לאורך השנים יצרו מיטב המוזיקאים שירי אהבה מרגשים, גדולים מהחיים, ולפעמים גם קצת קיטשיים (אוקיי, קצת הרבה). היום, לכבוד יום הולנטיינ'ז, מעריב קורא לכם להכריע: מיהו שיר האהבה הגדול בכל הזמנים?

Can't Help Falling in Love - אלביס פרסלי 1961

אחרי פתיחת קריירה סוערת כ"מלך הרוקנ'רול" בשנות החמישים, בתחילת שנות השישים אלביס נרגע מעט וסגנונו המוזיקלי השתנה. באוקטובר 1961 יצא לאקרנים הסרט "הוואי הכחולה" בכיכובו, ועבורו הוקלטה הבלדה המרגשת הזו שהפכה לאחד משיריו הגדולים. אבל בעוד הביצוע המקורי הגיע רק למקום השני במצעד האמריקאי, 32 שנה מאוחר יותר חידשה אותו להקת UB40, בעיבוד שונה לחלוטין, והגרסה שלה כבשה את ראשות המצעדים.

Can't Take My Eyes Off You - פרנקי וואלי 1967

שיר נוסף שזכה להצלחה גדולה בגרסתו המקורית, אבל החידושים שהגיעו בשנים שלאחר מכן היו אלו שעזרו לשמר אותו בתודעה. לורין היל ב-1997 ולהקת מיוז ב-2004 הוציאו, כל אחד בתורו, גרסאות סוחפות שזכו להצלחה. בנוסף, הפזמון הקליט עם ה"נה נה נה" הפך את הלחן של השיר לבסיס לשירי אוהדים באירועי ספורט בכל העולם.

God Only Knows - הביץ' בויז 1966

פול מקרטני קרא לו "השיר הכי גדול שאי פעם נכתב", בונו אמר שעצם קיומו מהווה הוכחה לקיומם של מלאכים, ופיט טאונסנד מלהקת "המי" פשט כינה אותו "שיר מושלם". ואכן, קשה להפריז בגדולתו של השיר שכתב התמלילן טוני אשר והלחין הגאון המשוגע, בריאן ווילסון, עבור אלבום המופת של נערי החוף - "Pet Sounds". עד היום הוא נחשב לאחד השירים הגדולים בתולדות הפופ, וליווה אינספור סצנות רומנטיות בסרטים ובסדרות.

I Will Always Love You - דולי פארטון 1974/וויטני יוסטון 1992

בגרסה המקורית זה היה עוד שיר מצליח של דולי פארטון, שאפילו הגיע לראש מצעד הבילבורד של ז'אנר הקאנטרי (מצעד נפרד מזה של הרוק והפופ אליו נהוג לרוב להתייחס, אך חשיבותו בארצות הברית לא פחותה). אבל היה זה הביצוע של וויטני יוסטון, מתוך הסרט "שומר הראש", שהזניק אותו לגבהים חדשים והעניק לו חיי נצח. הביצוע של יוסטון הגיע לראש הבילבורד - ולא רק בקאנטרי, בהכל - ושהה שם 14 שבועות, מה שהיווה נתון שיא (שנשבר מאז). 

הביטלס - Something 1969

במהלך כל שנות פעילות הביטלס, ג'ורג' האריסון, "החיפושית השקטה", כתב כמה שירים יפהפיים, אבל נשאר בצלם של ג'ון לנון ופול מקרטני. רק בשנה האחרונה לקיומם של ארבעת המופלאים הוא הצליח לכתוב שיר שלנון ומקרטני התלהבו ממנו כל כך, עד שהסכימו, לראשונה, להוציא אותו כסינגל שיקדם את האלבום "אבי רואד" (עד אז הסתפק האריסון בשירים שיצאו כצד ב' של הסינגל המוביל). הדעה הרווחת היא שהאריסון כתב אותו לאשתו דאז, הדוגמנית ונערת הזוהר הלונדונית פאטי בויד. הוא עצמו הכחיש וטען שכתב מחווה כללית לשיריו של ריי צ'ארלס.

Nothing Compares 2U - שינייד אוקונור 1990

עוד שיר שזכה להצלחה הגדולה רק לאחר שחודש, מגמה חוזרת במצעד שלנו. ב-1984 כתב אותו פרינס עבור להקת "The Family", להקה אותה הקים וטיפח. הוא לא שוחרר כסינגל, לא זכה להצלחה ולא קיבל שום יחס מיוחד. ב-1990 הכל השתנה כאשר שינייד אוקונור, הזמרת האירית הפרובוקטיבית וגלוחת הראש, בחרה לחדש אותו בעיבוד שונה לחלוטין. הוא הפך לבלדה סוחפת, לווה בקליפ איקוני שבו המצלמה מתמקדת בקלוז-אפ על פניה של אוקנור כמעט לכל אורכו, ושוגר היישר אל ראשות המצעדים.

My Heart Will Go On - סלין דיון 1997

הסיפור הקלאסי על שיר שהצליח כנגד כל הסיכויים. במאי הסרט "טיטאניק", ג'יימס קמרון, לא התלהב ממנו. סלין דיון נרתעה בתחילה מההצעה לבצע אותו (כי חששה שלא תצליח לשחזר את ההצלחה של שיר הנושא שהקליטה ל"היפה והחיה"). והסוף ידוע: השיר והסרט זכו גם יחד להצלחה מסחררת בסוף המילניום, והפכו לסוג של מילים נרדפות זה עבור זה. קיטשי, בנאלי, אולי התיישן רע, אבל אי אפשר שלא להיסחף.

Make You Feel My Love - אדל 2008

בוב דילן כתב את השיר הזה וביצע אותו באלבומו "Time Out of Mind", הנחשב לאחד המוערכים שהוציא מאז 1980. אבל 11 שנה לאחר מכן ביצעה אותו מחדש זמרת בריטית אנונימית, בת 19 בלבד, והוציאה אותו כסינגל שיקדם את אלבום הבכורה שלה, שנקרא על שם גילה דאז, "19". הביצוע הסוחף הפך להצלחה מיידית והיה מהשירים שהפכו את אותה נערה אנונימית לאחת הכוכבות הגדולות שעולם הפופ ראה אי פעם.

וכעת אתם בוחרים: מיהו הגדול מכולם?