לאחר שנתיים של קורונה, הקהל בסוף השבוע האחרון היה רעב למסיבות כמו זו שסיפקה ההופעה של די־ג'יי המוזיקה האלקטרונית הבינלאומי, ארמין ואן ביורן, בחוות הגמלים באילת במסגרת פסטיבל Lifetime. ואן ביורן עלה על הבמה בשתיים וחצי בלילה שבין חמישי לשישי למשך שלוש שעות, אבל מי שזכתה להתלהבות גדולה יותר מהקהל הייתה דווקא הדי־ג'ייאית האוקראינית קורולובה.

היא עלתה על הבמה בארבע לפנות בוקר בלילה שבין שישי לשבת, עטופה בדגל של מדינתה. למרות הקור הלא צפוי והשעה המאוחרת, הקהל היה ערני יותר מתמיד בהופעתה. מעל 3,500 איש הגיעו לשם - גם כדי לתמוך בה עקב המלחמה באוקראינה, וגם לנוכח ההצהרה שלה שהכסף מהופעתה ייתרם לטובת שיקום המצב באוקראינה.

"יום חמישי היה משעמם, אבל הפיצוי בא ביום שישי בלילה", אמר לי תושב מאריאל, בן 38. "במיוחד קורולובה הפתיעה מאוד. זה היה מעניין וחי. התגעגעתי להופעה ברמה כמו שלה". עוד הפתעה בפסטיבל הייתה הדי ג'ייאית הצעירה נויה אשדף שנכנסה לבמה באנרגיות אין־סופיות ועם פלייליסט מפתיע ומרענן. ביום שישי בצהריים החליפה די־ג'יי ARGY את הדי־ג'ייאית האוקראינית מיס מוניק שעקב המצב באוקראינה לא הצליחה להגיע - ועשתה עבודה מצוינת למרות ההקפצה המיידית. 

ההופעה של ארמין ואן ביורן באילת (צילום: עמרי סילבר)
ההופעה של ארמין ואן ביורן באילת (צילום: עמרי סילבר)

למרות ההפתעות המוזיקליות, נחלנו לא מעט אכזבה מהצפיפות הגדולה במקום והאיחורים בפתיחת השערים בהופעות, שגרמו לרבים להמתין בקור. כך למשל, הפסטיבל התחיל ביום חמישי באיחור של שעה. בנוסף, קשיים בלוגיסטיקה גרמו לכך שלא הכניסו את כל האנשים לאחר שלוש בלילה. "אני כבר הרבה שנים בא לכל ההופעות של ואן ביורן - לא רק בארץ אלא גם בחו"ל, אבל בפעם הראשונה אני די מאוכזב מהפלייליסט ומהאיחורים", אמר לי תושב תל אביב, בן 40. 

מטעם הפקת פסטיבל Lifetime נמסר: "ההפקה הייתה מהגדולות והמרגשות שהתקיימו באילת בשנים האחרונות ואירחה כ־8,000 בליינים מכל רחבי הארץ ואף מהעולם. הכל היה מסודר עד הפרט האחרון: כניסות מסודרות ומהירות, שאטלים ואיכות מופע בינלאומית. לצערנו החלטת המשטרה לסגור את הכניסה למתחם ב־3:30 לפנות בוקר הייתה החלטה שנויה במחלוקת שלא תאמה עם המציאות בשטח, ועל פי תיעוד שלנו המקום לא הכיל את מקסימום הקהל שהמקום יכול היה להכיל".