זה כבר 25 שנה בהן כשמדברים על טראנס פסיכדלי או מוזיקה אלקטרונית, השם הישראלי הראשון שקופץ הוא "אינפקטד מאשרום". הלהקה הישראלית, שנמנית מבין המצליחות ביותר בעולם, חגגה אמש (חמישי) חצי יובל של יצירה שמדברת כמעט לכל סוגי הקהלים, וכשמדובר באירוע שכזה – עשרות אלפים נהרו אל פארק הירקון כדי לקחת חלק בפסטיבל האהבה. 

עשרות אלפים הגיעו לחגוג עם אינפקטד מאשרום 25 שנות יצירה (צילום: רונן אטדגי)

האירוע המחשמל החל לטפס בסולם המוזיקה האלקטרונית כבר מהשעה 17:00, ונמשך כשש שעות בהן הקהל התחבר לרגע ונתן לפטריות להוציא אותו למסע בין הצלילים. אם המוזיקה המשובחת של אינפקטד במקרה לא הספיקה, הלהקה אירחה גם עוד כמה מהאומנים האהובים עליהם לכמה שיתופי פעולה שעוד יזכרו לשנים קדימה. 

אחרי סט של שלוש שעות חימום הקהל עם כמה מהמוזיקאים מסצנת ההאוס והטראנס הפסיכדלי, ביניהם גם האומן אייתן רייטר, אינפקטד עלו לבמה לשואו המרכזי. בשעה 20:00 עלה סולן הלהקה, עמית דובדבני, עם אנרגיות שיא בלתי נגמרות והחל להעלות על הבמה את האומנים הנבחרים. מסקנה אחת ברורה מהאירוע: אם אתה אומן בישראל, אתה רוצה לשתף פעולה עם אינפקטד מאשרום.

ראשון עלה להופיע הזמר טונה, שביצע יחד עם דובדבני את השירים שלו "י"א2" ו"אבודים בחלל", בגרסה אלקטרונית שאפילו התעלתה על המקור. מיד אחריו עלה הזמר אמיר דדון לביצוע השיר שלו "חצי", ובהמשך ההרכב ביצעו יחד עם דדון את הגרסה שלהם לשירה של משינה "שלח לי מלאך", שכבר כמעט מזוהה יותר עם אינפקטד מאשר עם הלהקה. 

עמית דובדבני וטונה במופע IM25 בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
עמית דובדבני וטונה במופע IM25 בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

תוך שדדון ירד מהבמה, כבר הספיקו להתפרץ אליה הסערה "הדג נחש" שנכנסו עם ביצוע מרים ביותר לשיר "זמן להתעורר", והמשיכו לביצוע השיר המשותף שלהם עם הפטריות "ליגל אייז". ומלהקה אחת לאחרת, עלו "התקווה 6" עם ביצועי רגאיי מעוטרים באלקטרוניקה משובחת. 

אם תשאלו אותי, גולת הכותרת של האירוע הייתה השילוש הקדוש של אינפקטד-דודו טסה-ברי סחרוף. אומני החסד שהם, הרימו את הקהל עם גרסה מחודשת לשיר הפתיחה של "פאודה" "La Trib Ani Utruch", ששייך במקור לטסה וסחרוף עם הכוויתים, והפך לרמיקס שהועלה על הבמה הגדולה לראשונה לכבוד האירוע המיוחד. כשטסה ירד סחרוף נשאר מאחור לעוד ביצוע שהקדיש לכבוד חגיגות היובל של הלהקה "יום הולדת". וכשכבר חשבנו שתורו על הבמה נגמר, הגיח רמי פורטיס לביצוע משותף של ההרכב פורטיסחרוף לשיר "אין קיץ לילדות". 

אחרי הנאה רצופה של עם אומנים מתחלפים שהצליחו להחזיק את הקהל יחד איתם, בעיקר בזכות האנרגיה המדהימה של דובדבני, עלו לבמה חבריהם הקרייתים, "החברים של נטאשה" עם השירים "פרדי על הבוקר" ויש זמן". אחרונה מבין האורחים סיכמה הזמרת נטע ברזילי, שהפעם דווקא לקחה צעד אחורה ופנתה אל הקהל בדרך שהוא הכי אוהב – האלקטרוניקה של הלופר. 

מהרגע הזה והלאה חברי להקת אינפקטד, בשילוב עם Bliss ועם סט מיוחד של אייזן, החלו את החגיגה האמיתית שלשמה התכנסנו. הם פתחו הכי חזק עם השיר "Becoming Insane" ומכאן רק עלו ועלו. הקהל לא הצליח להפסיק לרקוד ולהרגיש את הווייב המרגש שנוצר בקירוב לבבות של קבוצת אנשים שפשוט רוצה ליהנות ממוזיקה טובה. לבסוף, חברי ההרכב חתמו את הערב השמח ביותר שנראה בארץ עם השיר One day, מהשת"פ שעשו עם האומן היהודי הבינלאומי מתיסיהו, שהתאים בדיוק לסיום אירוע שכזה.

עשרות אלפים הגיעו לחגוג עם הפטריות הנגועות (צילום: עומרי סילבר)
עשרות אלפים הגיעו לחגוג עם הפטריות הנגועות (צילום: עומרי סילבר)

משהו בלתי מוסבר שאינפקטד השרו באוויר יצר תחושה של אכפתיות. הקהל לא דחף, לא זרק זבל על הדשא ולא חיפש מלחמות. נראה היה שכל הנוכחים באמת הגיעו לחגוג ללהקה האהובה, כאילו זו הייתה יום הולדת של חבר טוב או בן משפחה. רק להתחבר לרגע, להרגיש את הזרם ולהתמסר לתחושות של הגוף.

פצצות האנרגיה האלה, שכבר כבשו כמה מהבמות הכי גדולות בעולם בפסטיבלים כמו טומורולנד או קואצ'לה, נראו כאילו כיוונו כל חייהם לרגע הזה. הישראלים מכל קשת הגוונים – מהחבר'ה הצעירים ועד המבוגרים יותר שגדלו על הלהקה – הגיעו כדי להעיף מבט לאחור ולהתגאות ב-25 שנות יצירה, שנתנה פתח לכל כך הרבה אנשים פשוט להיות מי שהם. אז תודה לאינפקטד מאשרום על המוזיקה המשובחת, האנרגיות הגבוהות, הסאונד המרטיט ועל שנים של עשיית מוזיקה בצניעות ובאהבה גדולה.