"מבקש סליחה", שירו החדש של הזמר הצעיר אריאל לוי, הוא השיר האולטימטיבי לשבוע יום הכיפורים לפחות בזירה המסלסלת. לוי הקליט את השיר בהפקתו המוזיקלית המיומנת של יעקב למאי, מבכירי המפיקים במוזיקה הים התיכונית, שהתרשם משירתו, בליווי עצמי בסאז והחליט להשליך עליו הפעם את יהבו.

ממי מבקשים סליחה?

"מהקדוש-ברוך הוא. 'אנ'לא מה לומר, אבא', כך אני פותח את השיר. 'אנ'לא יודע מה לומר לך/ על אינספור פעמים לך חטאתי/ אני בא היום ומבקש סליחה'. זה יכול להיות גם בין אדם לחברו. המשפט החזק בשיר הוא 'סליחה על כל הרגעים, על הלילות, על הימים/ שרצית תשובתי, אני שבתי לסורי".

שבת לסורך?!

"הכוונה לא לדברים קיצוניים כמו הסרת הכיפה, חלילה, אלא לדברים קטנים, שכולנו חוטאים בהם מבלי משים. אף אחד מאיתנו לא צדיק גמור".

לוי, ירושלמי בן 26, הינו בנם של חוזרים בתשובה ותיקים. אביו, שעבד באינטל, עוסק כיום בעניינים שבקדושה, כולל חזנות והוא מוביל רוחנית קהילה. אמו, עובדת בבית המשפט השלום. לוי, הבכור מבין ששת ילדיהם, שלמד בתלמוד תורה ובישיבה, היה הולך עם אביו לבית הכנסת ושם רשם את הופעותיו הראשונות. "הייתי עם פאות, אבל לא הגזמתי בחרדיות", הוא מציין.

לדבריו, כשהיה נער בן 15, תלמיד ישיבה, גילה את הקפוארה, אמנות הלחימה הברזילאית. מוזר? - "לא בדיוק. העולם החרדי נפתח להמון דברים. הגעתי לקפוארה מהשמנה, שגרמו לי שעות הלימוד הרבות - והתקדמתי בזה עד שנהייתי מדריך ומאמן של נוער בסיכון, לאחר קורס מדריכים ב-וינגייט".

"נוער בסיכון"?

"כן, איתם יכולתי לממש את הרצון שלי לנתינה לאחרים, כשאגב כך גם שרתי להם".

עכשיו כבר לא?

"הקורונה הפסיקה לי את הפעילות בקפוארה. אני מקווה שנשוב במהרה". 

מה מצא חן בעיניך באמנות הלחימה הזאת?

"היא שבתה אותי בשילוב בין ספורט לבין מוזיקה וריקוד. קסמו לי הסלטות והבעיטות המהירות, שנתנו לי להרגיש כמו במין תרפיה כזאת, עם אפשרות להוציא אנרגיות ולהיות רגוע". 

עטיפת השיר (צילום: AVOXVISION)
עטיפת השיר (צילום: AVOXVISION)

מוזיקלית, לוי בא מהמוזיקה הערבית-טורקית. לדבריו, אמרו לו תמיד שיש לו פוטנציאל, עד שלפני שנתיים הוא נכנס לעניין במלוא התנופה והתחיל להקליט שירים בדרך לאלבום-בכורה, אם כי עד לאחרונה לא הגיע לידי גיבוש מבחינה סגנונית. "אני מנסה למצוא את עצמי במוזיקה", הוא מודה.

שאיפותיו מגביהות עוף. "אני מכוון לבמות הכי גדולות, לקיסריות וכאלה", לוי משמיע הצהרת כוונות. "זאת, בתקווה להגיע לכל אוזן בישראל, כשחנן בן-ארי הוא בשבילי דוגמה לחיקוי - לא רק באיך ובמה שהוא שר, אלא ביכולת שלו לחבר בין אנשים. אם תשאל אותי מה החלום שלי, אז להיות הגשר שמאחד את עם ישראל".