לכאורה, המופע "לפנות ערב", שבו ישמיעו בשלישי השבוע אורי הרפז ובתו שני משירי יעקב שבתאי בפסטיבל "ימי זמר", בתיאטרון חולון, עלול חלילה להתקבל כעוד חלטורה. כאילו שהם אלתרו נושא וקדימה - הסתער! אבל רק כאילו, מפני שלהרפז, ה"פרבר" בדימוס, היה זה מכבר ברור שיום אחד יופיע בשירי היוצר המופלא, שאותו הכיר מאז לידתו כ"דוד יענק'לה". ואם זה עם בתו, שהיא זמרת מחוננת בפני עצמה, הרי זה משובח.

"אין כאן שום מקריות", מציין הרפז. "עד מותו של שבתאי בטרם עת, בגיל 47, בשנת 81', הוא ואבא שלי, ברקה (ברוך), מי שניהל שנים את הסינמטק בתל-אביב והיו החברים הכי קרובים מאז גן הילדים ובהיותם בני 16 הם יצאו יחד מטעם קן מרכז בבוגרשוב של השומר הצעיר למחנה עבודה בקיבוץ מרחביה. שם אבי התאהב בנעמי, אמי ויענק''לה - בעדנה. לאחר הצבא התחתן כל זוג בתורו והם המשיכו לחיות בקיבוץ עד שלעדנה נמאס ומאז הם גרו בתל-אביב.  

"יענק'לה היה בא כל יום וצועק 'גולדברג!', השם שלנו לפני הרפז וכל דיזנגוף היה שומע את הצעקה שלו - ועולה למעלה ומבלה אצלנו שעות. בשבילי הוא היה מעין הדוד הכי קרוב ומצחיק נורא עד כדי להשכיב מרוב צחוקים, בניגוד לכתיבה הרציני שלו".

במופע יושמעו שירים מקוריים של של הרפז, דוגמת "אהובתי שלי לבנת צוואר", שהלחין סשה ארגוב ושר קובי רכט; "שיר ההד" (יוחנן זראי, אריק לביא); "שיר הכרם" (ארגוב, ליאור ייני); "עם רדת יום" (זראי, אבי טולדנו) ו"לפנות ערב" (ארגוב, עדנה גורן) גרסות עבריות לשירים לועזיים, ביניהם "מארש הדייגים" מאת דוריוול קאימי הברזילאי בביצוע הדודאים, "בדומייה" הרוסי ששר ליאור ייני, "עץ תפוח" הרוסי גם כן, ששר אמנון ברנזון, "הגבירה בחום" הצרפתי בביצוע יוסי בנאי ואילנה רובינא, "אם נדע לאהוב", הצרפתי גם כן, ששר יוסי בנאי ו"קנקן תירוש" האירי ששרים הדודאים.

הרפז לא היה צריך להרחיק לכת כדי למצוא פרטנרית מושלמת יותר משני, בתו הבכורה בת ה-40, אם לארבעה, בעלת השכלה מוזיקלית עם עבר כמורה למוזיקה, שהוציאה אלבום-בכורה לפני תשע שנים והשני בדרך, שלא מהנמנע שתפתיע את הקהל בשילוב נגינה בגיטרה חשמלית, שלא בדיוק נחשבת ככלי של בנות. אביה, שנחשב בין נגני הגיטרה כקלאסיקאי מובהק מבטיח לא להישאר חייב. "אם שני תממש את האיום' שלה, אנגן גם אני ב...חשמלית, מה שנאלצתי לעשות בשירות הצבאי שלי בלהקת פיקוד המרכז ובצוות ההווי של הצנחנים", הוא מתרה. "אם צריך, אני יודע לנגן גם בדיסטורשן".

מי שמסוגלת לגנוב את ההצגה משני ומאביה, זאת אופיר, הבת הצעירה במשפחת הרפז, שעל-פי שירתה נראה שיכלה לפתח גם כן קריירה כזמרת, אבל היא העדיפה לערוק אל ההייטק ונחשבת כמומחית בתחום הסייבר. 

במקביל למופע החדש ממשיך הרפז להופיע במופע "שלושתנו" עם חנן יובל ודורית ראובני וגם בהופעות-סולו, "אבל מבחינתי אין יותר נחת מלהופיע עם הבת שלי (שהשתתפה בעבר במופע "דורות "דורות" עם אביה ועם חנן יובל ובתו שירה).