פרסי מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) הוא פרויקט מיוחד שמתקיים מזה מספר שנים ביוזמה והפקה משותפת של מנכ"ל היכל התרבות פ"ת אריה ימיני, עיריית פ"ת ואיגוד אמני ישראל. הבוקר (חמישי) הוכרזו הזוכים בפרס לשנת תשפ"ב, כאשר המפיקים משה אדרי וטמירה ירדני זכו בפרס מיוחד על תרומתם לתרבות הישראלית.

בפרס מפעל חיים זכו: שלמה ארצי (ממייסדי אמ"י), חבורת "זהו זה" (אבי קושניר, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב, ושלמה בראבא), איל באיער, בלהה מס, גברי בנאי, ג'וליאן שגראן, דני סנדרסון, חיים משה, יונה אליאן, יעקוב שפירו, מלכה חג'בי, מנשה לב רן, רפי טילור, שימי תבורי, שלומית אהרון, ושרה כהן.

הטקס עצמו ייערך ב-10 בנובמבר בהיכל התרבות פתח תקווה במעמד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. 

כאמור, הפרס מוענק בדרך כלל לכעשרה זוכים, אולם בשל ביטול הטקס בשנה שעברה, בשל מגבלות הקורונה, הוענק הפרס לזוכי תשפ"א וגם לזוכי תשפ"ב. הטקס השנה פתח גם את חגיגות 40 שנה לאיגוד אמני ישראל, שנדחו אף הן בשנה בשל הקורונה. 

יו"ר אגוד אמני ישראל היוצא יענקל'ה מנדל ציין: "כולם יודעים שהעולם התרבות הישראלי ספג מכה קשה בתקופת הקורונה, ואמנים רבים שהתקשו גם כך להחזיק את הראש מעל למים נקלעו לא אחת למצוקה. אנחנו באמ"י לקחנו חלק לצד ארגוני התרבות השונים במאבק החשוב להצלת התרבות, ולמתן תמיכה ורשת ביטחון לאמני ישראל בתקופה המאתגרת הזאת, והעבודה כמובן לא תמה. עם זאת, אנחנו מתרגשים לפגוש שוב את הקהל באולמות, לקיים את האירוע שכבר הפך למסורת, ולהוקיר תודה לאמני ישראל על מפעל חייהם". 

יו"ר אמ"י הנכנס רון גנג הוסיף כי "אני מברך את כל הזוכים בפרס, כל אחת ואחד מהם תרם תרומה משמעותית ביותר לתרבות הישראלית. אני נכנס לתפקיד תוך תחושת אחריות ושליחות ואמשיך לפעול למען זכויותיהם ורווחתם של אמני ישראל בתקופה מורכבת זו".