במסגרת קמפייני הבחירות הרבים שחווינו בעשורים האחרונים, הפוליטיקאים הבכירים, שרצו לשוות לעצמם תמיד קלילה ולא מכופתרת, ניסו את מזלם פעמים רבות בשירה. לרוע המזל, רובם המוחלט אינם יודעים לשיר, מה שיצר שורה של רגעים צורמים אך בלתי נשכחים. "בדרך אל הקלפי", כתבה שלישית בסדרה.

יאיר לפיד

כמי שמגיע מעולם הבידור, מיודד עם אמנים רבים ואף כתב מספר שירים, במהלך הקריירה הקודמת שלו ראש הממשלה הפגין בלא מעט הזדמנויות את כישורי השירה הדלים שלו. למשל, ב-1995, בתקופה שהגיש את "סוגרים שבוע" בערוץ הראשון, ביצע את "רונה" של סמיר שוקרי:

לפיד הפוליטיקאי, לעומת זאת, הפגין את כישורי השירה והנגינה שלו מיד לאחר בחירות 2013, כשבמסיבה שערכה יש עתיד לרגל ההישג המרשים שלה (19 מנדטים) ביצע את With A Little Help From My Friends של הביטלס:

בנימין נתניהו

גם ראש האופוזיציה ניסה את כוחו בשירה לאורך השנים. ב-1995, כשהתארח בתוכניות מיוחדת של דן שילון ליום העצמאות, התבקש, לצד יריבו דאז, שמעון פרס, לשיר עם עפרה חזה (ושילון עצמו) את הקלאסיקה של אריק איינשטיין, "אני ואתה":

רבע מאה עברה, ובמהלך קמפיין הבחירות של 2021 הקליט נתניהו חידוש לקלאסיקה נוספת של אריק איינשטיין, "יש בי אהבה", ושוב לצד זמרת פופולרית - עדן בן זקן. זה לא עזר לו במיוחד, ולאחר הבחירות הוא איבד את ראשות הממשלה לאחר 12 שנה.

בני גנץ

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן מעיד על עצמו כחובב שירה בציבור. זה בא לידי ביטוי במהלך כהונתו כרמטכ"ל, כאשר מדי שנה ביום העצמאות, באירוע המסורתי בו בכירי המדינה שרים לצד מיטב זמרי ישראל, הוא התבלט בביצועיו. ב-2019, כשכבר היה פוליטיקאי, תועד גנץ לצד השרה לשעבר, ציפי לבני, שר את "שיר לשלום" באירוע של "פרלמנט העמק".

אביגדור ליברמן

הרבה כישורים יש לשר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אך למרבה הצער, שירה הוא לא אחד מהם. לכן בשנת 2016 הוא "זכה" לככב בקטע ויראלי: במהלך כינוס של ישראל ביתנו, ליברמן שר את ההמנון הלאומי, וסטה כל כך מהלחן עד שזה נשמע כמו שיר אחר לחלוטין, מה שזכה לוריאציות משעשעות רבות.

איילת שקד

ב-2021 נרתמה שרת הפנים ויו"ר ימינה לקמפיין נגד אלימות כלפי נשים, במסגרתו פוליטיקאיות וסלבריטאיות רבות ביצעו ביחד שיר בנושא. מטרה חשובה ומקודשת לכל הדעות, ובכל זאת, הסרטון של שקד מזייפת באולפן ההקלטות הפך לסנסציה ויראלית בן רגע:

נפתלי בנט

ראש הממשלה לשעבר אמנם לא מתמודד בבחירות הקרובות, אבל קשה לשכוח את הופעתו בעצרת הימין לפני בחירות 2015 בכיכר רבין, כאשר שלף גיטרה וביצע את שירה של נעמי שמר, "ירושלים של זהב".