צביקה פיק, המוזיקאי שכישרונו כבש את כולנו ובעל הלהיטים הגדולים שלעד יהוו חלק מהתרבות הישראלית, הלך לעולמו בגיל 72. כזכור, בשנת 1970 פרץ לחיינו פיק כאשר נבחר לככב בתפקיד הראשי במחזמר 'שיער', ומאז הכול היסטוריה. בן רגע הפך היוצר, הזמר והמלחין לאחד המוזיקאים המוצלחים ביותר בהיסטוריית המוזיקה. 

צביקה פיק, מגדולי זמרי ומלחיני הפופ בישראל, הלך לעולמו בגיל 72

"גאון מוסיקלי, הפך את הפופ לאמנות": עולם התרבות נפרד מצביקה פיק

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס לידיעה על מותו של המאסטרו, וספד לאחד מגדולי המוזיקאים: "עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998".

"אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם, ישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו. היצירה המוזיקלית של צביקה פיק ז"ל נטועה עמוק בהוויה הישראלית כאהבה לעד של סוף הקיץ ברגעים הכי יפים של החיים, כמוזיקה, שללב היא חודרת ומדליקה את כל הנשמות. יהי זכרו ברוך", אמר השר טרופר.

פיק התארח באולפן 103fm כמה פעמים בשנים האחרונות. בינואר השנה שוחח עם רז שכניק על אודות שיתופי הפעולה המוזיקליים שלו לאורך עשרות שנות הקריירה. על השיר 'הרקדן האוטומטי' אמר: "מה שקורה עם השיר הזה עד היום זאת הפתעה מאוד גדולה. עשיתי אותו בגלל רעיון שהיה לי, אבל אהבת הקהל עד היום זה שוק בשבילי", שיתף פיק, "אף פעם לא חשבתי שיכול להיות דבר כזה. כשאני שר אותו בהופעות כולם אוהבים אותו, ילדים ומבוגרים, וזה חומר למחשבה".

באוקטובר אשתקד דיבר על אלבום הבכורה שלו, 'זוהי הדרך שלי', שראה אור בשנת 1972. "כשאני כותב שיר חדש, אני תמיד מאמין שזה שיר טוב, אחרת אני לא מקליט אותו", הודה בשיחה שקיים עם שכניק בתוכניתו 'אלבומי מופת' ב־103fm.

ב־2019 בחר פיק את 10 השירים האהובים עליו ביותר לאורך הקריירה הארוכה והענפה שלו. הוא עשה זאת בפרק מיוחד של הפודקאסט 'מילים ולחן' עם דודי פטימר.