מסע בזמן: הזמר והמוזיקאי שי להב מפיח חיים בשיר "יום מעונן" של להקת הבנים המיתולוגית "היי פייב", זאת לאחר חצי יובל מיום יציאתו אל הקהל והצלחתו הכבירה. בשיחה עם איריס קול ב-103fm סיפר להב על מאחורי הקלעים של הלהיט העל הזמני ועל הסיבה שהחליט לפעול כך.

"קרה לי מקרה שב־93' הוצאנו אלבום למופע הארנבות של ד"ר קספר ובאותה שנה יצא להיט שכתבתי לשרון חזיז. עד אז כתבתי שירים כדי שאני אשיר אותם, ובעקבות זה ישבתי וכתבתי עוד כמה שירים לזמרות עתידיות שירצו שירים שלי, ואחד מהם היה 'יום מעונן'", סיפר, והוסיף: "רציתי זמרת פופ דיי אלמונית, אבל לא היה. המשכנו עם הלהקה ומי זכר את השיר בכלל. ב־96' פנו אליי הד ארצי שאני אקים להקת בנים ואמרתי 'איזה כייף שיר אחד כבר יש לי'. אם לא היה לי את יום מעונן במגירה לא הייתי מעז להגיד כן, שאקים להקת בנים".

עוד שיתף להב כי "זה נכנס לאלבום הראשון שלהם, יצא כסינגל שני. לי היה חשוב שהסינגל הראשון יהיה שלהם, אז נתתי שהשיר הראשון יהיה של אחד מהם והשני היה 'יום מעונן'. הוא יצא ביום שלצערנו היה אסון המסוקים, נהרגו שם 73 חיילים. הבנתי שהשיר נקבר ולא מתאים כרגע. יצא גם קליפ מאוד ידוע של השיר הזה, וזהו, פשוט אמרנו 'טוב, זה המציאות', ועברנו לשיר הבא. אבל השיר הזה קיבל חיים משלו והוא משודר עד היום בלי הפסקה".

באשר לזמן בו התפוצץ הסינגל, אמר: "כש'היי פייב' הצליחו בגדול. בשנה הראשונה הוצאנו את הדיסק הראשון וזה לא תפס. חשוב מאוד לציין פה את צביקה פיק, הפופ זה מעין מרוץ שליחים של בודדים במדינת ישראל, כשהיי פייב הצליחו אמרתי 'אני עוד חלק במרוץ'. באמת יש מפיקים צעירים היום שעושים פופ ואומרים לי 'תודה עשית', מכירים בשרשרת".


בהמשך השיחה, התייחס המוזיקאי שי להב להתמודדות של חברי להקת 'היי פייב' בתחילת דרכם: "בזמן אמת לא עניין אותי איך הם מרגישים. היינו עסוקים שזה יצליח. אני חושב שהם נורא שמחו שהם מצליחים. אני חטפתי המון, אני הקמתי את 'היי פייב' כנקמה על זה שהרוק לא הצליח באותה תקופה. היה בשבילי תענוג שכולם ישנאו אותי על זה, בכלל לא נפגעתי".