הבוקר (חמישי) נערכה במלון הרודס תל אביב מרשת פתאל מסיבת עיתונאים לאמני אירוויזיון 2022 שהגיעו לסיור והופעה בישראל במסגרת ארועי Israel Calling.

24 משלחות הגיעו לישראל בימים האחרונים, ביניהן המשלחות של צרפת, גרמניה, אוסטרליה וכמובן אוקראינה, שהגיעו במיוחד לישראל ואף צילמו כאן את הגלויה שלהם שתוצג בתחרות עצמה. האוקראינים נשאלו מה הם מוצאים במשותף בין המדינה שלהם למדינת ישראל, וענו: הרצון לחופש.

כל הנציגים החמיאו לישראל על האירוח, והגדילו לעשות הנציגים המולדוביים, שלהם זו השתתפות שלישית בתחרות, באומרם שהאירוויזיון הטוב ביותר שנערך אי פעם היה אירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב.

משלחת אוקראינה לאירוויזיון (צילום: מורן טרנטו מלר)
משלחת אוקראינה לאירוויזיון (צילום: מורן טרנטו מלר)

נציג ישראל, מיכאל בן דוד, שלא הגיע לארועי היומיים האחרונים, נשאל מהו ניסיון העבר שעזר לו להכין את עצמו לתחרות, וענה שעד לפני חצי שנה עבד בסופרמרקט ולכן הרבה ניסיון אין לו, אבל "הכל טמון בבטחון העצמי שלי וברצון שלי להנות ולכייף". לשאלה על המיקום שלו בחצי הגמר בשיר מספר 2, אמר ש"ההופעה הולכת להיות אש על הגולש" ולא מעניין אותו מי לפניו ומי אחריו: "תהיה הופעה מוקפדת ומטורפת ואין מה לדאוג".

בסיום מסיבת העיתונאים הודה מיכאל בן דוד למשתתפים על שהגיעו לישראל, ואז פנה לנציגי אוקראינה ואמר להם באוקראינית שאמא שלו מקייב ויש לו משפחה באוקראינה, שהוא יודע שזה לא מובן מאליו שהם הגיעו לכאן כשהמדינה שלהם עוברת מלחמה והוא מחזק אותם ואוהב אותם, מה שכמובן סחף את הקהל שהגיב במחיאות כפיים סוערות. 

ההופעה המרכזית של כלל האומנים תערך הערב בהיכל מנורה מבטחים.