישוק. אליהם הצטרפו עידית זמיר, רעות ונטוררו ונעם לובנשטיין. איתם יופיעו הילדים דניאל ואביתר דולברג, בניו של עמית דולברג, מנהיג אנסמבל מיתר. במאית האופרה היא שירית לי וייס, כשעמה מעצבת התפאורה והתלבושות פולינה אדמוב ועל התאורה יואב בראל. כלומר, אופרה במתכונת מלאה.

אגב, האופרה עמדה לעלות במרץ אשתקד, גם כן במסגרת פסטיבל פליציה בלומנטל, בניהולה של אביגיל ארנהיים. זו נכחה בביצוע האופרה הקונצרטנטית ויזמה את העלאת האופרה בפסטיבל שבניהולה. סגר הקורונה עצר את ההפקה דאז ארבעה ימים לפני הבכורה.

"הכל היה מוכן ואפילו שלחנו כרטיס-טיסה ל-וואוורק, שעמד להגיע", היא משחזרת. "זה היה מצב לא נעים. עמית (דולברג) ואביגיל (ארנהיים) הרגיעו אותי ואמרו שהם מחויבים להעלאת האופרה כשיתאפשר. נשארתי עם התקווה שזה יקרה ולכל מקרה פתחתי הדסטארט שהצליח".

אג'יאשוילי, נולדה ב-72' בטביליסי שבגיאורגיה כבתם של רופא וכנרת. דודה הוא המלחין ראובן קז'לוטי, שעלה גם הוא ארצה וידיד קרוב של המשפחה עוד משם הוא המלחין הנודע יוסף ברדנשווילי. בגיל חמש היא התחילה לנגן בפסנתר. כבר אז הסתמנה אצלה המלחינה שבה, או "שהייתי לוקחת מילים ושרה אותן מתוך מחשבה שכולם עושים כך".

ב-2001 היא עלתה ארצה עם בעלה, איש-מחשבים בעיסוקו ועם שני בניהם היישר לבת-ים, עירו של ברדנשווילי. בניגוד לו, שבדרך לתהילה החל את הקריירה כאן כעובד במכולת, היא ישר התחילה להתפרנס משיעורי נגינה בפסנתר ועם הזמן הפכה לדמות מרכזית בקונסרבטוריון באור-יהודה, שאותו היא מנהלת. ב-2007 היא סיימה באוניברסיטת בר-אילן את הלימודים לדוקטורט אצל המלחינים גדעון לבינסון ובטי אוליברו. אג'יאשוילי הועטרה, בין השאר, בפרס ראש הממשלה למלחינים ובפרס אקו"ם, כשיצירותיה בוצעו על-ידי הרכבים מובילים בארץ ובחו"ל.

20 שנה אחרי עלייתה ארצה, אג'יאשוילי, שיצירתה "Blue " נבחרה לפני שנתיים לייצג את ישראל בפסטיבל הגדול בעולם למוזיקה קלאסית, יכולה לדווח על קליטה חלקה. "התקבלתי כאן בחיבוק ובאהבה", היא מציינת בסיפוק. "כנראה, זה לא במקרה. עוד בגיאורגיה הרגשתי כלגמרי ישראלית ולא היה לי ספק, שהמקום שלי רק בישראל. כשהגעתי הנה, היה לי ברור שהחלום שלי התגשם".