היוצר המוזיקלי האוסטרלי האייקוני ניק קייב כתב לאחרונה למעריץ שאי אפשר להשוות את הפלישה הרוסית הנוכחית לאוקראינה לסכסוך המתמשך בין ישראל לפלסטינים.

מוקדם יותר השבוע קייב ולהקתו, "The Bad Seeds" הודיעו שהם ביטלו את ההופעות המתוכננות שלהם ברוסיה ואוקראינה הקיץ עקב פלישת ולדימיר פוטין, ואמרו: "אוקראינה, אנחנו עומדים איתך". לעומת זאת, הם הודיעו שיחזור ב-23 באוגוסט להופעה בלייב פארק ראשון לציון. 

קייב, שתמיד התנגד לקריאות להחרים את ישראל בנסיעותיו הקודמות לכאן, הגיב לשאלה של מעריץ טורקי והביע אכזבה מכך שקייב "הביעה סולידריות ברורה ובלתי מחולקת. עם האוקראינים", אך לא "הביעו תמיכה כזו בעם הפלסטיני".

בפוסט באתר שלו "Red Hand Files", קייב הגיב למעריץ שביקר אותו על ביטול ההופעות ברוסיה, אך סירב לעשות זאת עם הופעות בישראל: "יש מעט שאני יכול לחלוק עליו במכתבך, מלבד לומר שהפלישה לאוקראינה על ידי רוסיה היא פשוט לא אותו דבר כמו הסכסוך המתמשך בין ישראל, והפלסטינים. האחת היא התקפה אכזרית ללא התגרות על מדינה אחת על ידי מדינה אחרת, בתקווה לשנות את כל המבנה הביטחוני של אירופה, והשנייה היא התנגשות מורכבת עמוקה של שתי אומות שרחוקה מלהיות פשוטה. מה שכן חולקים לשני הסכסוכים הוא גורלם הטרגי של כל החפים מפשע שצריכים להתכופף במקלטים בפחד לחייהם, ואני מזדהה עמוקות עם כל הקהילות הללו באשר הן - ומי שלא יהיו".

קייב הוסיף כי הוא תומך בעם הפלסטיני ו"לקח חלק בכמה אירועים כדי לגייס כסף לבתי ספר בתוך הקהילות שלהם".