להקת קולדפליי תפסיק להקליט שירים יחד בשנת 2025, כך חשף היום סולן הלהקה, כרטיס מרטין. "ההקלטה האחרונה שלנו תפורסם ב-2025 ולאחר מכן ככל הנראה נצא לסיבוב הופעות. בעתיד אולי נשוב לשתף פעולה, אבל לא כלהקת קולדפליי", אמר במהלך ריאיון לרדיו 2 של ה-BBC. 

בקרב המעריצים עלו ספקות לגבי מהימנות דבריו של מרטין, אולם לפני כמה שבועות אמר את אותם הדברים במגזין המוזיקה הבריטי NME. מרטין אמר כי הם "עובדים על חומרים חדשים שיצאו בקרוב שיוגבלו לשלושה אלבומים נוספים בלבד". 

להקת הרוק הבריטית הוקמה בשנת 1996 על ידי מרטין והגיטריסט ג'ון באקלנד, ובהמשך הצטרפו הבסיסט גאי ברימן והמתופף וויל צ'מפיון. סגנון המוזיקה, השירה ולחניה של הלהקה מכילים מאפיינים רבים המזוהים עם תת-הז'אנר בריטפופ, פוסט-בריטפופ ורוק אלטרנטיבי. בשנת 2005 הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי, "X&Y", שהיה לאלבומם הנמכר ביותר בעולם לאותה השנה. 

כריס מרטין (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
כריס מרטין (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

בשנת 2008 יצא אלבום האולפן הרביעי של הלהקה, "Viva la Vida or Death and All His Friends", שהופק על ידי המפיק הבריטי בריאן אינו, שזכה במספר פרסים במסגרת טקס "פרסי גראמי". אלבומה החמישי של הלהקה, "Mylo Xyloto", זכה להצלחה מסחרית רבה כשנבחר לאלבום הרוק הנמכר ביותר באנגליה ב-2011.

לאורך שנות פעילותה זכתה הלהקה בעשרות פרסים  ומכרה למעלה מ-90 מיליון תקליטים ברחבי העולם, נתון שמיצב אותה כאחת מהלהקות המצליחות בעולם. ב-2009 דורגה הלהקה במקום הרביעי ברשימת "האמנים הטובים ביותר של שנות האלפיים" בדירוג של קוראי מגזין "הרולינג סטון" האמריקאי.