הזמר לירון לב שמר סוד במשך 15 שנה. למרות שהאנשים הקרובים אליו ידעו כי הוא נמשך לגברים, הוא סיפר על כך באופן רשמי רק לפני שלוש שנים כשהוציא את הקליפ "אלנבי" בו הוא מתנשק עם גבר. לב פרץ לתודעה בשנת 2004 בעונה השנייה של ריאליטי המוזיקה "כוכב נולד", שבאותה התקופה היה תחרות המוזיקה הטלוויזיונית היחידה, וכל מי שהגיע בה לשלב מתקדם הפך לכוכב ענק.

עד מהרה גויס לב לסדרת הנוער "השמינייה" שם שיחק באחד התפקידים וגם ביצע את שיר הנושא, לו הוא השיק גרסה מחודשת השבוע, מה שהפך אותו רשמית לאליל הבנות של התקופה. "ה'יציאה של מהארון' לא הייתה בתקשורת, זה היה מול החברים והמשפחה והעולם שסביבי, ואני חי 10 שנים עם בן זוג, והחיים שלי יציבים ובטוחים והסביבה שלי יודעת. אף פעם לא דיברתי על זה בגלוי בתקשורת, אם בגיל 24 הייתי יוצא מהארון זה היה מטלטל אותי, אבל באתי לזה כשאני 'Over cooked', לא התייחסתי לזה כעניין גדול", מצהיר לב בראיון ל"מעריב אונליין". "ועדיין, עצם זה שזה פתוח לחלוטין, גם הדודים הרחוקים וגם מי שרואה אותי ברחוב יודע, זו אבן שירדה לי מהלב. אבל אבן ממש קטנה".

למה לקח לך כל כך הרבה זמן לצאת עם זה פומבית, עברו 15 שנים מאז שהופעת ב"כוכב נולד" עד "אלנבי"?
"זה היה עניין פנימי שלי. כשהייתי בן 24, בתקופה של אחרי 'כוכב נולד', לא הייתי מוכן, זה עצר אותי. הייתי עם עצמי בסוג של מערבלות שלא אפשרה לי להיות פתוח ולעמוד מאחורי השירים שלי, הייתי עוד במקום שהיה לי קשה עם זה. אחר כך פגשתי את רבקה זוהר והתחלתי להופיע איתה, והיה לנו פרויקט משותף שרץ שבע שנים ובכל התקופה הזאת שעבדנו יחד כל הנושא הזה לא היה רלוונטי.

דיברנו בראיונות על פער הדורות והחיבור שלנו, זה לא היה האישיו. את המוזיקה והשירים היותר אישיים שלי, שמתי בצד והוצאתי אחר כל באלבום שלם. המרכז שלי היה העבודה עם רבקה, ומאותו מקום היציאה מהארון לא הייתה אישיו. איפשהו היה לי נוח שלא התעסקו בזה, אבל זה חלק מהעניין. בכל התקופה הזו הבשלתי והתבגרתי".

איזה תגובות קיבלת?
"האמת שקיבלתי תגובות מאוד מרגשות כשהקליפ יצא. אנשים שהקליפ הזה ריגש אותם וחיזק אותם כתבו לי באינסטגרם. בחור בן 17 כתב לי שהוא רצה לצאת מהארון ולא ידע איך לעשות את זה, אז הוא הושיב את המשפחה שלו לראות את הקליפ ודרך זה הוא התחיל את השיחה איתם. נזכרתי ביציאה מהארון מול ההורים, כשחששתי ש'השמיים יפלו' - אם יכולתי לעזור למישהו במצב הזה, מישהו שנמצא בארון החשוך ורוצה לצאת - זה מאוד מרגש אותי. היום זה כבר לא עניין גדול, יותר קל לצאת מהארון ממה שזה היה לפני 20-30 שנה, יש כל כך הרבה סלבס מחוץ לארון, אבל זה עדיין חשוב".

