היסטוריה גם במדינות ערב: קמפיין no story - history שמובילה הזמרת עדן בן זקן לשימור זיכרון השואה עם עמותת חסדי נעמי באמצעות השיר "זה לא סיפור, זו היסטוריה", אותו כתבה ניצולת השואה אילנה קליין, ממשיך להראות את אותותיו ולחולל הדים במדינות רבות בעולם ובישראל כולה.

בעקבות הפעילות וההד התקשורתי הביעו את רצונם גורמים שונים ממדינות זרות, בשיתוף פעולה עם צוות הקמפיין, ביניהם גם גופים באמירויות, שרק בשנה שעברה ציינה לראשונה בתולדותיה את יום השואה בטקס ראשוני והשנה מגדילה לעשות זאת ומזמינה את זמרת העשור עדן בן זקן לדובאי למטרת קידום המודעות של הקמפיין.

nostoryhistory מול הפרלמנט בפולין (צילום: יחצ)
nostoryhistory מול הפרלמנט בפולין (צילום: יחצ)

בימים הקרובים יחלו בצוות הקמפיין no story של חסדי נעמי פגישות עם לירון פרנקו מנהלה האישי של בן זקן ועם השותפים מדובאי, עד לכדי בניית קונספט שיציין את יום השואה הישראלי – בדובאי. האפשרויות כרגע מגוונות, מהופעה של בן זקן עם השיר "זה לא סיפור – זו היסטוריה", ועד צילום קליפ נוסף לשיר עם זמר מקומי מדובאי. שתי אפשרויות סנסציוניות ברמה הפוליטית והעולמית. 

עדן בן זקן: "אני רוצה להודות למפעל החסד חסדי נעמי על ההזדמנות לקחת חלק בקמפיין כל כך חשוב לזיכרון השואה. מדובר בזכות גדולה והקמפיין הזה יצר הזדמנות מעולה להציג את ההיסטוריה של העם היהודי לכל מקום בעולם, זהו צעד חשוב ומשמעותי לקבל הזמנה ממדינה ערבית לקדם נושא חשוב שכזה, לא חשבתי פעמיים ומיד ביקשתי מלירון מנהלי לפנות כל דבר שיש בלו"ז כדי להגיע ולעשות היסטוריה".

עדן בן זקן והניצולה אילנה בן זקן שכתבה את השיר (צילום: באדיבות שרית הפקות)
עדן בן זקן והניצולה אילנה בן זקן שכתבה את השיר (צילום: באדיבות שרית הפקות)

תמיר האס, דובר "חסדי נעמי" מסר: "ביום השואה הישראלי no story - history יגיע לדובאי. אנחנו מאוד מתרגשים מהמומנטום שנוצר פה ומההזדמנות להנגיש את העובדות ההיסטוריות, שידועות לכולנו, גם מחוץ לגבולות ישראל. קמפיין no story – history מבקש להציג לעולם את השואה כפי שקרתה בדיוק ללא זיוף של העובדות, והבחירה בעדן בן זקן הוכחה כמדויקת ביותר בכדי לבצע משימה זו. אם אנחנו רוצים שהדור הצעיר יכיר את ההיסטוריה שלנו אז יש למצוא דרכים אקטואליות לעשות זאת, אחרת לכולנו יש סיבה לדאגה".

עמותת חסדי נעמי הינה עמותת הרווחה הגדולה בישראל ותומכת ב-130,000 ישראלים בהם כ-10,000 ניצולי שואה באמצעות צי של 20 משאיות ורכבים שמגיעים ל40 נקודות חלוקה. רק בחורף האחרון חילקה חסדי נעמי אמצעי חימום לניצולי שואה בשווי של כמיליון ₪ ובתוך כך חיזקה את הפעילות של שותפים שונים בהם עזר מציון שקיבלה מחסדי נעמי פריטי חימום עבור ניצולי שואה ומחלקות רווחה בעיריות שונות. בצוות ביקשו להודות למפיק עמית מזרחי שביצע את החיבור בינה לבין הצוות של עדן פסיה בן זקן בקמפיין יום השואה ומסרו שמתרגשים מאוד מההצלחה.