אריתה פרנקלין נחשבה לאחד הקולות הגדולים, העוצמתיים והמרגשים בהיסטוריה של המוזיקה העולמית. החל משנות ה-60 ולאורך שנות ה-70 וה-80 נהנתה פרנקלין מפופולריות רבה ברחבי העולם ושלל להיטים שהקנו לה בצדק את הכינוי – "מלכת הנשמה": "I Say A little Prayer", "Respect", "Think", "Natural Woman", "Chain Of Fools” ועוד שירים שהובילו לדירוגה במקום הראשון ברשימת 100 הזמרים הגדולים בכל הזמנים של המגזין "רולינג סטון".

פרנקלין, שהתייתמה מאמה בגיל 10 ובגיל 12 הפכה לאם בעצמה (לאחר מקרה אונס שחוותה) – החלה את דרכה כזמרת גוספל בכנסייה של אביה הכומר ובהמשך פצחה בקריירת סולו מצליחה שידעה עליות ומורדות: לצד ההצלחה המסחררת היא נישאה לטד וייט (שהפך למנהלה הראשון) שהכה אותי והתעלל בה; אחיותיה נפטרו ממחלת הסרטן; היא התמודדה עם בעיות משקל ובריאות שנבעו משימוש מסיבי באלכוהול ומעישון כבד; ונפטרה כתוצאה מסרטן הלבלב בשנת 2018 בגיל 76 בלבד.

פרנקלין, שברזומה שלה 18 פרסי גראמי, הייתה לא רק זמרת אלא גם לוחמת ואקטיביסטית למען זכויות השחורים והאינדיאנים, הטיפה לחופש ושוויון זכויות והזדמנויות והייתה קול עבור האזרחים המדוכאים. 

בפרק זה של "רוקוויאם", לציון 80 להולדתה, צלל חוקר המוזיקה דודי פטימר אל סיפור חייה המטלטל ואל הסיפורים מאחורי שיריה הגדולים שעד היום נחשבים לחלק בלתי נפרד מהתרבות הפופולרית.