צביקה פיק, מגדולי האמנים הישראלים, הלך הבוקר לעולמו בגיל 72. על כך, השחקנית והזמרת, ריקי גל, שוחחה הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וסיפרה על יחסי החברות ביניהם ועל הקריירה המוזיקלית שעברה על השניים.

בפתח השיחה, התייחסה לשיר "לגור איתו", וסיפרה: "השיר הזה נכתב לסרט וצביקה פנה אליי שאבצע אותו. הוא הפך להיות להיט, אולי מהגדולים ביותר שלי. לא התלבטתי, באותה תקופה ביצעתי המון שירים למחזות זמר וכל כך הרבה דברים שהם לא בהכרח האוספים הפרטיים שלי. המון דברים שלא אני בחרתי, שהיו לצורך עניין מסוים".

צביקה פיק (צילום: יעקב סער, לע''מ)
צביקה פיק (צילום: יעקב סער, לע''מ)

"אני פשוט בשוק לפעמים לאיזו רמה של להיט זה הגיע. צביקה בנוי ממוזיקה קלאסית, הוא ניגן פסנתר ולמד מוזיקה קלאסית. מאוחר יותר הוא התחיל להתייחס רק לרוקנרול, השילוב הזה של רוקנרול, פופ וקלאסית מאז ומעולם יצר להיטים גדולים. רוב המוזיקאים שעבדתי איתם רובם התחילו עם הקלאסית, ההשפעות האלה קיימות בעולם - המוזיקה הקלאסית לא הפסיקה להשפיע על יוצרים בכל התחומים", הוסיפה.

לאחר מכן, התייחסה לחברות עם צביקה פיק, ואמרה: "הכרנו לפני בערך 50 שנה, היינו יחד בזמרים, שחקנים, מוזיקאים תל אביבים, יוצרי להיטים, מחפשים עיסוק מוזיקלי בהרבה תחומים. ככה שכל הזמן הייתה אינטראקציה בינינו, אחר כך גם היינו בניו יורק ביחד. צביקה עשה לי היכרות עם חיי הלילה של ניו יורק, זה עמוק עמוק בחיי הלילה הדיי פרועים בלשון המעטה של ניו יורק. אחר כך פה בארץ, עד שהגענו ששנינו היינו שופטים בכוכב נולד".

בסיום, נשאלה אם פיק "הלך מאיתנו נינוח או שהיה בו תסכול על מקומו?". גל השיבה כי "הוא חקוק וצרוב במובהקות הישראלית של כל אחד מאיתנו, עם הלהיטים הרבים והגדולים שהוא יצר. כולנו רוקדים את זה עד היום, שרים, בכל האירועים, הוא נמצא שם. נכו, הייתה לו תקופה ארוכה של תסכול, הוא גם לא כתב דברים חדשים, גם לא ידע מה בדיוק לעשות, אז הוא כתב לסדרות טלוויזיה שאחת מהן אני שרתי, יצר כל מיני דברים, ניסיונות להעלות מופעים שלא כל כך צלחו. לאט לאט הוא השתלב עם השיווק של ההופעות שלו במסגרות של אירועים. כמובן שכל זה קורה תוך כדי עליות ומורדות, בין האירוויזיון לסרטים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm