חוה אלברשטיין, מי שזכתה לתואר "סמל ומופת לזמר העברי" ו"הזמרת הישראלית הגדולה מכולן" חוגגת את יום הולדתה ה־75. עם מעל 60 אלבומים, בעברית, יידיש ואנגלית, כבשה אותנו אלברשטיין והפכה לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי.

כשהייתה רק בת 4, עלתה אלברשטיין מפולין יחד עם הוריה כששמה עוד היה 'אווה'. בספרה הראשון 'שיר במתנה' חשפה כי את שמה העברי העניקה לה הגננת בגן הילדים. עוד בילדותה החלה חוה אלברשטיין להקיף עצמה במוזיקה, לשיר ולנגן בגיטרה. עוד לפני שמלאו לה 17 אביבים, הופיעה לראשונה במועדון 'החמאם' שביפו, כאשר היא שרה ומלווה עצמה בגיטרה. באותם ימים,  אלברשטיין טרם ידעה שהגיטרה תהווה חלק בלתי נפרד מהופעותיה.

בשנת 1965 הוציאה תקליטון ראשון בחברה בה הוחתמה, ולאחר שירותה הצבאי הופיעה ב'צוות הווי גולני' וב'שלישיית פיקוד צפון'. קריירת הסולו של אלברשטיין לא איחרה לבוא, ובשנת 1967 הוציא את תקליטה 'חוה אלברשטיין בשירים עבריים'. לאורך שנות ה־60 וה־70, נעה אלברשטיין בין שירי ארץ ישראל והקלטת אלבומים עם שירים מוכרים בידייש. את אהבתה הרבה לשפה היידיש, אותה שמעה עוד מבית הוריה, תיארה באחד מראיונותיה הראשונים כהשראה: "אני רואה צבעים, ריחות וישר רוצה לשיר".

אלברשטיין ידועה בשירה הנותנת פתח לנפש האישה, זאת לצד שירי המולדת. אלבומה 'כמו צמח בר' שיצא בשנת 1975 שיקף את תמונת המצב במדינה לאחר מלחמת יום הכיפורים. אלבום זה נחשב לאחד האלבומים החשובים והמצליח ביותר בכל שנות הקריירה שלה.

אלבומי הילדים היוו אבן דרך עבור חוה ואף פתחו עבורה את דלתות המשחק. באמצע שנות ה־70 השתתפה בתוכנית הילדים 'קרוסלה' ובשנת 1981 גילמה את התפקיד הראשי בסרט 'סיפור אינטימי', שם הכירה נדב לויתן, מי שלימים היה בעלה.

מעריציה של אלברשטיין הופתעו לגלות שבשנת 2007, לאחר 7 שנים ללא הופעות, פתחה הזמרת המוערכת סיבוב הופעות בישראל. ההופעות זכו להצלחה רבה ובהמשך השנה הוציאה את אלבום שירי הערש 'שביל החלב - שירי ערש'. בשנת 2010 נפטר בעלה האהוב, דבר אשר היווה השראה לאלבומה 'ואיך אצלך' שיצא בשנת 2013. האלבום, בהפקתו המוזיקלית של תמיר מוסקט, זכה למחמאות רבות והגיע למעמד אלבום זהב תוך שלושה שבועות מהרגע שיצא לאוויר העולם.

במשך שנות פעילותה, קטפה אלברשטיין תארים ופרסים רבים. בשנת 2011 קיבלה פרס על מפעל חיים, בהמשך קיבלה את פרס מפעל החיים של הרשות הלאומית לתרבות היידיש לשנת תשע"ט, ואת התואר ד"ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת תל אביב ומטעם אוניברסיטת ברנדייס שבארצות הברית.