קבלו את "שלושת הטנורים", הדור הבא. אמנם לוצ'יאנו פבארוטי כבר איננו ואילו עמיתיו, פלאסידו דומינגו וחוזה קררס, הורידו זה מכבר הילוך. אבל אל דאגה. דן רפופורט, מנצח ישראלי, המניף את שרביטו בעיקר על בתי-אופרה באיטליה, הביא ארצה שלושה זמרי אופרה עם "קולות מדהימים" והם יפתחו הערב (שבת) סיבוב הופעות כאן, שיימשך עד ה-14 בחודש.

לדבריו, הם ילוו על-ידי המקהלה הקאמרית של אשדוד ועל-ידי התזמורת הקאמרית של האופרה באשדוד במיטב הרפרטואר האופראי האיטלקי.

המנצח דן רפופורט (צילום: פרטי)
המנצח דן רפופורט (צילום: פרטי)

רפופורט, 49, הוא רחובותי במקור, שהגיע אל הניצוח מנגינה בקלרנית, "לאחר שבסוף הצבא החלטתי ללכת לכיוון הזה". מדוע? - "עם ההחלטה להקדיש את החיים למוזיקה כמוזיקאי מקצועי, הגעתי להבנה שרק לנגן בקלרנית זה לא מספיק, עדיף ניצוח עם התייחסות לכל כלי התזמורת".

הוא למד באקדמיה בירושלים, בפירנצה שבאיטליה ובאקדמיה של לוגאנו, בשווייץ: "אם תשאל איך התחיל הסיפור האיטלקי שלי, זה קרה לאחר שהמלחינה בטי אוליברו הפנתה אותי למורה איטלקי גדול, שישב בפירנצה".

תזמורת האופרה הקאמרית  (צילום: מארק ז'לקובסקי)
תזמורת האופרה הקאמרית (צילום: מארק ז'לקובסקי)

רפופורט, שחי בעבר זמן רב באיטליה, משמש כיום כמנהלו המוזיקלי של אנסמבל "קואדריביום", ב-ונציה. בשלב מסוים הוא חזר ארצה ומאז הוא על הקו. בנוסף לקריירה האופראית שלו, מתמחה רפופורט בניצוח גם על יצירות שנוצרו בתקופת השואה על-ידי מלחיני טרזין.

"זהו נושא מרתק, שהגעתי אליו לאחר שניגנתי בפסטיבל בבלגיה, שם פגשתי כנר, שלמד אצל מורה ניצול טרזין", הוא מספר. "לימים ניצחתי על יצירות שלהם בביצוע האנסמבל שלי לא רק בטרזין, אלא גם באושוויץ, ביום הזיכרון לשחרור המחנה".

בד בבד אפשר לומר, שאתה מכור לאיטליה ולמה שמתקשר אליה?
"אי אפשר לא להיות מכור לאיטליה, לאחר שטעמת מהתרבות העשירה שלה עם כל היופי שיש בה".

מקהלת מעיין  (צילום: בארי מורג)
מקהלת מעיין (צילום: בארי מורג)

הוא נשוי לזמרת סופרן איטלקייה בינלאומית. "נפגשנו כשהיא הופיעה בתפקיד הרוזנת באופרה 'נישואי פיגארו' מאת מוצרט, שניצחתי עליה", רפופורט מעיד.

אתם עובדים ביחד?
"אכן, היו שנים, שבהן עשינו המון קונצרטים ביחד, כשכמו כן אני מלווה אותה בפסנתר ברסיטלים שלה. כל מה שאנחנו עושים, מתחיל ונגמר במוזיקה".

לסיום, אנחנו שבים אל שלושת הטנורים הצעירים, שיופיעו בקונצרט הערב - הזמר הסיציליאני רוזולינו קלאודיו קרדילה, הזמר האיטלקי גבריאלה מנג'יונה והזמר הספרדי מנואל רודריגז רמירו, החי באיטליה. "הם ישירו אריות מהיפות ביותר שיש באופרה האיטלקית לטנורים", מבטיח רפופורט. "זאת תהיה חגיגה!"

האם ניצחת באופרה הישראלית?
"אף פעם. אם זה יצא, זה יצא, אבל לאחר שניצחתי על מיטב בתי האופרה באיטליה, אין לי מה להתלונן. אם דברים צריכים להגיע, הם מגיעים בזמן הנכון, כמו הרבה דברים אחרים שקורים בחיים".