לא רק קפה טורקי: התרבות הטורקית מככבת בישראל במועדונים ייחודיים כבר עשרות שנים, עם הופעות של מוזיקאים מהמדינה הים תיכונית, שהצליחו לגבור על המחלוקות הפוליטיות בין שתי המדינות. בשנים האחרונות להיטים טלוויזיוניים כמו "הכלה מאיסטנבול" וסרטים מצליחים כמו "נס בתא מס' 7" פרצו אל לב המיינסטרים הישראלי וגרמו גם לאנשים שלא התעניינו בתרבות הטורקית לפתח סקרנות. אמש שיתוף פעולה מוזיקלי מעניין הפך למפגש פסקה מעניין בין התרבויות של שתי המדינות.

אחד מהזמרים הטורקים המצליחים בעולם בעשורים האחרונים, איברהים טטליסס, אירח אמש באיסטנבול את הזמר הישראלי ושופט "הכוכב הבא", איתי לוי, בהופעה שלו והשניים שרו את אחד מלהיטיו בטורקית. ההופעה נערכה במועדון ה-"Gunay", בבירה הטורקית, ובמהלך הערב טטליסס הזמין את לוי לבמה והשניים ביצעו את "Haydi Söyle", אחד מלהיטיו המוכרים והמצליחים של הזמר הטורי הוותיק.

טטליסס בן ה-70 צבר הצלחה בישראל עוד בשנות ה-80, מתחת לרדאר של התקשורת המרכזית, כשאלומיו נמכרו בתחנה המרכזית בתל אביב, וזמרים ישראלים מהזרם הטורקי מזרחי השתמשו בלחני שיריו ללהיטיהם בעברית. בין השירים שלא רבים יודעים כי נלקחו מטטליסס נמצאים הלהיטים "כוכבי מרום" ו"הקלפן" של עופר לוי, "למה לא" ו"הזוהר לארגוב" של איציק קלה ו"תעצרו את העולם" של זהבה בן. טטליסס הופיע בישראל, פעם אחת בשנות ה-80 ופעמיים נוספות ב-2003, כאשר בהופעתו בהיכל התרבות בתל אביב השתתפה הזמרת שרית חדד.