כשאומרים לכם אייל גולן וקיסריה, אתם לא צריכים אותי בשביל לדעת שרע זה לא יכול להיות. תוסיפו לזה את החום הכבד והלחות הנוראית שמכבידים עלינו בימים האחרונים, את ההמתנה הארוכה בטרם התחילה ההופעה ועכשיו תחשבו שוב. 

כשחושבים על אייל גולן, ישר קופץ לראש (ואיך אפשר שלא) שאם החיוך שלך שווה מיליון או דולר, תדביקי בול ושלחי אלי בדואר, כי את הכי יפה בעולם מלכת היופי שלי. ישר חושבים על החשק לפעמים, לצעוק חזק אל העולם על מי את בשבילי, ומה שאת נותנת. כשחושבים על אייל גולן בקיסריה מצפים להופעה ענקית ומסע בין זמנים, בין מיטב הקלאסיקות הגדולות ביותר שכולנו כל כך אוהבים. 

אמש פקדו את קיסריה אלפי מעריצים ומעריצות מקטן עד גדול ומכל הארץ. גולן עלה לבמה אחרי שעה שלמה של המתנה בקהל וחום שלא מקל. את ההופעה פתח במסר לתושבי הבירה וללוחמי האש הנאבקים להצלת חיים: ״יום לא פשוט היום בירושלים וסביבותיה. אני רוצה לשלוח חיזוקים לכוחות ההצלה וכוחות הכיבוי, לכל מי שעוסק בדבר, בעזרת ה׳ נתגבר על הכל״.

"היום זה אתם ואני סולו, לא מחליף לוקים ואין קשקושים", אמר גולן. לאורך ההופעה שארכה כשעה ו-40 דקות הוא שר ברצף בעיקר את השירים החדשים שהוציא בתקופה האחרונה, וחלק גדול מהשירים שר שלא במלואם. את הלהיטים הגדולים להם ציפינו הוא שכח מאחור, וגם אם שר אחד או שניים עשה זאת עם חלק קטן מהשיר שמשאיר טעם של עוד, או ליתר דיוק מרגיש כמו החמצה. 

במהלך ההופעה התייחס לכמה קולגות ומכרים. הוא העלה אליו לבמה את הזמר והמלחין אבנר גדסי וסיפר על ההיכרות הארוכה שלהם עוד בתחילת דרכו של אייל. השניים שרו יחדיו כמה שירים ונראה שהקהל (שאולי הולך שבי אחרי גולן) היה מרוצה. עוד הוא התייחס לאלוף הג'ודוקא שגיא מוקי, והשוויץ בכבוד במדליית הארד שלו. תכלס מגיע לו!

בסמול טוק שערך עם הקהל, ואחרי שפנה לאמא שלו שישבה שם גם והקדיש לה את ״יפה שלי״, הוא סיפר שגם משה פרץ יושב בקהל והבטיח ש״בין אם ירצה או לא״ הוא הולך לשיר איתו. וזה בהחלט היה השיא של הערב. אייל ירד מהבמה והתיישב ליד משה ואותם הרגעים בהם הם שרו יחד היו פשוט קסומים. קסומים עד כדי כך שמצאתי את עצמי עומדת על הכיסא ומתפעלת מהשילוב המדהים של שניהם, נזכרת כמה ההופעה המשותפת שעשו בהיכל מנורה הייתה מוצלחת ותוהה עם עצמי איך עדיין מופע זוגי של שניהם לא עלה בשנית. 

אייל גולן בהופעה בקיסריה. צילום: שובל עזור

אחזור להתחלה. נכון שקיסריה אולי כבר לא מרגשת זמר בסדר גודל של אייל, אבל עבור ההמון שמגיע עד לשם מכל קצוות הארץ, מתייבש בחום וממתין זמן רב עד שהמאסטר יעלה לבמה ואחרי זמן לא מבוטל שרק חלמנו על הופעות ובילויים, קיסריה זה דבר גדול וכשאומרים אייל גולן בקיסריה מצפים לשואו ענק. כזה שיגרום לנו להרגיש מחדש את העוצמות בשירים הגדולים שליוו את צירי הזמן המשמעותיים בחיינו ואת אלו שגם אם מדובר בערב קריוקי, ערב שירי נוסטלגיה או אפילו במסיבה, תמיד יעשו לנו טוב על הלב.  

למרות בחירת השירים המאכזבת שלא כללה את הלהיטים הגדולים והאהובים כמו "צליל מיתר", "לוחמת", "מתגעגע" ועוד רבים שאני ואלפים אחרים חיכו להם בציפייה, כבודו של גולן בהחלט מונח במקומו. הקול העוצמתי והחודר שפשוט כיף לשמוע, הקסם על הבמה והחינניות הזכירו לי שלא משנה אילו משברים עבר או יעבור, את הכישרון שיש לו אף אחד לא יכול לקחת ממנו והוא בהחלט יחיד בדורו.