ארגון איחוד הצלה תוקף את משרד הבריאות וטוען להתערבות בוטה של ד"ר סיגל ליברנט, שטענה כי הארגון אינו מסוגל לעמוד בדרישות לניהול אבטחה רפואית באירוע של עומר אדם הערב (חמישי) בפארק הירקון. 

במכתב שהוציאה הנהלת הארגון למתנדביה, נטען כי "עם כל הכבוד שיש לנו למשרד הבריאות ועובדיו - אנו רואים בחומרה רבה את התערבות משרד הבריאות ברגע האחרון. לכאורה, באופן העלול ליצור מונופל בתחום אבטחת אירועים. וזאת בטענות שוליות שאין בהן ממש, וכן על ידי נהלים שמעולם לא התקבלו, כל שכן לא פרסמו. התוצאה היא שמד"א, אשר נציגיו לא השתתפו בהיערכויות המקדימות מול משטרת ישראל, הוא שיאבטח את האירוע". 

עוד צוין במכתב כי הארגון פעל ב-24 השעות האחרונות על מנת לשנות את ההחלטה של משרד הבריאות, אך טרם התקבלו תשובות בנושא.

כזכור, בעקבות מכתב שהוציאה ד"ר סיגל ליברנט־טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, אל קצין אג"ם של מרחב ירקון במשטרה, דודי מלכא, וכן אל מפיק האירוע ליאור נזרי, שבו הזהירה כי לאירוע אמורים להגיע כ־65 אלף צופים, כאשר צוותי מד"א שבדרך כלל נוכחים באירועים בסדר גודל שכזה, לא הוזמנו הפעם, ובעקבות פניית "מעריב" בנושא, הדברים הובילו לביטול ההסכם שחתם מפיק האירוע עם איחוד הצלה, כגוף שיהיה אמון על נושא הרפואה במופע.

הסיבה הינה היעדר יכולת של איחוד הצלה לעמוד בתנאים ובדרישות שהציבה מד"א, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

משרד הבריאות דחה בתקיפות את הטענות: "הקביעה כי לאחר שיחה עם הד״ר סיגל ליברנט הוסדרו הפערים שיש לאיחוד הצלה משוללים כל יסוד עובדתי. ההפך הוא הנכון, ד״ר ליברנט העבירה הבוקר לארגון איחוד הצלה מסמך בו מפורטים הפערים הקיימים לצורך קבלת אחריות על ארוע מסוג זה. משרד הבריאות מקפיד לשמור על בריאות הציבור ובטיחותו ואינו נותן העדפה לארגון כזה או אחר.

"הצבת דרישות לצורך אבטחה רפואית של  אירועים נתונה בסמכות ארגון מד''א והאישור לאבטחת האירוע מותנה באישורה של המשטרה. לפי המידע שבידי משרד הבריאות ושצויין במסמך שנשלח היום, איחוד הצלה לא עומדים בכלל הדרישות שהוצבו על ידי מד''א בעניין סדר הכוחות הנדרש לאבטחה רפואית של האירוע המדובר".

בתוך כך, כוחות מד"א, שכאמור הוקפצו ברגע האחרון לטיפול במופע, עברו תדרוך מיוחד לקראתו.

תדרוך לכוחות מד''א בהופעה של עומר אדם (צילום: מד''א)
תדרוך לכוחות מד''א בהופעה של עומר אדם (צילום: מד''א)