שלום חנוך לא ישתתף בערב המחווה לאריק איינשטיין: אמש פורסמו התכנים של פסטיבל ראשון לציון יתקיים השנה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון. הפקת המקור המובילה של הפסטיבל היא מופע לאריק איינשטיין ז"ל, מגדולי האומנים הישראליים. 

במופע, שנעשה בשיתוף משפחת איינשטיין, כפי שפורסם ישתתפו: אסתר רדא, ברי סחרוף, דויד ד'אור ,דקלה, יובל דיין, יוני רכטר, כנסיית השכל, מיקי גבריאלוב, עידן עמדי, עמיר בניון, שירה גבריאלוב ושלומי שבת. האירוע מלווה בתזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו של אלון מוכיח וניהול אומנותי, מאיה פוגל. כמו כן, מי שינחה את האירוע יהיה יואב קוטנר. למרבה ההפתעה, בין שמות האמנים לא נמצא שמו של חברו הקרוב, הזמר שלום חנוך.

איינשטיין וחנוך היו חברים טובים בחייהם, השתתפו ב"חבורת לול" המיתולוגית ואף חלקו יחד את האלבומים "שבלול", "פלסטלינה" ו"אריק איינשטיין ושלום חנוך בהופעה משותפת", אבל מערכת היחסים שלהם ידעה גם תקופות של משבר, ומתיחות וכמובן את מפח הנפש שהביא איתו "מוסקט" - פרויקט האיחוד.

בימיו האחרונים של איינשטיין נרשמה מתיחות בין השניים, כשאיינשטיין הקליט עם שלמה ארצי את השיר "חוזרים הביתה", ושלחם חנוך העביר ביקורת על השיר "עכשיו כשאתה כאן" של איינשטיין שנכתב לכבוד חזרתו של גלעד שליט הביתה. חברים העידו אז על נתק בין השניים.

כשהלך איינשטיין לעולמו נראה כי המחלוקות נשארו מאחור וחנוך כתב לו שיר פרידה עצוב החתום במילים "ארינק'ה שלי". מהפקת המופע נמסר: "באירוע שהתקיים בשנה הראשונה למותו של אריק ז"ל בפארק השתתפו כל האומנים שעבדו איתו לאורך השנים. הקו שהנחה אותנו כעת בבחירת האומנים היה השילוב בין זמרים ותיקים עם דגש דווקא על זמרים חדשים וצעירים שלא זכו לעבוד איתו מתוך הרצון לייצר מסורת חדשה שתפתח את הרפרטואר האהוב של אריק ז"ל לקהלים חדשים שייחשפו אליו וליצירותיו".

מנציגיו של שלום חנוך לא הגיע תגובה, תגובת מארגני המופע תפורסם לכשתתקבל.