בזמן שכוכבי יוטיוב ומתמודדי ריאליטי פורצים ברגע וממלאים אולמות, הזמרת נופר סולומון שבאמתחתה כל מה שצריך כדי להיות זמרת מצליחה בישראל, מוציאה סינגל ראשון בגיל 31, אחרי עשור של עבודה קשה ובניית הקו המוזיקלי שלה. "הייתי בעשייה בעשור האחרון אבל היה לי פחד לחשוף וללכת על זה במאה אחוז. הייתי צריכה בגרות מסוימת וזה נראה לי הזמן הכי מדויק. הלוואי שהייתי מגיעה לזה לפני אבל הייתי צריכה לעבור דרך כדי למצוא את הקול והזווית שלי", אומרת סולומון.

הסינגל הראשון שיפתח את הצוהר לקריירה המוזיקלית שלה נקרא "לא מוצאת", שנכתב והולחן על ידי סולומון עצמה והופק על ידי הצמד המוזיקלי בן ואמיר המוכרים מהלהיט "תל אביב זה אני ואת", בו אירחו את להקת ג'יין בורדו. 

איך הייתה העבודה עם בן ואמיר?
"היה מדהים. הם סופר מוכשרים ובגלל שכתבתי והלחנתי לבד וחשבתי להכניס מישהו ליצירה הזאת, הרגשתי מאוד מהר נוח להכניס אותם לפרויקט. הם נתנו לזה כיוון מוזיקלי מדהים והבינו בדיוק מה אני רוצה ונתנו את הזווית שלהם". 

נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)
נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)

במהלך לימודיה בבית הספר למוזיקה "רימון", כשלצידה בספסל הלימודים ישב המפיק המוזיקלי ישי סוויסה, הייתה לה ההכרות והעבודה עם המפיק והיוצר תמיר חיטמן, איתו עבדה בעשור האחרון בצמוד על בניית טביעת האצבע המוזיקלית הייחודית לה. חיטמן (אחיינו של עוזי חיטמן) הוא גם זה שגילה את הפוטנציאל של הזמרת נועה קירל ועבד איתה בתחילת דרכה עד שהצליחה להתברג לראשי מצעדי הלהיטים בישראל וכעת עובדת בקדחתנות על בניית מעמדה המוזיקלי מעבר לים. 

"אני בעבודה עם תמיר חיטמן עוד כשלמדתי בבית הספר למוזיקה 'רימון'. תמיר הוא מנטור לכל דבר. הוא מלווה אותי אישית ואומנותית וכן, הוא גם גילה את נועה קירל, אז כיף לעבוד עם מישהו כזה".

את מצפה לאותו סיפור הצלחה?
"הלוואי. אני לא מחפשת להיות נועה קירל הבאה, אני חושבת שכבודה במקומה מונח. כל זמר בארץ היה רוצה כזאת הצלחה".

נועה קירל (צילום: דניאל אלסטר)
נועה קירל (צילום: דניאל אלסטר)

הוא נתן לך טיפים שיוכלו לעזור לך להגיע להצלחה כזאת?
"תמיד אומרים שצריך בן אדם אחד שיאמין בך, עבורי תמיר זה בדיוק הבן אדם הזה. הוא מזהה את הפחדים ופשוט יודע לגרום לי לעבור אותם וללכת איתם כדי לכבוש אותם. זה מה שנראה לי יש בנועה קירל. אין לה שום פחד, היא מלאת ביטחון והיא רצה על החלום שלה. אני בגיל שלה מאוד פחדתי אבל תמיר היה החממה המוגנת שהאמינה בי וגרמה לזה לקרות".

נראה שדור המילניאלס שביניהם גם נועה קירל, אגם בוחבוט ואלה לי להב, לוקחים יותר סיכונים ופחות מפחדים מהתוצאה. 
"כשאתה ילד ופחות חווה אכזבות, יותר קל לעוף ולא לפחד. עם הזמן כשחווים דברים ולפעמים גם אכזבות, יש יותר פחדים. אני חושבת שהרוב הולך עם הפחדים האלה ועוזב את המוזיקה אבל אני הרגשתי באיזשהו שלב שאני חייבת ללכת על זה, שזה משהו שאני חייבת לעשות, כי אם לא, אני ארגיש את הפספוס הכי גדול של החיים שלי. זה היה אצלי תהליך הפוך - נכוויתי, התאכזבתי ונסגרתי ועם הבגרות שלי האומץ נפתח בי ועף קדימה".

נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)
נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)

איפה נכוות?
"באודישנים שלא עברתי. בגיל 18 הגעתי לאודישנים של להקה צבאית ולא עברתי בשלב השני של המיונים. קיבלתי 'לא' וזה אטם אותי. המשכתי בסופו של דבר אבל זה המשכיות עם פחד מסוים. המשכתי לרימון והמשכתי לכתוב אבל היה שם פחד שתמיד שיתק אותי. עכשיו אני מרגישה שלמה עם מה שאני עושה ואין לי בעיה לחשוף". 

הסינגל "לא מוצאת" המאופיין בקו פופ-סול ישראלי, יצא יחד עם קליפ מושקע שצולם על גגות תל אביב ומתאר את תחושת הבדידות שמאפיינת את הצעירים הרבים המתגוררים בעיר הכביכול כל כך נוצצת ומהנה. עד כדי כך מהנה שלא מאפשרת בהרבה מקרים להגיע לקשרים אמיתיים ועמוקים. 

"הסינגל מדבר על המגורים בתל אביב והקושי במציאת זוגיות בתוכה", אומרת סולומון. "אני חושבת שזה נושא שהרבה אנשים בגילי מתמודדים איתו. זה נושא הכי חשוף שיש על בדידות וגעגוע לאהבה הישנה ולמה שהרגשתי בעבר. זה הגיע ממקום שאני כבר חמש שנים בעיר. יש כביכול המון מבחר אבל זה נורא מזויף. עצם היצירה והמוזיקה ולדבר ולכתוב על אהבה גרם לי עדיין לרצות את לחוות את זה. יש משהו בלהוציא את כל התחושות, כשאני נזכרת באהבה שהייתה לי, זה גרם לי לרצות את זה למרות כל האכזבות שחוויתי בעיר". 

נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)
נופר סולומון (צילום: עוז שכטר)

אומרים שאמנים יוצרים יותר בקלות מתוך מקום של כאב. יש לך אולי חשש להיכנס לזוגיות כדי שזה לא יפגע ביצירה? 
"יש לי פחד להיכנס לזוגיות כי אני נורא ממוקדת בחלום שלי שזה ליצור מוזיקה ואני לא רוצה שמשהו אחר יכנס לי לחיים ויזיז אותי מהמקום הזה. אני חושבת שגם בזוגיות חווים הרבה רגשות שיכולים ליצור לפיהם". 

ממי את שואבת השראה?
"מחו"ל אני מאוד אוהבת את אדל ואת אלישיה קיז שהשפיעה עליי מאוד. בארץ יסמין מועלם נתנה תקווה למוזיקאים שעם עבודה נכונה זה יכול לקרות ברגע ולהתפוצץ כמו שהיא התפוצצה והיא הביאה סאונד חדש. מבחינת הגישה מאוד התחברתי אליה. מבחינה מוזיקלית זה קשת רחבה של זמרים, יכול להיות גם מזרחית וגם פופ".

בסינגל את אומרת שאת לא מוצאת מישהו כמוהו. את בזוגיות? 
"לא".

את פנויה להצעות?
"כן".

רק שלא יהיה תל אביבי.
"הוא לגמרי יכול להיות תל אביב אבל אחד שרוצה וכבר עבר את השטויות".