אם תישאלו מה המשותף ליהודה פוליקר, חני נחמיאס, גלי עטרי, ישי לוי, רמי קלינשטיין, אריק סיני, מירי מסיקה, שירי מימון, פיטר רוט, שרון חזיז, עידן יניב, סגיב כהן, פאר טסי, שיר לוי ואפילו האחיות כרקוקלי, ספק רב אם מי מכם יודע את התשובה. כדי לא למתוח אתכם יותר מדי, נגלה שהם, ולא רק הם, מככבים ברשימה ההולכת ומתארכת של זמרים, המזמרים משירי שחף וולמן - פזמונאית, מלחינה וגם זמרת.

אם לא די בכל אלה, מחר, שבת, ה-26 בחודש, ב-10 בבוקר, הקהל מוזמן לבית היוצר, בתל-אביב, שם תחשוף היוצרת המזמרת פן נוסף במניפת שיריה, ההולכת ומתרחבת, בצאת "שירים לקטנטנים", סדרה של ספרי-שירים אינטראקטיביים לטף, שיצאו בחברת "ספרק טויס" ודי בלחיצת כפתור כדי לחשוף בפני מאזיניהם המאוד רכים בשנים עולמות קסומים, לצד הציורים היפהפיים של סטודיו "דואטון". 

מבין ספרים אלה, המתייחסים בשלב זה לכלי-נגינה, לבעלי-מקצוע, לכלי-תחבורה, לחיות הג'ונגל ולחיות החווה, הקשבתי לזה האחרון עם שחף אחרת, שאני דלוק עליה במיוחד. שחף, נכדתי שובת הלב, בת תשעת החודשים, ערכה היכרות באמצעות הספר עם הכלבלב יובב ועם הארנב יואב, עם התרנגול סול ועם החתול שאול, גם עם הצפרדעון גדעון ועם עוד חיות וליוותה את השירים במחיאות-כפיים חמודות. כן, זה עובד, אני נשבע לכם!

"אני שמה את הלב היצירתי שלי לילדים ולמבוגרים באותו משקל", אומרת וולמן (36), היוצרת הצעירה, אך בעלת ותק של כמעט 20 שנה בתחום. "מבחינתי, זה התחיל כשהציעו לי להביא גרסאות עבריות לשירים לועזיים, אבל אני נורא רציתי להביא את השירים המקוריים שלי".

כדי לממש את רצונה, נכנס לפעולה הצד האסרטיבי שבוולמן. הראשונה שהקליטה שיר שלה - הלהיט "שבי לרגע" - הייתה שירי מימון באלבומה השני, שהופיע בראשית 2008. "הלוואי ששיר שלי יהיה חלק מהמוזיקה הישראלית', זה כל מה שרציתי. לא קשה לנחש מה שהרגשתי, כשבטיול בהודו תפסה אותי ההודעה, ששיר שלי התקבל לאלבום של שירי. זה היה מדהים!"

וולמן היא מרעננה במקור, בתם של אשת-חינוך ושל תעשיין בענף העץ. היא מנגנת בקלידים מגיל שמונה ומשלב די מוקדם התחברו לה שירים והיא גם הופיעה בהצגות, כולל במחזמר  "קטנטנות", בהיותה קטנה-גדולה כבת 16. "מאוד מאוד רציתי לשרת בלהקה צבאית, אבל הבוחן רמי קלינשטיין לא קיבל אותי", היא מעידה. "אבל כשאחר כך לא רק שסיפר שגם את מירי מסיקה הוא לא קיבל, אלא גם הלחין והקליט שירים שלי, אז הכל בסדר..."

מאז לא רק שנבעו ממעיין היצירה שלה עוד ועוד שירים, אלא שהיא גם מלמדת אחרים כתיבה, כולל במכללת  'BPM ,שלהם שיננה שאף פעם אין לדעת לאן יתגלגלו שיריהם, כפי שלא תכננה מראש ששיר שלה יגיע לביצועו של יהודה פוליקר הגדול ו"מולו מה אני ומי אני?"

מה את מנחילה לתלמידייך?
"אתה לא מצפה שאגלה כאן את כל הסודות. אבל יש כמה משפטי-מפתח, שלי עדיין לא היו כשהתחלתי עם כל הסיפור, כמו לא לשפוך על ההתחלה את כל הרגשות".

נחזור לרגע לשירים לקטנטנים?
"נחזור!"

אז כשכתבת בספר החיות שלך, לדוגמה, על סוס ושמו חסוס, האם הרתיע אותך שיהיו שישוו בין שירך לבין "רוץ בן סוסי" הקלאסי של ביאליק?
"קודם כל זה יהיה לכבוד לי אם תצוץ השוואה כזאת. צריך לכתוב מה שמוצאים לנכון בלי שיקולים שלא לעניין".

כשאת כותבת לטף זה רק לשם בידור או שמא מתלווה גם איזו מגמה חינוכית?
"אם אתה רוצה לדעת אם יש השפעה ל'מוצרים' האלה על הקטנטנים, על כך יכולה לענות אולי יותר טוב ממני בתי, מאי, בת השנתיים ושמונה חודשים, שאני מתחשבת בתגובות שלה ובעיניי היא ה...בוס".

ייתן שלא רק היא. בעשייתה של וולמן מעורב גם בעלה, אבירם, איש-גיטרות, המחזיק סטודיו משלו ובהופעה בבית היוצר ילווה בגיטרה ובבוזוקי את זוגתו.

לאן את רוצה להגיע?
"הייתי רוצה שילדים יגדלו על שירים שלי והמוזיקה הישראלית תכיל את המוזיקה שלי. נראה לי שנולדתי כדי להנחיל את מה שאני כותבת לעולם הזה".

כותבים שמתחילים עם כתיבה לילדים לוטשים עיניים לכתיבה למבוגרים. ואת?
"אני עברתי מסלול הפוך. רק לאחר שהלך לי בכתיבה למבוגרים, הבנתי שחשוב להתכוון גם לילדים ואף לקטנטנים מביניהם. נורא חשוב לי להתפרס על פני כל מיני סגנונות ולהגיע לקהלים שונים. אתה יודע מה, אולי קיבלתי מסבא שלי, שהיה ניצול שואה, את הרצון להשאיר איזשהו חותם".