זה כבר 24 שנים בהם המוזיקאי אברהם טל פורט לנו על מיתרי הלב, וכעת, היישר מתוך אלבום הקונספט שצפוי להתפרסם בקרוב, הוא חובק סינגל חדש - "קח עוד נשימה". מעיין אדם שוחחה עמו בתוכניתה ב-103FM רגע לפני שהוא כובש את במת קיסריה ב-30.6.2022, וביקשה להבין מי צריך לנשום.

"אני תמיד מדבר לעצמי בשירים", סיפר טל בפתח השיחה. "השירים הם סשנים לריפוי עצמי, מאז ומעולם. בכל השירים שלי אני מדבר לעצמי ועל הדרך אנשים אחרים שומעים ונהנים מהטיפול שאני עושה לעצמי. אנחנו חיים בלחץ, במציאות שהיא בלתי נתפסת הרבה פעמים. עזבי את המציאות שלנו כמדינת ישראל. בחיים, קורים הרבה דברים. יש פה סיר לחץ שקורה, צריך הרבה אופטימיות ומוזיקה טובה".

הזמר, שבאמתחתו נמצאים עשרות להיטים שנחקקו בפסקול הישראלי, החליט שהגיע הזמן עבורו לאתגר חדש - יצירת אלבום שלם לבד. מעיין אדם התעניינה כיצד הגיע להחלטה, והוא השיב בציניות מוחלטת: "כי אני ממש אוהב את עצמי, אין עליי. אני עושה הכול הכי טוב".

בהמשך, הסביר כי "זה הכי קשה בעולם, אין אתגר כזה. נראה לי לקחתי על עצמי עוד תרגיל כזה של להאמין במה שאני עושה בעוד עומק. בוא נראה עכשיו כשאתה עובד לבד, אתה תצליח להחזיק מעמד ולהאמין במה שאתה עושה בכל התהליך ולהגיע לסיומו גם. אתה עובד 10 שעות על הטרק פתאום זה נשמע לך גרוע, ואז אתה מפחד להרוס".

"אחד" הוא פרויקט שכולו אברהם - כל המילים, הלחנים, הנגינה על כל הכלים, העיבודים, התיכנותים, המיקסים והמאסטרינג - כולם אברהם טל. על כך הסביר המוזיקאי: "בדרך כלל כשאתה עובד עם עוד אנשים מחזיקים איזו יציבות, פה אני לבד - אם אני נופל לדאון, אני היחיד שמרים את עצמי. בסוף אתה מרגיש שהיצירה היא שלך לגמרי. מוזיקה היא הבעה, יצירה היא הבעה, זמרים עומדים על הבמה ורוצים להביע את עצמם. כשאתה יוצר לבד אין פה עוד אוזן או טעם של מישהו אחר, זה אתה. זה לא מאגו טריפ, זה מאתגר שלקחתי על עצמי לעשות את כל התהליך", אמר.

בסיום השיחה, חשף אברהם טל כי חלק משיריו נכתבו במקום לא צפוי: "את יודעת כמה שירים כתבתי בשירותים? אתה נעמד מול האסלה ואז המוח מתחיל. כשאתה בא לעשות פיפי פתאום נהיה רגע של שקט, זה כמו מדיטציה לחצי שניה".