בביצוע שקט ומינימליסטי, לחן פשוט ולא פומפוזי, עידן רפאל חביב מרגש בשיר רומנטי חדש, מרגש ונוגע בשם "אין לזה סוף". בבלדה שקטה ומאד קליטה מצליח חביב לחבר בצורה מדויקת בין הטקסט ללחן, בין קולו לכוונותיו ולרקוח יצירה שאמנם נוסחתית לסגנונו האופייני, אך מספקת את הסחורה.



לראשונה בקריירה שלו, עידן עמדי מבצע דואט חדש ועוד בינלאומי, דהיינו עם הזמרת היווניה מאלו. עמדי מעיד כי ניסה במשך שנים למצוא את הזמרת שתתאים לשיר שכתב במהלך ביקור בעיירה יוונית קטנה, אך אף אחת לא התלבשה לשיר בצורה שציפה. עד שנחשף למאלו.

למעשה "מקום לשנינו", המושר חציו ביוונית וחצי בעברית, הוא שיר מקורי שכתב והלחין עמדי ומתבל אותו בעיבוד אוריינטלי ספרדי כששילוב הקולות בינו לבין מאלו מעיד את הכימיה בין השניים, המנגינה היפה משרתת היטב את המילים הרומנטיות והארומה המוזיקלית בשיר מכשפת.



עומר אדם הוציא השבוע מיני אלבום המונה שלושה שירים: "חצי דפוק", "אחרי החתונה" ו"שמלה אדומה". אם ציפיתם לשירים ש"יעיפו לכם את הראס", יישאו בשורה חדשה או בעיקר ישאירו חותם כלשהוא אז זה לא המקרה. 

בשיר "חצי דפוק" יש ביטים קליטים ומגניבים אבל טקסט שגרתי, לחן סטנדרטי עם פזמון שלא מתרומם לשומקום ודי תקוע. "אחרי החתונה" הוא אותה גברת בשינוי אדרת מבחינה מוזיקלית, מבחינת הלחן הדי דומה, ללא שום עניין, טוויסט או עניין.

השיר השלישי "שמלה אדומה", מעין מחווה בפזמונו לשירה הידוע של להקת הנח"ל, אדם נוגע קצת בשיק הלטיני עם קטע היפ הופ קצרצר, עם טקסט חינני והומוריסטי, פזמון קליט ושובב ומצטייר כלהיט הבודד והבולט מבין טרילוגיית השירים. 



אקו היא זמרת מעולה, יכולה להיות זמרת סול אדירה, אבל היא יוצרת-אמנית אקלקטית ורבגונית שמשלבת בין פופ והיפ הופ (הבייסיק שלה) ומצליחה לצייר את עולמה הפנימי בצורה אינדיבידואלית שהופכת בקולה לקולקטיבית.

שירה החדש "חיימשלי" הוא בדיוק הדוגמא המובהקת לכך, שיר בניחוח לטיני (עם עיבוד משכר חושים, בייחוד צלילי הגיטרות) שמוציא ממנה את המיטב שבה. יוצרת בחסד.



אחרי תקופה לא קצרה לירון עמרם, אחד היוצרים המעניינים בסצנת המוזיקה המקומית, השיק השבוע את שירו החדש "גלים" אותו כתב, הלחין ועיבד מוזיקלית. 

הדבר הראשון שעבר בי כשהאזנתי לו, מלבד הטקסט המיוחד והבלתי שגרתי (בואו, היום לא שומעים שירים על חוף ודקלים ולכן זה מיוחד ויפה בעיניי וגם אמיץ) והמנגינה המאד קליטה, הוא שעמרם עטף את זה בעיבוד הטבוע בטביעת חותמו.



במה חדשה – טוהר – "יפה לך השמש"

כשהאזנתי לשירה השני של טוהר גדסי, ישר דמיינתי במוחי זמרת סול, זמרת נשמה עם גרון ענק ויכולת ווקאלית מעולה. זה נדיר למצוא בנוף המקומי זמרות שמבצעות פיור סול בלי ניסיונות להתמסחר לאלוהי הפופ או טרנדים חולפים והשיר שטוהר כתבה והלחינה בעצמה (על ההפקה המוזיקלית אמון בן שופן), מוכיח שהיא הולכת בדרך שלה. זו לא דרך קלה ופשוטה אבל כפי שהיא מצטיירת בעיניי בשיר הזה, היא לגמרי מודעת לקשיים, מקבלת אותם ושואבת מהם השראה ליצירה. מהחומר הזה קורצו בעיניי סינגר סונגרייטרים אמיתיים.