מיכאל בן דוד נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון לפני פחות מחודש וכבר עורר סערה רבתי כשאיים בפרישה מן התחרות, אך נראה כי הדבר לא התממש והיום (חמישי) הוא עמל עם הצוות שלו על צילומי הקליפ הרשמי לשירו  "I.M" שייצג את ישראל בתחרות האירופית. הגענו לשמוע ממנו על האיום לעזוב את התחרות, הדירוג הבעייתי במקום ה-37 באתרי ההימורים והמלחמה המתרחשת בימים אלו באוקראינה, שעלולה לטרוף את כל הקלפים.

מיכאל, אנחנו נמצאים בצילומי הקליפ, מה אנחנו הולכים לראות?
"אנחנו נמצאים ביום צילום מטורף של הקליפ שהולך להיות מהמם. יש מלא צוות, רקדנים, תאורה, תפאורה ומלא מלא בגדים מיוחדים, הולך להיות מעלף".

שמענו על איומי פרישה, על מה היה מדובר?
"מה זה שמענו? שמעתי על 'אם הוא פורש - אלי חולי', 'אם הוא מאיים - אז יש את זה...'. מי אני שאיים? אולי יש לי טיגריס, אבל לפני חצי שנה עבדתי בסופר. מי אני שאיים במעמד כזה מדהים?".

שמעתי שהיה משבר עם ההפקה, בכל זאת לא מדובר בידיעה שבאה משום מקום
"הדבר היחיד שקורא כאן זה העיניים הכחולות שלך. אני לא מצליח להתאפק. תן לי את המיקרופון...", אומר מיכאל, מחבק אותי ופותח בשירת "i will always love you" של וויטני יוסטון, ומוסיף. "תקשיב, אני נורא נורא רציני, ואני נורא נורא מקצוען, ונורא נורא חשוב לי שהכל יהיה ברמה הכי גבוהה. יש לי את הצוות הכי מהמם, כולם עובדים מסביב לשעון, שעות על גבי שעות, ואני לא יכול לחכות שתראו את זה".

אתה מדורג כרגע במקום ה-37, מה אתה אומר על זה?
"מדהים, בלי לחץ, מאמי. נגיע לבמה ונדפוק הופעה. הולכות להיות המון הפתעות והמון המון שינויים. ההופעה הולכת להיות מרסקת ואני עובד נורא נורא קשה כדי להיות נורא מרוכז, כמו שעשיתי בתוכנית ויש למה מצפות".

ובכל זאת, למה מקום 37, האם זו ההפקה, השיר?
"אני תולה את המוצר הכי מוגמר שיש, בין אם זה ההפקה של השיר, בין אם זה ההפקה של ההופעה, תקציבים, נורא נורא חשוב, money, money, money והכישרון שלי והעבודה הקשה שלי. בסופו של דבר הכל יפול ויקום על העבודה הקשה, שום דבר לא בא בקלות".

מבחינה פוליטית, אוקראינה מדורגת במקום הראשון, יכול להיות שבכלל היא תיקח את האירוויזיון?
"כל המשפחה שלי מאוקראינה, אני כל יום מדבר עם בני הדודים שלי שנמצאים שם, והלוואי וזה לא יהיה הניצחון היחיד שלהם. הלוואי, כי המצב נורא קשה וכואב, ואני לא יכול לחכות שתהיה הפסקת אש, ושזה יעבור ויהיה מאחורינו".

רוסיה הושעתה מהאירוויזיון, מה דעתך?
"תראה, זו מלחמה. במלחמה אין שום דבר שהוא טוב והלוואי וזה ייפסק, אין משהו אחר לומר חוץ מלהתפלל ולקוות לטוב".

יכול להיות שזה יהיה תקדים, אם משעים את רוסיה, יכול להיות שבעקבות איזשהו מבצע בעזה ישעו אותנו?
"בוא נראה! אני רוצה לראות, שזה לא ייפול על ההזדמנות שלי, כי אני אראה לך מה זה מבצע בעזה, שמעת!".