האם לילדיהם של מוזיקאים יש סיכוי רב יותר להצליח בתחום מאשר לאחרים? - אני שואל את ענבל דור, המשיקה בימים אלה את "חלון הזדמנויות", אלבומה השלישי הנהדר, שגולת הכותרת שלו היא "אהבת הקהל", מהשירים היפים ביותר שיצאו בשנים האחרונות, עם נגינת האקורדיון המשתפכת של בן-זוגה.

"זה מורכב", משיבה בתו של גיל דור, שותפה המוזיקלי הנצחי של אחינעם ניני. "במקרה שלי הייתי צריכה להחליט להיות זמרת למרות שאני בת של מוזיקאי בגלל שבין השאר ידעתי הרבה על המחיר של המקצוע הזה כמי שמכירה גם את הצד הלא זוהר של התעשייה. היה עלי להיכנע לצורך לעשות אמנות למרות הידיעה שזה קשה מכל הבחינות. ככזאת, היה סיכוי גדול יותר לכך שלא הייתי נכנסת לתחום. לפעמים אני מקנאה באלה שנכנסים אליו בחדווה ובלי התלבטויות. 

"כשזמרת סיפרה לי שהיא הוציאה 200 אלף שקל על אלבום, בלעתי רוק ושאלתי את עצמי אם אני מקנאת בה על התעוזה, הדרייב והאמונה בעצמה, או שאני פוחדת עליה שהיא, לא בת-של-אמן, תתאכזב".

אגב, לה יש אפשרות לצמצם הוצאות באלבומה החדש, שהיא כתבה את כל שיריו, שבהם היא מתמרנת בין סגנונות  הג'ז, הרוק והפופ ומלווה את עצמה בפסנתר ואת רוב השאר עושה בעלה.

דור, 40, הוציאה ב-2008 את אלבום הבכורה שלה, "מחכים לדפיקות לב", בהפקתו המוזיקלית של אביה. "עד אז כתבתי למגרה ולא התלהבתי לגלות שאני כותבת", היא מספרת. "הופתעתי מהצורך שלי להשמיע אותם שירים ואחר כך הפתיע אותי עוד יותר הצורך להקליט את השירים עם התכחשות לכך שאני זמרת ועם חששות של מה יגידו. אם היו לי התלבטויות, בסופו של דבר הבנתי שיהיה לי יותר קשה לגנוז את השירים מלהוציא אותם".

אלבומך השני, "נוסעת בזמן", הופיע ב-2019.
"למעשה, האלבום הזה הוקלט לפני המון שנים, אך בינתיים נישאתי וילדתי שלושה ילדים, מה שלא האיץ את הוצאתו. אגב, הקלטתי את עצמי עם תוכנה שקניתי וכמו באלבום הראשון, אבא שלי לקח על עצמו את ההפקה המוזיקלית. ואילו האלבום הנוכחי, 'חלון הזדמנויות', הוא בעיבודו ובהפקתו המוזיקלית של בעלי, עידן טולדנו".

מניין הקשר?
"שנינו גדלנו ביבנה, אך שם עדיין לא הכרנו. הכרנו במרכז הערבי-יהודי ביפו, שם שנינו היינו פעילים. אחר כך היינו בהרכב עם המתופף טל כהן ועם נגן גיטרת הבאס גיא בנתור".

אגב, כבתו של גיל דור, עשית לו...פאדיחה.
"למה?"

כי את, בתו של אחד ממייסדי רימון וממנהלי המוסד הזה, לא סיימת את לימודייך שם! זה היה מרד-נעורים מאוחר?
"לא, ממש לא. למדתי שם בתקופות שונות, לפני הצבא ואחרי שהשתחררתי. בזמני, לא ניתן שם תואר אקדמאי, אז הלכתי ללמוד לתעודת הוראה במכללת לוינסקי, בעוד שאת התואר הראשון השלמתי בלוס-אנג'לס, ארצות הברית ולתואר שני בקומפוזיציה למדתי באקדמיה למוזיקה בירושלים".

היא ועידן מתגוררים בפרדסיה, לא הרחק ממושב אומץ, בעמק חפר, שם מתגורר יובל דור, אחיו של אביה, שתמיד יזוהה עם "הכל עובר חביבי". בנוה השקט שלהם הם מגדלים את שלושת ילדיהם   לורי (9), אדם (6) ואמילי (4), שלדבריה היא לא תדחוף אותם לעסוק במוזיקה, אם כי לא יפתיע אם זה יקרה. דור ממשיכה בהוראת מוזיקה בתיכון "קלעי" בגבעתיים, מקום מגוריה הקודם.

כעת, יש לצפות שחלון ההזדמנויות, שנפתח לה כעת, אכן ימומש.