"טריו ערבה" (שלושת המיתרים) הייתה שלישית הזמר הראשונה בישראל, וכללה שלושה קליברים: שמעון ישראלי, אריק לביא וצבי בורודו.  השלושה, שהכירו בהצגה "כטוב בעיניכם", החליטו בשנת 1957 לאחד כוחות ולהקים שלישיה שתשלב שירת גוספל, קוראלים ושירי פולקלור ישראלים. עד מהרה השלישיה קיבלה חוזה הופעות בצרפת והופיעה אף בהיכל ה"אולימפיה" היוקרתי.

למרות שנחשבת לאבן דרך בזמר העברי, הספיקה השלישיה להוציא תקליט אחד ולהתפרק בשנת 1958. עם זאת, הנחילה כמה מנכסי צאן וברזל הגדולים במוזיקה המקומית, בהם: "שיר הבוקרים", "למדבר", "חולות מדבר", "שדמתי", "בוקרי לכיש" ו"דודו".

עם פירוקה של השלישיה, פנה שמעון ישראלי לקריירת משחק וזמר מצליחה, ונחשב לאחד הסטנדאפיסטים הראשונים בישראל, וזכור בייחוד בשל שירו "סתם יום של חול".

 לביא הפך לאחד מכוכבי הבידור הגדולים בישראל ופיתח קריירת משחק וזמרה משגשגת, ונחשב לאחד מחלוצי הפופ הישראלי, עם להיטים כמו "הקטר", "הסלע האדום", "שיר סתיו", "למה לא אמרת לי?" ו"זה קורה" (מוזמנים להאזין לפרק של "מילים ולחן" שהוקדש להרפתקאות הגרוב של לביא). 

בורודו, שהיה היחיד מבין השלישיה שגם ניגן על גיטרה, ביסס מעמדו כזמר פולקלור, הלחין מספר שירים (בין השאר טיפח את הזמר הצעיר בן ה-17, יגאל  בשן וכתב לו להיטיו הראשונים – "ערי הגדה" ו"קרנבל"), עזב בשנת 1979 לפריז ונפטר לפני כחודש בגיל 92.

בפרק זה של "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר אל סיפורה של השלישיה, לסיפורים מאחורי שיריה הגדולים והשמיע גם חומרים נדירים שלא ראו אור.