תזמורת המהפכה המהפכנית, שכבשה את הקהל עם הפרשנויות המוסיקלית והויזואלית לשירי "התרנגולים", "הגשש החיוור" וגידי גוב, חוזרת לבמת האופרה הישראלית עם מופע חדש מסדרת המהפכה: "מצבי רוח", מאת רועי אופנהיים וזהר שרון. 

זו יצירה מקורית לתזמורת בתנועה שאינה מתכתבת עם אמן מוכר אלא יוצאת למסע בין יצירות כשנקודת המוצא היא פרלוד של שופן והמשכה מוסיקה מקורית שכתב זהר שרון ושלושה קטעים מיצירות של באך, ז'ובים ורדיוהד.

בתחילת המופע רועי אופנהיים עולה על הבמה ומנגן על פסנתר דמיוני שמוקרן על הבמה, פרלוד של שופן. באקורד האחרון מתעורר אנסמבל של 12 נגני כלי קשת בתנועתיות כובשת הם מנגנים ללא תווים מהמוסיקה של שהלחין שרון, לצד קטעים מתוך פרלוד לפסנתר של יוהאן סבסטיאן באך, סטנדרט הבוסה נובה How Insensitive מאת אנטוניו קלרוס ז'ובים, ולסיום השיר Exit Music של רדיוהד.

"כל אחד מהקטעים שואב את השראתו מהמוטיבים המוסיקליים של שופן כשכל אחד מאופיין בהלך רוח מוסיקלי משלו, איטי ומלנכולי, מהיר ועליז, נמרץ ועצבני ועוד. ביחד עם  כלי הקשת משולבת גם מוסיקה אלקטרונית", מסביר זהר שרון.

העבודה על המופע החדש שהגו, כתבו ביימו רועי אופנהיים וזהר שרון ארכה  שנתיים, מתוכן יותר משנה עבודה על תנועתיות הנגנים בניצוחו של מעצב התנועה אריאל וולף ושילוב הוידאו ארט שיצר מעצב הווידאו יואב כהן: "תנועתיות הנגנים מעצימה את המוסיקה. והיכולות הוירטואוזיות של הנגנים יעמדו בפני אתגר חדש, אם כי חשוב להדגיש הנגנים אינם רקדנים. רובד נוסף ליצירה יופיע על מסך כתוביות עליו יוקרנו שמות של קטע ופרק כמו בתוכניה. הדבר ייצור ציפיה אצל הצופה".

כאמור המופע מתחיל עם פרלוד של שופן ויגיע לסיומו עם רדיוהד (ראו קליפ מהחזרות). בשלב זה  המסך 'מדבר, מתכתב" בכתיבה עם הצופים ושואל שאלות לגבי חווית ההאזנה. בשיר יש מילות מפתח בולטות ונוצר משחק שמייצר אנרגיה עם שירתה של הצ'לנית ג'קי פיי.

"במופע שהוא חלק מסדרת המהפכה באופרה הישראלית החלטנו ללכת עד הסוף, בחקירה ושילוב של אמנויות שהופכות ליחידה אחת שלמה", אומר זהר שרון.

"מצבי רוח" , מסדרת המהפכה באופרה הישראלית

יוצרים: רועי אופנהיים וזהר שרון

מוסיקה מקורית: זהר שרון

עיצוב וידאו ארט: יואב כהן

עיצוב תנןעה: אריאל וולף

טרום בכורה: תיאטרון חיפה:  מוצ"ש  11.6 ב-21:00

מופע הבכורה: בית האופרה, תל אביב:  יום ראשון 12.6  ב-21:00

היכל האמנויות הרצליה – 20.7

תיאטרון ירושלים – 21.7