השם בצלאל יונגרייז לא אומר הרבה היום, אבל בהיסטוריה של המוזיקה הישראלית הוא מחזיק בגאון בטייטל "חלוץ הרוק העברי הראשון" ומי שהקליט את "שיר הרוק העברי הראשון" – "הו ילדונת".

יונגרייז, בשנת 1962, בדיוק לפני 60 שנה, הקים את להקת הרוק הראשונה בישראל – "ההדים" – הושפע מאד מסגנון הרוקנ'רול האמריקאי של אלביס פרסלי וג'רי לי לואיס ובהמשך גם שאב השראה מקליף ריצ'ארד ולהקת 'הצלליות' הבריטיים.

כחלק מהשפעה זו, הוא ולהקתו היו משגרירי מוזיקת הרוק והטוויסט הבינלאומית במועדונים התל אביבים של שנות ה-60 והיו מהראשונים שהחלו את תופעת "להקות הקצב" ששטפה את ישראל בסיקסטיז ובסבנטיז. בשנת 1963 הלהקה הוחתמה על חוזה הקלטות בחברת "מקולית" והקליטה את תקליטון הרוק העברי הראשון ובו "הו ילדונת", השיר המקורי היחיד מהתקליטון, שכתב והלחין נהג מונית ופזמונאי בשם יהודה כרמל.

השיר הצליח מאד עד כדי כך שהעפיל למקום השמיני במצעד הפזמונים של גלי צה"ל באותה שנה, והלהקה הפכה למפורסמת.

עם זאת, יונגרייז מהר מאד הבין שממוזיקה לא תהיה לו פרנסה, עזב את הארץ בשנת 1963 ופנה ללימודים בארה"ב. שם, אגב, הקים עם חבורת ישראלים להקת קצב נוספת בשם "The Sabras" והקליט במסגרתה שלושה אלבומים. הוא שב לישראל בשנת 2000 וכעבור כמה שנים יצא לסיבוב הופעות חד פעמי. 

פרק זה של "מילים ולחן" מוקדש ללהקת הרוק העברית הראשונה בישראל ובו סוגר חוקר המוזיקה דודי פטימר מעגל עם יונגרייז, שהיה המרואיין הראשון שתיעד בחייו.