כשהפוליטיקה והמוזיקה מתערבבות: בשבוע שעבר נבחרה מי שהייתה אמורה להישלח על ידי אוקראינה לבמה הגדולה בעולם - בתחרות שמתקיימת השנה באיטליה, הזמרת אלינה פאש עם שירה "of Forgotten Ancestors".

אוקראינה ידועה באירוויזיון כמדינה שמספקת הופעות ראוותניות ומפתיעות, אך הפעם, לאור המתיחות עם רוסיה, הזרקור הוסת דווקא לתחום הפוליטי. לאחר שערורייה שהתעוררה במדינה, כשהזמרת הואשמה בביקור לא חוקי במדינת האוייב, היא הודיעה על פרישה מהתחרות.

פאש זכתה לגינוי במדינתה עקב בחירתה לבקר בחצי האי קרים, הנתון במחלוקת בין אוקראינה לרוסיה, בשנת 2015. הזמרת הואשמה על ידי האתר האוקראיני Peacemaker שעוסק בגינוי תומכי רוסיה, ב"חציית גבול אוקראינה באופן בלתי חוקי" בעקבות נסיעתה והוספה ל"רשימת תומכי רוסיה".

לאחר פרסום ההאשמות נציגיה של הזמרת הציגו מסמך שטוען כי ביקורה במדינה האוייבת נעשה היה חוקי וקיבל אישור, אך מאוחר יותר התברר כי המסמך היה מזוייף. בעקבות הסערה הודיעה פרש בחשבון האינטסגרם שלה כי היא פורשת.

"אני אזרחית אוקראינה, ואני פועלת לפי חוקי אוקראינה. אני מנסה ללהציג לעולם את המסורות והערכים של אוקראינה. הדברים נקשרים לסיפור הזה הם בכלל לא המסרים שרציתי להכניס לשיר שלי".

"אני אמנית, לא פוליטיקאית. אין לי צבא של אנשי יחסי ציבור, מנהלים, עורכי דין שיעמוד בפני כל ההתקפות והלחצים האלה, הפריצה לרשתות החברתיות שלי, האיומים. וגם את המילים הבלתי מקובלות לחלוטין שאנשים מרשים לעצמם להוציא מבלי להבין את המצב ולשכוח את כבודו של כל אזרח באוקראינה. אני לא רוצה את המלחמה והשנאה הוירטואלית הזו. המלחמה העיקרית כעת היא מלחמה חיצונית, שהגיעה לארצי ב-2014".

"אני לא רוצה להיות בסיפור המלוכלך הזה יותר. בלב כבד אני מסירה לצערי את מועמדותי כנציגת אוקראינה באירוויזיון. אני באמת מצטערת".