"אני גדלה ומתבגרת, דברים משתנים": אחרי ארבעה סינגלים באנגלית, הזמרת המצליחה נועה קירל לקחה הפסקה מהקריירה הבינלאומית וכדי להשיק סינגל חדש לקהל שלה בישראל, "פעמון", שיוצא באורך מלא בראשוניות באפליקציית טיקטוק. לרגל יציאת השיר החדש סיפרה קירל ל"מעריב אונליין" על הירידה במשקל שגררה ביקורות ברשת, המעבר האפשרי לארה"ב לצורך הקריירה וכיצד תענה על שאלות פוליטיות בראיונות בינלאומיים.

ספרי על השיר החדש.
"פעמון זה שיר שכתבתי עם רון ביטון, והפיק אותו איתי גלו. אני מכירה את איתי מלא זמן, וכשהוא פנה אליי עם שיתוף הפעולה הזה אמרתי 'ברור' ועשינו את 'פעמון'. זה שיר מגניב ועדכני, בקו עם הטכנו ומה שקורה במועדונים עם קריצות לדיסקו, לאייטיז, שמשלב גם את פעם וגם את היום".

''זה שיר מגניב ועדכני''. קירל על הסינגל החדש (צילום: מיכאל טומרקין)
''זה שיר מגניב ועדכני''. קירל על הסינגל החדש (צילום: מיכאל טומרקין)

בחרת להוציא אותו קודם כל לטיקטוק.
"זו פעם ראשונה שקליפ יוצא לראשונה בטיקטוק. זו הפלטפורמה הכי חזקה שיש, והקהל שלי נמצא שם כל היום. היה חשוב לתת את זה לטיקטוק, ושבוע אחרי זה יהיה זמין בכל הפלטפורמות".

@noakirel פעמון - עכשיו זה בחוץ! בלעדי לטיקטוק ישראל בפעם הראשונה בהיסטוריה   #פעמון ♬ פעמון - Noa Kirel

כמוזיקאית ואמנית, תסבירי את ההחלטה שביצירה שלך יש חסות כל כך ברורה של משקפיים? האם הקו בין פרסומת לקליפ מטשטש?
"צריך לבחור את החסויות נכונה, כדי שזה לא יהיה פרסומי מדי. זה העולם שלנו, גם בקליפים בחו"ל תמיד תראה חסויות, ואפילו כמה בקליפ אחד. אני לא רואה בזה שום בושה, להיפך, מותג גדול כמו סופר-פארם משתף איתי פעולה, זו גם קולקציה שאני עיצבתי. זה מאוד מתחבר. בסופו של דבר, זה פריט לבוש וזה עובר בצורה מגניבה ומתחבר לקונספט של הקליפ. אני לא אקח משהו שהוא לא מתחבר, וזה מאוד מתחבר".

''אני לא רואה בזה שום בושה''. קירל על החסויות בקליפים שלה (צילום: מיכאל טומרקין)
''אני לא רואה בזה שום בושה''. קירל על החסויות בקליפים שלה (צילום: מיכאל טומרקין)

הקריירה שלך פונה הרבה לחו"ל כרגע, מי המודל שלך?
"ביונסה וג'יי לו. נתחיל מזה שהן נשים חזקות ועוצמתיות, שידוע עליהן שהן עובדות קשה. המוזיקה זה העיקר, אבל יש להן סרטים, סדרות, ליינים של אופנה וביוטי. יש לשתיהן צוות גדול שהן מנהיגות. זה להתמודד עם המון, ואני מתחברת אליהן מכל הבחינות שציינתי. יש להן 'סיי'. הן מוכשרות מאוד, מתמודדות עם הרבה דברים, שרות מפיקות רוקדות. נשים חזקות".

איפה את רואה את מרכז הקריירה שלך כעת, בארץ או בארה"ב?
"אני חושבת שזה גם וגם, כדי להתחיל קריירה בארה"ב צריך להתחיל מאפס. זה מאתגר ולא פשוט. פה אני בשיא של הטירוף שלי מבחינת העבודה, ורוב הזמן אני פה. אני מאמינה שזה יהיה שילוב של שני הדברים. עכשיו, אחרי שהשתחררתי, אני אהיה גם פיזית שם. ישראל זה הבית, ואני עושה המון פרויקטים מדהימים, אבל בהמשך אני אצטרך פיזית להיות שם ולעבוד שם".

המקבילה המוזיקלית של גל גדות.
"זאת המטרה שלי - לייצג את המדינה שלי במוזיקת הפופ בעולם. אני מאוד אשמח שזה יקרה, ואני אעבוד הכי קשה".

כזמרת שמגיעה מישראל תצטרכי להתמודד גם עם שאלות על פוליטיקה. איך תתמודדי אם ישאלו אותך על מדיניות ישראל בשטחים למשל?
"אני בטוחה שזה יהיה מאתגר, אבל התשובה שלי היא שאני באה לדבר על המוזיקה שלי, לא באה לדבר על פוליטיקה. יש לי את המסר שלי - ועם זה אני הולכת".

''אני גדלה ומתפתחת, ודברים משתנים''. קירל על הירידה במשקל (צילום: מיכאל טומרקין)
''אני גדלה ומתפתחת, ודברים משתנים''. קירל על הירידה במשקל (צילום: מיכאל טומרקין)

התייחסת לאחרונה לירידה שלך במשקל, אמרת ש"זה מאוד חיוני לעבודה שלך" - כמי שקיבלה פרס על שינוי אידאל היופי - איזה מסר את מעבירה כשאת מיישרת איתו קו?
"התכוונתי שהכושר חיוני לקריירה שלי. המסר שאני מעבירה זה בדיוק אותו מסר - לאהוב את עצמך כמו שאתה, להרגיש הכי טוב בעולם. הספורט והכושר הגופני עוזרים לי להרגיש טוב. אני כל יום מופיעה, וברור שזה חיוני לעבודה שלי, וזה גורם לי להרגיש טוב עם עצמי. חל שינוי פיזי באיך שאני נראית, אני גדלה ומתבגרת ודברים משתנים".

אז הירידה במשקל לא הייתה מכוונת.
"מה פתאום, ממש לא".

השתחררת לא מזמן, האם רכשת בצבא חברויות לחיים?
"בטח, ברור. הכרתי המון חברים במסגרת הצבאית, יצאתי להופעות ברחבי הארץ בהמון בסיסים שונים, חוויות צחוקים, כיף ופאן. צברתי שם המון חוויות".