נועה קירל נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2023 והרשת, כצפוי, גועשת. רוב התגובות בארץ מפרגנות, אך מה קורה בחו"ל?


ובכן שם לא רק שמפרגנים ומתרגשים, הרבה מאוד גולשים ממהרים ומכריזים כי אירוויזיון 2024 ייערך בתל אביב. גולשים ברחבי העולם שביקרו בעבר בישראל או קצת מכירים מוזיקה מקומית מיהרו לספר על קירל שהינה זמרת הפופ המובילה בישראל, פרפורמית מצויינת ושהבחירה הזו היא הבחירה הטובה ביותר שיכולה להיות, עד כדי זכייה נוספת בשנה הקרובה.

מעט מהתגובות לאחר בחירתה של נועה קירל לאירוויזיון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מעט מהתגובות לאחר בחירתה של נועה קירל לאירוויזיון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בהחלט יש אמת באמירות האלה, נועה קירל פרפורמרית נהדרת. אין ספק שאין עוד אחת כמוה בישראל.

יחד עם זאת, צריך להבין שהאירוויזיון הוא מופע בינלאומי ולכל מדינה יש לפחות נועה קירל אחת משלו. אחרי שהשנה ספרד הגיעה למקום השלישי בזכות שיר פופי מדליק, זמרת שהיא פרפורמרית מטורפת והופעה מהוקצעת שהשאירה את כל הצופים מהופנטים, הגיוני שהרבה מדינות ירצו לשחזר את ההצלחה ולשלוח סגנון דומה.

מעצם זאת, נועה עלולה להבלע בין ההופעות, כעוד שיר פופ שנשלח, אלא אם תביא איתה משהו באמת אחר ומיוחד. המשהו האחר הזה חייב, בדגש על חייב, להיות שיר פופ קצבי, למשל כמו "פעמון" אבל עם נגיעות אתניות לפחות כמו ב"פאוץ".

בהעדרה של טורקיה כבר שנים מהתחרות והעובדה שאזרביגאן, קפריסין ואפילו יוון זנחו את המוזיקה הים תיכונית המקפיצה שלהם, הקהל האירופאי מחפש חלופה אתנית וישראל עונה על הצורך הזה לחלוטין, עיין ערך גולדן בוי וכלל השירים המובילים במצעדים שלנו בשנים האחרונות. 

נועה יודעת לעשות וכבר עשתה שירים בסגנון הזה, זה בא לה בקלות, בטבעיות וזה מה שיעבוד על הבמה. כולי תקווה שזה הכיוון אליו היא תמשוך, בהתחשב בעובדה שמאחוריה עומדים אטלנטיק רקורדס, שיכולים להכתיב סגנון פופי קלאסי כחלק מההשקה הבינלאומית של הזמרת.

מה שלא יהיה, מעצם הבחירה וההסכמה של נועה לייצג אותנו היא נקודת מפנה, מאחר ועברו שנים רבות מדי מאז שישראל שלחה אמן מהשורה הראשונה במוזיקה הישראלית, בטח בסדר גודל של נועה קירל. נועה אנחנו מאחוריך, המון בהצלחה!