הזמר, היוצר והמלחין דודי בר דוד רגיל לשחרר לאוויר העולם בלדות מרגשות ונוגעות. כשהוא קרא לראשונה את הפוסט של הילה קרוגמן, אחת המתלוננות הראשונות מפרשת שי אביטל, הוא לא יכול היה להישאר אדיש לכאב הנשי – אלא שהפעם זה קרה קצת אחרת. צפו בגרסה האקוסטית לשיר "עושה מסיבות": 

השיר העמוק והנוגע קיבל הפקה מוזיקלית קצבי ומשמח, מה ששינה את העוצמה של המילים החזקות. אחרי חודשיים שהשיר התנגן בכל המצעדים, בר דוד החליט לפנות שוב להילה ולהפוך את "עושה מסיבות" למה שהייתה כוונת המשורר. בראיון למעריב דודי והילה סיפרו על התהליך שעברו מהרגע שהפרשה התפוצצה, דרך התהליך להוצאת השיר ועד התפנית שקיבל אחרי שכבר יצא לרדיו. 

אז נתחיל מההתחלה. בחודש יולי האחרון עלו לכותרות השמועות על סוכן הדוגמניות, שי אביטל, שניצל את כוחו ומעמדו בתעשיית הבידור במשך שנים. הילה קרוגמן, שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "TLV עושים את תל אביב", הייתה אחת המתלוננות הראשונות שחשפו את סיפורן האישי עם הסוכן. כשהילה חשפה את סיפורה תחילה בעמוד האינסטגרם שלה באמצעות מילים מדויקות והרבה אומץ, הפוסט הפך מיד לוויראלי ועודד עוד ועוד נשים לחשוף את החוויה הקשה שעברו בעצמן. 

View this post on Instagram

A post shared by Hila Krugman (@hilakrugman)

כשדודי בר דוד נתקל בפוסט של הילה, שהיא גם במקרה חברה של אשתו, הוא מיד הבין שהוא חייב לקחת השראה מהדברים ולספר את סיפורן של כל מי שעברה פגיעה או הטרדה מינית מכל סוג שהוא. בראיון למעריב דודי סיפר: "השיר הזה בא מכאב מאוד גדול, שאמנם לא חוויתי על בשרי אך הייתי ער אליו והרגשתי אמפתיה גדולה כלפיו. זו הייתה המטרה – לכתוב שיר אהבה לכל הנשים באשר הן. אף אחת לא צריכה לחשוש וכולן צריכות לחגוג את החיים". 

מאותו מקום כואב ועוצמתי דודי הרים את הכפפה וכתב את המילים של "עושה מסיבות", שבדרך לא דרך קיבל באולפן ההקלטות תפנית קייצית וקצבית. כשהילה סיפרה לאשתו של דודי כמה היא אוהבת את השיר (מבלי לדעת שהיא חלק מההשראה שלו), דודי הבין שיש פה הזדמנות להחזיר את השיר למקור האקוסטי והמרגש. תוך שעות ספורות הילה עשתה קליפ אינטימי לגרסה השקטה, שצולם בדיוק במקום בו צולמה התמונה מהפוסט המקורי. הילה מספרת כי הפנייה של דודי אליה גרמה לה להבין את הפוטנציאל של העלאת הפרשה מחדש על סדר היום והיא מיד שיתפה פעולה למען המסר, שגדול יותר מהסיפור האישי שלה או השיר עצמו. 

"במשך עשר שנים חוויתי התנהגות לא נאותה מצידו ומעולם לא ציפיתי שהחשיפה תגדל לסדר גודל כזה ותגרום לעוד נשים לדבר על זה. אני מרגישה שזה בדיוק הזמן להציף את הנושא מחדש ואני מקווה ששי אביטל ייתן את הדין", אמרה הילה בהתרגשות. מלבד החוויה האישית שעברה, היה להילה חשוב להתייחס דווקא לדרך בה המשטרה בחרה לטפל בפרשה. "הוא עושה צחוק מהמדינה ומהמשטרה. מסתבר שכוח וכסף יכולים להיות מעל החוק". 

כשהגרסה האקוסטית של השיר, ביחד עם הקליפ שצילמה הילה בחדרה, יצאה לתחנות הרדיו וערוצי היוטיוב, היה ברור שמדובר בזרקור שהציף הכל מחדש. "מוזיקה היא כלי חשוב לשנות את איך שאנשים מסתכלים על הדברים. הסיפור של הילה היה טריגר עבורי ליצור ולכתוב שיר שיגרום אפילו רק לבחורה אחת להרגיש טוב עם עצמה", סיפר דודי. לדבריו, "עושה מסיבות" הוא בדיוק השיר התלת-ממדי הזה שבכל פעם מחדש מתגלה בו עוד רובד, שטומן בחובו סיפור חשוב ורלוונטי שיכול לתת כוח נשי לכל מי שרק תזדקק לו. 

דודי בר דוד: ''זכיתי לעשות משהו טוב'' (צילום: שי תמיר)
דודי בר דוד: ''זכיתי לעשות משהו טוב'' (צילום: שי תמיר)

הכוח של השיר והמילים החודרות ללב הפכו להיות הפה של נשים רבות, שמתקשות לשים על השולחן את הכאב. בעקבות ההצלחה האדירה דודי סיפר: "אני מבחינתי עשיתי את שלי. השיר נותן מקום וחיבוק ללא מעט נשים שמרגישות לבד ומבחינתי זכיתי לעשות משהו טוב". אחד הרגעים החזקים בשיחה היה הרגע בו השניים נשאלו מה הם רואים בעיני רוחם מהשיר. ברגע הזה הילה תפסה את המושכות ותיארה סיטואציה כל כך אמוציונלית, עד כדי כך שגם אני יכולתי לעצום את עייני ולדמיין אותה. "אני רואה את שי אביטל יוצא מבית המשפט אשם, נכנס לכלא ומרצה את העונש שלו, כמו כל אדם שמבצע פשע, והשיר הזה מלווה אותו כל הדרך – עד שנסגרת הדלת", תיארה הילה. 

מהמקום הכואב והמודאג, או פשוט מהבטן, דודי והילה היו רוצים להשאיר מסר ברור: זו לא בושה לדבר. כל מי שחוותה פגיעה מינית מוזמנת לא לפחד ולפרוק את התחושות הקשות, כי יש מספיק מי שרוצה לשמוע.