בשנים האחרונות עם תנועת MeToo יצאו הרבה סיפורים של הטרדות מיניות, בכלל ובקהילה - יצא לך לחוות משהו כזה?
"תראה, ברור. כולנו חווים הטרדות. משפטים לא במקום, אבל לשמחתי לא עברתי משהו שאני לא יכול לשאת. האם הייתי בסביבת עבודה שהרגישה לא נעימה? קיבלתי הערות לא במקום? אם נהיה כנים עם עצמנו - זה קרה לכל אחד, אבל לא ברמה שהרגשתי שזה עובר את הגבול או שזה משהו שאני לא יכול להתמודד איתו".

לאחרונה גם הפכת להיות אבא.
"הרצון שלי להיות אבא, שתהיה לי משפחה, היה קיים אצלי מאז ומתמיד. אחד מהדברים שהכי הטרידו אותי בתקופה שהתמודדתי עם הזהות המינית שלי, הייתה המחשבה שלא תהיה לי משפחה. לשמחתי, עברו מאז 15 שנים, ויש לי בן זוג כבר 10 שנים, קוראים לו אלי. גם לבן זוג שלי יש ילד בהורות משותפת, הוא בן 5 וחצי, וגם אני מתפקד כדמות הורית מרכזית בחייו, הוא אצלנו חצי שבוע. חיפשתי פרטנרית, לפני כמה שנים התחלתי תהליך עם מישהי, הגענו לשלב מתקדם וייעוץ אבל אז היא נבהלה והחליטה שהורות משותפת זה קצת גדול עליה".

"הכרתי את נועה בלהקה צבאית, לפני כמעט 20 שנה", מוסיף לב. "במהלך השנים היינו בקשר, אבל אף פעם לא עלה הנושא של הורות משותפת. חודש לפני שהתחיל בלאגן הקורונה הייתה לנו פגישה מכוננת. שנינו דיברנו על זה ואמרנו שאנחנו בעניין, והתחלנו תהליך. עשינו פגישות במרכז ל'הורות אחרת', זה משהו שהרבה זוגות בהורות משותפת עושים, ושם עושים סשנים שהם סוג של טיפול זוגי, תיאום ציפיות מבחינה אישית, כלכלית, הסדרי ראייה, וכל דבר שרלוונטי לגידול התינוק".

"כבר בפגישות של 'הורות אחרת' ידעתי שתהיה לנו בת, הייתה לי תחושה שלשם זה הולך. בכל התקופה הזאת של הקורונה יותר התקרבנו והתחברנו בינינו ועכשיו שנינו מרגישים טוב, מרגישים בסיטואציה הזאת אנחנו גם חברים טובים ואני גם מקווה ושגם נהיה הורים טובים. אני אבא מאוד פעיל, אני מחליף למיקה חיתולים והכל. היא עוד פיצית, להחזיק אותה קרוב זה רגעים קטנים של אושר. היא נמצאת אצל אמא שלה ואני נמצא שם הרבה, ובגיל חצי שנה היא תתחיל לבוא אליי ואל בן הזוג שלי".

כוכב נוער

השבוע חזר לב אל אחד השירים המזוהים ביותר, "מול כל העולם", מסדרת הנוער המצליחה "השמינייה", שרצה במשך שלוש עונות ושתי עונות המשך ("השמיניה: הדור הבא") בין השנים 2005 ל-2014, ורבים מצעירי ישראל גדלו עליה. "זה משהו שתמיד דגדג לי בקצות האצבעות, התוכנית הזאת הייתה מאוד מצליחה כשזה שודר ואחר כך זה היה בשידורים חוזרים. עד היום יש המון עמודי מעריצים באינסטגרם, יש המון מעריצים של הסדרה שכותבים לי על 'השמינייה' ועל השיר. חשבתי שאולי שווה לעשות עם זה משהו.

השיר המקורי מהתוכנית קצת נפל בין הכיסאות, הוא יצא ב-2006 והוא לא קיים ב'ספוטיפיי' וב'אפל מיוזיק'. לא מזמן היה מצעד 'מוזיקה מהמסך' בגלגל"צ, והשיר זכה במקום השלישי, אמרתי 'זה סימן טוב, הגיע הזמן להקליט את השיר מחדש', חשבתי איך לעשות אותו 2022 כי הגרסה הקודמת היא יותר איטית, היא 2005, חשבתי לקחת את הקטע גיטרה היותר רוקי ולפרק אותו ולעשות אותו משהו יותר פופי".

