את הגמר הגדול "כוכב נולד 2" בשנת 2004 רובנו זוכרים היטב – אל בימת ניצנים הגיעו שלושת הפיינליסטים, ואז הגיעה ההכרזה: "גבירותיי ורבותיי, מהפך!". צביקה הדר הכריז על ניצחונו המרגש של הראל מויאל, שלאחריו חייו של איש הקבע הצעיר כבר לא יראו כפי שהכיר אותם קודם לכן. הבוקר (שלישי) יצא לאור חידוש מרענן שעשה מויאל לשיר שהפך את חייו ואיתו קטף את המקום הראשון – "נר על החלון". לרגל הוצאת השיר, אחרי כ-18 שנה מהביצוע האייקוני, תפסנו את מויאל לשיחה על הבחירה לצאת מאור הזרקורים, אך בעיקר על הבחירה לשוב אליו. 

הראל מויאל בביצוע מחודש לשיר "נר על החלון" (רונן סולומון אולפני soul music)

אז הכל התחיל אחרי הזכייה הבלתי נשכחת, ממש ברגע בו מויאל ירד מהבמה החל המירוץ. הזמר המצליח תר ברחבי הארץ מהופעה להופעה, התראיין לכל מדורי הרכילות והופיע על השערים הכי נחשקים. "לא היה לי אפילו זמן לחלום, הכל קרה כל כך מהיר וחד. לך תתחיל לנהל לעצמך חיים חדשים", שיחזר מויאל את הרגעים. 

הוא כמובן נהנה מההצלחה, הרי מוזיקה הייתה המטרה המרכזית, אך כל מה שמסביב פחות התאים להראל מויאל כאדם פרטי. בראיון למעריב הוא סיפר: "מעולם לא לקחתי צעד אחורה מעולם המוזיקה, אבל מבחינת נראות והופעה בטלוויזיה זה פחות עניין אותי, אז עשיתי קאט". מויאל הסביר כי הרגעים האינטנסיביים של תחילת הדרך לא היו מלווים באנשים הנכונים או בכלים הנכונים. אז היום כשהוא בוגר יותר, איש משפחה עם שלושה ילדים שהמשיך לעשות מוזיקה מהמקום הבטוח שלו – הוא מוכן לשוב אל קידמת הבמה ומודה: "הייתי צריך ללמוד לשלב בין המוזיקה לפרסום". 

השקט שאחרי הסערה
אחרי התקופה העמוסה בחייו של מויאל הוא החליט לוותר על התהילה, אך מעולם לא ויתר על אהבתו לשירה, כתיבה, נגינה ויצירה. בשנים האחרונות מויאל התמקד בעיקר בשני הדברים שהוא הכי אוהב – מוזיקה ומשפחה. "מעולם לא יצאתי מהאולפנים, לאורך השנים המשכתי לכתוב ולהלחין אבל היה לי פחות זמן להשקיע גם בפרסום. היום התבגרתי ומשהו בי נרגע אז אני יודע לחלק את הזמן שלי כמו שצריך", סיפר בראיון. במקביל הזמר המוכשר תחזק קריירת משחק, השתתף בהצגות כמו "סאלח שבתי" ושואף לכבוש גם את המסך להגשים את חלומו לשחק בסדרה "פאודה".  

אחת ההחלטות העיקריות שלקח מויאל לאחרונה, במטרה לרענן את הקריירה המוזיקלית שלו, היא קודם כל להחליף את אלו שהקיפו אותו. איך אומר טונה? הכל זה בצוות. היו כמה שנים בהן מויאל ואשתו ניהלו את היומן שלו, ללא כל גורם מקצועי מהצד. כעת, כשגם לאשתו יש עסק חדש, מויאל החליט לשחרר את האחיזה, להפסיק לקחת את הכל על עצמו ולתת לאדם חיצוני את המושכות. 

הראל מויאל בביצוע מחודש לשיר ''נר על החלון''  (צילום: סטודיו ברנרד)
הראל מויאל בביצוע מחודש לשיר ''נר על החלון'' (צילום: סטודיו ברנרד)

הלב שב לפעום
בשנתיים הראשונות של הפרסום מויאל לא הפסיק להסתובב ברחבי הארץ עם הלהיט של להקת סטלה מאריס "נר על החלון", שכבר הפך למזוהה איתו אחרי הזכייה בכוכב נולד. "הופעתי איתו בכל מקום, לא הייתי יכול כבר לשמוע את השיר הזה", נזכר מויאל. אלא שאז חלפו השנים, ולגמרי במקרה ילדיו צפו בתוכנית שצולמה לקראת הגמר הגדול בניצנים. כשכל המשפחה ישבה וצפתה בתוכנית לפתע החל להציף את מויאל געגוע לשיר ומעין התרגשות וערגה לימים ההם. 

מויאל התייעץ עם כל הגורמים, ריכז את הנגנים שמלווים אותו – ותוך שבועיים בלבד השיר כבר היה מוכן לגמרי. כולל קליפ והכל. הפעם, להבדיל מהקאבר הראשון שעשה לשיר, מויאל לקח אותו לגמרי למקום האישי והמשפחתי שלו ואל התהליך הצטרפה גם בתו הבכורה אלה. בת ה-12 המוזיקלית, שאביה צופה לה עתיד מזהיר בתחום, לוקחת גם היא חלק בעיבוד המחודש של השיר. "אלו היו שבועיים לחוצים ללא שינה, אבל עכשיו כשהתוצר בחוץ אני שמח ומרוצה ממנו מאוד", סיפר. 

גם מאחורי הקליפ של ביצוע 2022 יש מסר. על רקע השיר רצים כל הרגעים שעבר מויאל ב-18 השנים האחרונות, גם בפן האישי וגם בפן המקצועי. סגירת המעגל המרגשת מכילה חיתוכים מהירים וזיכרונות יפים שליוו אותו והובילו אותו להיות האיש שהוא היום. "במבט לאחור, אם הייתי פוגש את הראל של אז, הייתי אומר לו שפשוט ישיר ויעשה רק מה שהוא אוהב, בלי יותר מדי לחשוב", אמר תוך שהוא מתמלא נוסטלגיה: "אפשר לראות ברגעים מהקליפ שהייתה בי שם איזו תמימות. זה אמנם היה נעים ונחמד, אבל גם מאיים". 

על דרך המלך
חלפו השנים ונראה שמויאל כבר יודע מה נכון לו. הוא מיושב, שקול ובטוח בעצמו מספיק כדי להתעסק במה שהוא אוהב לעשות, ולא במה שחושבים עליו. כששאלנו אותו האם הוא חושש מהתגובות, התשובה הייתה מהות הכל: "לא באמת מעניין אותי מה יגידו אנשים, אני עושה את מה שאני עושה בשבילי. היו תגובות על הביצוע המחודש ששאלו 'למה אני הולך אחורה', אבל מבחינתי זה בדיוק הפוך – ללכת קדימה ולהביא את עצמי החדש אחרי כל הדרך".