עשרות אלפים צפויים להגיע היום (חמישי) למופע של עומר אדם בפארק הירקון. מאחורי הקלעים של המופע התעוררה סערה, שהובילה להחלפת הגורם האחראי על התחום הרפואי באירוע, מחשש כי הוא לא יהיה מסוגל לתת מענה הולם ברגע האמת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

משרד הבריאות הזהיר מהסכנה הגדולה, ויממה לפני המופע הובילה פניית "מעריב" לביטול ההסכם שחתם מפיק האירוע עם איחוד הצלה, כגוף שיהיה אמון על נושא הרפואה במופע. הסיבה הינה היעדר יכולת של איחוד הצלה לעמוד בתנאים ובדרישות שהציבה מד"א, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

פניית "מעריב" נעשתה בעקבות מכתב שהוציאה ד"ר סיגל ליברנט־טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, אל קצין אג"ם של מרחב ירקון במשטרה, דודי מלכא, וכן אל מפיק האירוע ליאור נזרי, שבו הזהירה כי לאירוע אמורים להגיע כ־65 אלף צופים, כאשר צוותי מד"א שבדרך כלל נוכחים באירועים בסדר גודל שכזה, לא הוזמנו הפעם.

במשרד הבריאות נמנעו מלפסול את ההסכם של הפקת האירוע עם איחוד הצלה, אולם בעקבות רשימת הדרישות והתנאים שהציב מד"א בפני המפיק ובפני איחוד הצלה, נאלצו באיחוד הצלה לסגת מההסכם, שכן אין באפשרותם לתת מענה לכלל התנאים הנדרשים. בכך הוטלה האחריות באירוע על מד"א.

ל"מעריב" נודע כי במסגרת הדרישות היה אמור איחוד הצלה להציב שמונה אמבולנסים, שבכל אחד מהם יש לפחות שני אנשים - נהג וחובש. בנוסף, הארגון התבקש להביא למופע ארבע ניידות טיפול נמרץ, שבכל אחת מהן חייב להיות נהג שהוא חובש ופרמדיק, להציב במקום שני תאר"נים (תחנות אירוע רב־נפגעים ניידים), שמכילים ציוד החייאה, טראומה וציוד לטיפול באירוע רב נפגעים.

הארגון גם התחייב להביא ארבעה אופנועים, טרקטורון אחד, שמונה צוותי עזרה ראשונה, שכוללים לפחות שלושה מגישי עזרה ראשונה בכל צוות, שני פרמדיקים וארבעה חובשים.

כמו כן נדרש הארגון להביא נציג לחפ"ק של המשטרה, מפקד כוח לכל המנגנון, מערכת קשר, שמחברת את כל הכלים הנדרשים וגם מחוברת למשטרה, לכיבוי אש, לצבא ולבתי החולים בגזרת האירוע. כמו כן, נדרש מהארגון להביא אמבולנסים נוספים שיפנו נפגעים ולא יפגעו בסד"כ.