מה הזיכרון הכי חזק שלך שקשור לשיר?
"הרגע שהבנתי שהשמינייה זה היסטריה היה בסוף העונה הראשונה, עשו מסיבת סיום ב'היכל נוקיה', עוד לפני שהוא הפך להיות 'היכל מנורה', עליתי לבמה לשיר את שיר 'השמינייה' וכל ההיכל שר יחד איתי, וזה היה רגע בלתי נשכח".

איך זכרונות יש לך מצילומי "השמינייה"?
"בסדרה הייתי חבר של רוני, ואחר כך הייתי בקומה כמה פרקים ואז התעוררתי והתאהבתי באחותה. זו הייתה חוויה מעניינת. קיבלתי המון תגובות ברחוב, זה היה ממש סמוך ל'כוכב נולד 2', שם השתתפתי וזה היה טירוף מוחלט. אלו היו ימים של ילדים מתחת לבית, מצלצלים באינטרקום ובורחים, סטייל הערצה ישן, לפני שהיה אינסטגרם זה היה דלת לדלת".

יש סיכוי לאיחוד?
"היה ניסיון לאחד את השמינייה לפני כמה שנים. חברי 'השמינייה', עדיין מגובשים, נפגשים ויש להם קבוצת ווטסאפ פעילה. אני חושב שצריך לחכות עוד קצת ואולי הם יהיו בשלים לקאמבק. בכלל, אני לא הייתי בכל ימי הצילום, הם באמת היו חבורה, זה היה מאוד אינטנסיבי, זה חוויה שגיבשה אותם לכל החיים, ואני מאמין שבמקום הזה יש להם פינה חמה בלב ולגמרי יכול להיות קאמבק".

במה לירון של היום שונה מלירון של אז?
"אז היה לי נוקיה E60 והיום יש לי אייפון 12", צוחק לב. "כל כך הרבה דברים השתנו. הייתי בן 21, הייתי ילד מאוד תמים. היום אני כבר אבא טרי, ואני כבר הרבה שנים במקצוע, עם הרבה פרויקטים שעשיתי, אלבומים שהוצאתי, כמו בשיר זה 'עולם אחר' ("הבוקר קמנו לעולם אמר"), אבל זה לא 'בוקר אחד', זה תהליך של הרבה שנים. כשאני מסתכל על התקופה הזו - הייתי בן אדם אחר לגמרי, מאוד התפתחתי מאז, השתחררתי, יצאתי מהארון, הרבה דברים קרו ששינו אותי לחלוטין".

לב פקטור

17 שנים אחרי שהפך לכוכב בריאליטי המוזיקה "כוכב נולד", אחרי שהוא כבר זכה למעמד של אמן מוערך עם אלבומים והופעות ברחבי הארץ, החליט לב לשוב לתוכניות המוזיקה והשתתף במירוץ לייצג את ישראל באירוויזיון בתוכנית "אקס פקטור", אך עוד לפני שהגיעה ההזדמנות לייצג את ישראל בתחרות האירופית, הוא הודיע על פרישה מהתוכנית.

"באתי ל'אקס פקטור' ביחד עם עדי כהן שהייתה איתי אז ב'כוכב נולד'. זה היה אחרי שנה של קורונה, אני ועדי, שאנחנו חברים הרבה שנים, היה לנו מופע סלון 'עדי ולירון בסלון' וכל התקופה של הקורונה זה מה שעשינו, הופעלו בסלונים של אנשים, על הגג, בחצר, זו הייתה חוויה מדהימה. הופעות בלתי אמצעיות, כמו ערב עם חברים, וזה היה מדהים, זה הציל אותנו גם כלכלית וגם נפשית. עצם זה שעשינו משהו, היה לנו משהו חיוני בתקופה הזו. היציאה הזו מאזור הנוחות החלטנו לקפוץ למים ואמרנו 'יאללה, בוא נלך לאקס פקטור'. וזה הגיע משם מלעבור את החוויה הזו ביחד בכיף".

