אחרי למעלה מעשור במהלכו לא הקליט שיר חדש, חבר השבוע צ'רצ'יל, הלא הוא יצחק קלפטר לטל סונדק להקלטת שיר חדש – "טל על פרחי הזמן" שכתב מאיר גולדברג והלחין קלפטר. 

זהו שיר ארצישראלי חמוד, מהסגנון הישן וברוח השירים של אז, לכן קשה לי לראותו מצליח בעולם הפזמונים והלהיטים הנוכחי (והוא לא מיועד לעולם זה, כי לאיכות אין תו תקופה) ומרגש לראות את הכימיה בין הקול המלטף של סונדק לנגינת הגיטרה (והשירה-דקלום) של קלפטר. שיר שמצליח לפרוט על נימי הרגש ולהעלות חיוך. בכך – השיג מטרתו.

נופר סלמאן חברה ליוצרת מורן דוד במסגרת "פרויקט הסירנות" שלה והקליטה את "תחלמי", שיר שמצליח לשרת היטב את איכויותיה הווקאליות שלה, ולמרות המלנכוליה הטקסטואלית שבשיר, הביצוע הסנטימנטלי ומלא הנשמה והרגש של סלמאן עם ההפקה המוזיקלית של ניר מימון יוצרים וייב שמח, ניגודיות (בין טקסט למנגינה) מחשמלת שרוקמת שיר מצוין.

גלי גבעון, שהוחתמה בחברת יוניברסל ישראל בהפצה בינלאומית, שחררה השבוע שני שירים חדשים – "Scared" ו-"Lolita". שני השירים יצאו מוצלחים, גם כי הם מאד מתאימים לסצנת הפופ הבינלאומית, גם כי גבעון נשמעת מעולה ושולטת שליטה אבסולוטית בקולה וגם כי שני שירים טיזריים, סקסיים וחצופים שכוללים נוסחאות מוזיקליות קליטות וקלילות תמיד עוברים טוב באוזן הישראלית.

התהייה היא האם גבעון, עדיין פחות מוכרת בישראל, יכולה להצליח בחו"ל עם שירים שאמנם נשמעים חדשניים בישראל (אך לאוזן בינלאומית נשמעים כמו עוד פופ סטנדרטי מיני מיליוני שירים)? ימים יגידו. אני מקווה.

עופרי סלומון, זמרת שלא הכרתי עד כה, חברה ל-MITCH לשיר קליט, קצבי וכייפי שמשלב בין פופ-רוק לאלמנטים אוריינטלים ואלקטרוניים, שענטז מיוחד עם פזמון שקל לזמזם בקלות, שילוב הרמוני נהדר בין סלומון לבין MITCH (עמית שמואל, שיצר והפיק את השיר). 

לסלומון יש קול מצוין, היא מצליחה בנונשלנטיות לחלוש על שלל הסגנונות והמורכבות שבשיר, ובכלל, הטקסט הקיטשי מתמזג היטב עם המלודיה הקלילה. מצפה לבאות.