פותח את הלב. לירון לב (צילום: מאיר כהן)
פותח את הלב. לירון לב (צילום: מאיר כהן)

למה החלטת לפרוש מהתחרות?
"עדי הייתה בהריון מתקדם כשנכנסנו לתחרות, מהתחלה הייתה התלבטות. השופטים אמרו שהם מאוד אוהבים אותנו יחד, הוויז'ן שלי לגבי האירוויזון היה יחד - שאנחנו על הבמה. כל עוד הייתי עם עדי זה היה שונה. כשעברנו את זה יחד זה היה משהו משותף לשנינו, לעבור עוד פעם חוויה, זה בא ממקום אחר, זה היה הרבה יותר פאן. הרגשנו שאנחנו הולכים למקומות אחרים מוזיקלית החלטנו שאנחנו מתפצלים. כשבאתי לבד הרגשתי חשוף, בלי סיבה אמיתית להיות שם, הרגשתי שאני לא באמת צריך להיות פה.

לירון לב עם עדי כהן ב''אקס פקטור'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
לירון לב עם עדי כהן ב''אקס פקטור'' (צילום: צילום מסך רשת 13)


יחד ראיתי מטרה ברורה מול העיניים 'לירון ועדי באירוווזיון' וכשזה היה לבד זה פחות הרגיש לי נכון. היה יום אחד שהגעתי לצילומים, היה טוב וקיבלתי תגובות טובות, אבל הרגשתי שזה לא אירוויזיון, ובסוף הערב החלטתי שאני פורש מהתחרות. אני לא צריך מקפצה למתחילים. היו 17 שנים בין 'כוכב נולד' ל'אקס פקטור', הוצאתי שני אלבומים לבד ושני אלבומים עם רבקה זוהר. אז פתאום לעמוד לפני שופטים, מכובדים והכל, אני לא בסיטואציה שאני צריך להיות מתמודד ריאליטי. ב'כוכב נולד' הייתי בתחילת הדרך, הייתי במקום שמאוחר יותר זיהיתי על מתמודדים אחרים שראיתי ב'אקס פקטור', מקום של בערה מטורפת שאתה רוצה להוכיח את עצמך לעולם. עדיין יש בי בערה, אבל אני במקום יותר בוגר ושלם".

בכל זאת טבלאות ההימורים לא מנבאות לנו הרבה סיכויים, אתה מרגיש שאתה ועדי הייתי יכולים להתברג יותר גבוה?
"תראה, קל להגיד את זה בדיעבד, אבל אם אני ועדי היינו הולכים, היינו עושים בלאדה בסטייל של איטליה שכרגע ממוקמת במקום השני", אומר לב וצוחק. "אני מכיר את מיכאל עוד לפני התוכנית, הוא בחור זהב וסופר מוכשר, וטבלאות ההימורים משתנות בשבוע האחרון ברגע שיש את ההופעות החיות ויש חזרות על הבמה. פתאום הכל זז שם, ואני בטוח שעל הבמה הוא יהיה אש, ואני בטוח שנעלה מאזור המקום ה-30.

בוא נזכור מה שקרה לקפריסין בשנה של נטע ברזילי, היא הייתה ממוקמת במקום נמוך, ואז בשבוע של החזרות על הבמה היא פתאום הפציצה ועלתה אפילו למקום ראשון בהימורים חלק מהזמן. וגם היה לי חלק בגמר, את אחד השירים שהתמודדו אני כתבתי, את השיר שספיר שרה. יש לי שריטה מטורפת לאירוויזיון, גם נסעתי לראות את התחרות בליסבון כשנטע זכתה".

אתה מרגיש פספוס מסויים?
"ממש לא, הייתה לי שנה מדהימה, מכל כך הרבה בחינות, שנה שהרבה דברים התחברו פתאום. זה הרבה החיים האישיים, יש לי ילדה בהורות משותפת. זה משהו שאני ונועה הפרטנרית שלי חיכינו לו שנים, וזה סוף סוף קרה ושנינו בעננים. וגם מוזיקלית השיר הקודם שהוצאתי 'חיכיתי לך שנים' שהושמע המון, היה בפלייליסט, הרגשתי שיצא לי ממש טוב. אין לי שום חרטות".